Logga in

Visa fullständig version : Vad tror ni om det här?

AirAir
2014-04-20, 10:55
http://masterstyrkelyft.wordpress.com/

Pepz
2014-04-20, 20:32
en blogg.

lillmesen
2014-04-20, 22:20
vad tror du AirAir att det är?

Zacke
2014-04-21, 03:13
Det var väl två ganska dryga svar.

Till TS: jag läste din bakgrund och måste säga att det är en rätt häftig story som jag själv känner igen mig i.

Lirade själv basket tills jag var 21, sedan styrkelyft.

Just det där med hur trist det var att träna styrka kommer jag ihåg. Hoppas att du har ett bra SM. Vilken viktklass går du i?

"Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen"

AirAir
2014-04-21, 11:42
Det är en blogg men jag vet inte riktigt vad det är ur en filosofiskt perspektiv.
Jag Inbillade mig att det kanske kan vara kul att skriva ner vad det innebär att börja med styrkelyft.
För er är det självklarheter för mig en djungel emellanåt.

Jag kör själv, gymmar för glädjen och för att stilla min rastlöshet och med tiden tror jag att jag blivit i allafall lite stark.

Så varför inte testa att börja lyfta, fast jag strax blir 40år.
Varför inte prova, bara för kul.

Det blir problem, knälindor, tankar, trikåer och en del saker att försöka förstå och ta reda på.

Jag har tränat hela livet och borde fixa det här. Jag har ju ändå laddat ner tävlingsreglerna.

lillmesen
2014-04-21, 11:58
okej, så det är din blogg och du önskar feedback? :)

Har du en klubb?

MtotheM
2014-04-21, 13:39
Alltid kul med fler lyftare :) Det är nog bra att förutom att läsa genom reglerna, få hjälp av några andra tävlande också så att man inte tolkar reglerna fel. Lycka till!

Zacke
2014-04-21, 17:39
Air, helt rätt inställning.

Varför säga "varför" när man kan säga "varför inte" och bara prova något nytt.

Jag hoppas du fortsätter att skriva blogg, tror det är fler än mig som uppskattar nya personliga historier om varför man börjar träna, och de utmaningar som kommer med det.

"Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen"

AirAir
2014-04-22, 07:51
Tack, jo jag har en klubb men kan inte träna där just nu.
Absolut, feedback är bra såklart :-) men det handlar också om en öppning i en ny värld. Det blir ju en del grej man undrar över minst sagt.

Som att gå ner i vikt till exempel... det stressar mig, vad händer med mina maxresultat när jag går ner 3 kilo?
Visst den som lever får se men jag undrar ändå.