handdator

Visa fullständig version : Tråden för tips om hur man smygkollar på gymmet utan att bli upptäckt

Diomedea exulans
2014-04-09, 21:37
Handen på hjärtat: 60 % av anledningen till att man går till gymmet är för att smygtitta på vältränade kroppar i tättsittande kläder. Blir man påkommen är det dock inte bara väldigt pinsamt för en själv, utan dessutom obehagligt för den som blivit stirrad på. Därför är det av yttersta vikt att spanandet sker utan att man blir upptäckt. Jag tänkte att vi kunde ha en tråd där vi delar med oss av tips just på hur man smykikar utan att någon annan märker det.

Jag börjar.

1) Keps neddragen långt över ögonen. Detta skuggar ögonen, vilket gör det svårare att se var man tittar.

2) Solglasögon. Fungerar utmärkt, men har nackdelen att man kan verka lite konstig om man har det inomhus.

3) Titta på personen i spegeln. Ett ganska osäkert knep, eftersom många tittar väldigt mycket i speglarna på gymmet.

4) Var långt bort från personen och titta. Befinner du dig på stort avstånd så är det svårt att se om dina ögon tittar rakt på en eller på en punkt bredvid en. Har nackdelen av att man ser sämre på långt håll.

5) Stå nära personen och titta på denne i spegeln. På så vis ser det ut som om man tittar på sin egen spegelbild.

6) Titta på personen medan denne utför en övning. Då kan man skylla på att man är nyfiken på övningen, inte personen.

7) Titta på personen medan denne instruerar en övning. Som en extra bra variant av nr 6). Bäst är att stå inom höravstånd, så man kan hävda att man försöker lyssna och följa med i instruktionerna.

8) Ta för vana att stirra jättemycket på ALLA gymbesökare. Unga som gamla, fula som snygga, män som kvinnor. När folk har vant sig så kommer ingen du stirrar på känna sig speciellt utvald.

Fyll på med tips! *popcorn*

Captainwide
2014-04-09, 21:41
Bli stor själv, så att du kan lära av de som kollar på dig.

Klä dig som en clown, kör konstiga övningar, gå folk på nerverna.. allt för att de ska glo på dig först. Då kan du skipa rättvisa genom att glo tillbaka.

Börja prata med personen, då får du kolla på denne (iaf lite).

Fråga om de vill ha hjälp med spot (även om de bara curlar).

XXXL
2014-04-09, 21:57
Se upp med att prata med personen för mycket, då framstår man som jobbig och påträngande. Det bästa tycker jag är att titta när personen kör en övning, då är deras fokus på något helt annat så risken för att åka fast känns låg.

Sheogorath
2014-04-10, 04:52
Pratar vi motsatta könet? I så fall skulle jag rekommendera att du är skitsnygg och har sex appeal så kommer de bli smickrade av dina blickar istället. Blickar som du sköter snyggt eftersom du är awesome.

Works every time.

heraso
2014-04-10, 05:25
Pratar vi motsatta könet? I så fall skulle jag rekommendera att du är skitsnygg och har sex appeal så kommer de bli smickrade av dina blickar istället. Blickar som du sköter snyggt eftersom du är awesome.

Works every time.

Haha, den här är bra men lite halvfarlig. Jag vill bara titta, inte prata eller gå ut med människan. Som inte helt oäven tjej tycker jag visserligen att det är kul att bli tittad på, men blir tomatröd i facet om blickarna någon gång skulle mötas. :em:

Sheogorath
2014-04-10, 06:03
Där har jag ju det väl förspänt som kille. Det är extremt ovanligt att en tjej tar initiativet att börja snacka på gymmet, kanske för att ni är så utsatta ändå.

Vill jag inte ligga lyfter jag inte frågan. Much simple. Ni löper ju alltid risken att någon jobbig jävel ska dit med händerna och passa när ni kör hantelpress och sådan skit.

Sohlsken
2014-04-10, 15:03
Var smakfull i ditt tittande (glo inte), och om du blir upptäckt går det alltid att börja prata om personens form i utförande av övningar :D

Inte behöver man väl gå till gymmet för att vara nyfiken på hur andra människor ser ut? Tycker samma sak gäller utanför. Det är inte min fästman som har en "boob-dar", men lite klass får man helt enkelt ha.

Ni löper ju alltid risken att någon jobbig jävel ska dit med händerna och passa när ni kör hantelpress och sådan skit.

Det är ju ingen som kan bevisa att man tappade hanteln på hans fötter med meningen :cool: Lycklig att detta aldrig har hänt, att någon främling känner sig manad att hjälpa till.

Loke
2014-04-10, 15:43
Ett tips är att jobba på gymmet, då blir det lite mer ok att titta på folks utförande. Om de skulle anklaga dig för något, släng ut dem med hänvisning till någon obskyr regel.

filmjölk
2014-04-10, 15:48
Jag tror på Sheos tips. Ser du ut som Susana Spears kan du glo hur mycket du vill utan att annat än ett fåtal irriterar sig.

jenni
2014-04-10, 17:25
Om jag nu tittar så döljer jag det inte, dock är det väldigt sällan som jag håller fast blicken på någon kille på gymmet eftersom det ofta tolkas som en invit*rolleyes*

champion
2014-04-10, 17:54
Man tittar på henne. Sen om hon märker att du glor/tittar så ropar/frågar du vad klockan är ;)

Annars går du fram till henne och frågar vad hon har köpt sitt klädesplagg :P

Glo på henne. Frågar hon vad du glor på så säger du att du är blind/synskadad ;)