Visa fullständig version : Nytt schema för att bygga!
I dagsläger ser mitt schema ut såhär:
Mån: Ben
Tis: Mage
Ons: Axlar
Tors: Rygg, biceps
Fre: Bröst, triceps
Känns som jag stått still lite och blir inte mkt större. O andra sidan kan det vara svårt att avgöra på sig själv.
Ålder 21
Vikt 83kg
Längd 183cm
Tränat i ungefär 5 år regelbundet.
Försöker mixa till lite med övningar ofta, men hamnar ofta i samma övningar då jag anser att vissa är "bättre" än andra... Tex finns det inte många övningar till axlar som jag roterar mellan...
Har någon lite smarta tips att ge?
lillmesen
2014-04-14, 11:36
övningar, set och reps. Att bara rada upp vilka dagar man tränar muskelgrupp X säger inte så mycket.
mitt tips är att du kör något mera basic, typ wendler 531, eller styrkelabbets program
pezrulezhaakon
2014-04-14, 12:02
I dagsläger ser mitt schema ut såhär:
Mån: Ben
Tis: Mage
Ons: Axlar
Tors: Rygg, biceps
Fre: Bröst, triceps
Känns som jag stått still lite och blir inte mkt större. O andra sidan kan det vara svårt att avgöra på sig själv.
Ålder 21
Vikt 83kg
Längd 183cm
Tränat i ungefär 5 år regelbundet.
Försöker mixa till lite med övningar ofta, men hamnar ofta i samma övningar då jag anser att vissa är "bättre" än andra... Tex finns det inte många övningar till axlar som jag roterar mellan...
Har någon lite smarta tips att ge?
Att slipa din teknik och ditt utförande mer ökar chanserna till bättre resultat.
Vad kör du för axlar just nu?
SirreASDF
2014-04-14, 13:06
Kanske ska testa ett helkropp/halvkroppspass så du får köra varje muskelgrupp mer än en gång i veckan och se om du svarar bra på det? Jag personligen gick från en 3 till en 4 split, för att sedan landa i halvkroppspass. Jag personligen svarar jättebra på halvkropp tycker jag, dessutom är det riktigt roligt i mitt tycke!
Jag överväger själv att testa helkropp inom en relativt snar framtid, men är rädd att mina pass kommer bli för långa isåfall.
Skulle också rekommendera att köra alla muskelgrupper två gånger i veckan.
Personligen kör jag såhär:
Push
Pull
Legs
Push
Legs/Pull
Börjar om, vilodag tas efter behov. Jag har ju dock inte tränat i 5 år utan endast ett 1,5 år ungefär men detta har jag svarat bra på de senaste månaderna, tydliga förbättringar i både styrka och massa.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.