Visa fullständig version : Effekt av att 1 dag boosta kroppen med mat? som small!
Hej, som sagt undrar vad som händer om man 1-2 dagar skulle ge kroppen 1 boost eller så kallad ätardagar(menar då mer mat i form av ex; havregryn, ris, frukt, kött, fisk, ägg, nötter mm)?
Nämna att jag är väldigt small men går upp lite i vikt!
Men den har typ börjat stanna av! Får se vad det står på vågen imorgon 1 vecka har då gått sen föra vägningen!
Har den inte gått upp tänkte jag att kroppen kanske behöver en sån boost och sen höja intaget med mat utöver det?
Men säg att man normalt äter ca 2500 kalorier sen gör man 1-2 dagar med en sån där boost/ätar dagar på kanske 2700-3000 kalorier , närmare 3k och efter det lägger man sitt intag på 2,7k istället för dom där 2,5k? Vad skulle då hända?
Finns det någon anledning till att inte börja med 2700 direkt utan "ätardagar" som inledning? Jag hade bara höjt intaget tills jag fått den ökning jag vill ha. Att tvinga i sig massa extra kalorier bara för att känns rent spontant inte som en höjdare, dock spelar väl 2 dagar ingen roll. Men testa med 2700 går inte det höj lite till osv tills du har den takt du vill
thelodder
2014-04-20, 00:52
Det är det totala kaloriintaget som spelar roll, vilken dag i veckan du får i dig dom där par hundra extra kalorierna spelar ingen större roll då de fortfarande ger samma effekt i det långa loppet. Kanske bättre energi på passet dagen efter men tror inte den lilla skillnaden kommer ge några märkbara resultat. Håller med ovanstående och skulle nog säga att det är både lättare och bekvämare att ligga konstant på kaloriintag X men det är ju subjektivt.
Är du verkligen en kille?? Shit va lite kcal för å bulka :s
lillmesen
2014-04-20, 16:21
Är du verkligen en kille?? Shit va lite kcal för å bulka :s
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6939601&postcount=1
Varför skulle du köra dessa "boost" dagar först för? Höj bara intaget.
Är du hungrig så du vill äta 3000kcal så gör det då för guds skull.
Ingen mening att gå runt hungrig på bulk. Och riktigt korkat att göra det om man dessutom är underviktig.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
EnergiÖverskott
2014-04-21, 06:19
När man är anorektiker så visar det bara hur sjuk man är och hur rädd man är för att gå upp i vikt om man ens tänker dessa tankar.
Hade du verkligen velat få till en förändring så hade du 1: vägt mer, 2:inte räknat och hållt på utan bara ätit riktigt ordentligt.
Den hemska sanningen är nog tyvärr att du kompensationstränar och är rädd för att äta.
När man är anorektiker så visar det bara hur sjuk man är och hur rädd man är för att gå upp i vikt om man ens tänker dessa tankar.
Hade du verkligen velat få till en förändring så hade du 1: vägt mer, 2:inte räknat och hållt på utan bara ätit riktigt ordentligt.
Den hemska sanningen är nog tyvärr att du kompensationstränar och är rädd för att äta.
Håller med dig faktiskt. Nu kanske jag inte var anorektisk, men hade definitivt ätstörningar. En dag fick jag nog och jag började först att äta mer mat, och brydde mig inte om vad hjärnspökerna sa. Tror även det är viktigt att ha någon som pushar en dom dagarna det bara känns meningslöst och man tar mindre och mindre portioner för att man känner sig fet.
Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.