Logga in

Visa fullständig version : Ägg - bra eller dåligt?

Argeta
2014-04-21, 15:49
Är ägg bra eller dåligt? Och hur många råa ägg kan man dricka per dag/vecka? Känner någon som drack ägg varje dag för att gå upp i vikt och fick näsblod efter några månader, vilket han tror var pga de råa äggen. Större blev han iallafall.

mela
2014-04-21, 15:59
http://traningslara.se/raa-agg-macho-coolt-och-smidigt-men-bra/

vicarious
2014-04-21, 16:06
Ägg är näringsrika men drick de inte råa, varför kan du läsa i länken mela postade.

Andrew_1982
2014-04-21, 17:55
Tycker ägg är underbart. Kör alltid 6 ägg som lunch på jobbet (tillagade i matlåda). Dock vill jag att det ska smaka mer pannkaka och efterlyser ett recept. Blandade äggen råa med 2dl mjölk och 1dl mjöl idag och det blev nice, men hade velat ha mindre mjöl i. Om någon sitter på något bra recept så posta annars måste jag testa mig fram :)

R Scarpa27
2014-04-21, 18:14
Är ägg bra eller dåligt? Och hur många råa ägg kan man dricka per dag/vecka? Känner någon som drack ägg varje dag för att gå upp i vikt och fick näsblod efter några månader, vilket han tror var pga de råa äggen. Större blev han iallafall.

helhet av kosten skapar ju välmående, därav kanske brist på något..

bränna blodkärlen kan ju vara en ide också...

peliqan
2014-04-23, 09:52
Tycker ägg är underbart. Kör alltid 6 ägg som lunch på jobbet (tillagade i matlåda). Dock vill jag att det ska smaka mer pannkaka och efterlyser ett recept. Blandade äggen råa med 2dl mjölk och 1dl mjöl idag och det blev nice, men hade velat ha mindre mjöl i. Om någon sitter på något bra recept så posta annars måste jag testa mig fram :)

Havregryn istället för mjöl kan funka :)

TomasB
2014-04-23, 09:54

Vad menar du bra eller dåligt? Ur vilken synpunkt?

http://traningslara.se/agg-ett-fantastiskt-livsmedel/

Där står en del.

Ale
2014-04-24, 21:54

Proteinpannkakor? Brukar köra på 3 ägg, 90g vassle, 3 dl mjölk. Vispa ihop och fräs på.

cakehole
2014-04-24, 22:07

Killen drack råa ägg, blev stor och började blöda näsblod?

Dat celltech dere? :naughty:

bruno biff
2014-04-24, 22:22
Mkt gott och bra med protein! Jag äter till frukost