Visa fullständig version : mobil stulen, damn it!
I fredags var jag på tunnelbanan och min terlefon blev norpad up jackan. Jag har spärrat simkortet, och ska anmäla till polisen. Men frågan är, jag studerar i stockholm och bor inneboende hos en tant, men jag är ej skriven där, jag är fortfarande skriven hos mina föräldrar. Omfattas jag av deras hemförsäkring?
Försäkringsbedrägeri således, om deras bolag och försäkring täcker mobilstöld så borde det fungera. Stölden är anmäld förmodar jag? Du kan ev behöva förklara vad du gjorde i Stockholm på tuben vid den tiden om dina föräldrar bor långt borta. Du bör sedan skriva dig där du bor och teckna en egen försäkring.
Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk
Du behövde köpa mer smink, och ditt favorit märke finns enbart att köpa i butik i Göteborg & Stockholm. Nuff said.
I fredags var jag på tunnelbanan och min terlefon blev norpad up jackan. Jag har spärrat simkortet, och ska anmäla till polisen. Men frågan är, jag studerar i stockholm och bor inneboende hos en tant, men jag är ej skriven där, jag är fortfarande skriven hos mina föräldrar. Omfattas jag av deras hemförsäkring?
Om tanten ej har tecknat hemförsäkringen så att den skall gälla dig också, så nej (Det gäller åtminstone för Moderna Försäkringar och Folksam).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.