Visa fullständig version : Mängd mat?
tja!
tränar 4-5 dagar i veckan och käkar frukost lunch och middag nr 1 innan träning och middag nr 2 efter träning på träningsdagar. Räcker det med frukost lunch och middag för att bygga muskler eller är det nödvändigt att käka två middagar?:Virro
Ozziking
2014-04-09, 19:15
Kaloriöverskott + styrkträning = bygger muskler
kaloriunderskott + styrketräning = bibehåller/bygger muskler med fettförlust.
- Ät bra, mycket + träna hårt.
räcker energin då kanske det är lagom, går du upp i vikt så äter du lagom ( dock inte för snabb viktuppgång ).
Det beror ju helt på vad du äter och hur mycket du äter vid dina måltider.
käkar så jag blir rätt så mätt, äter väl typ vanlig husmanskost men tänker på att ha med mycket protein
Det säger inte så mycket, finns dem som blir mätta på 500kcal om dagen och de som inte blir mätta förrän de fått i sig 4000kcal.
Men hur länge har du tränat? Får du några resultat?
R Scarpa27
2014-04-09, 19:24
käkar så jag blir rätt så mätt, äter väl typ vanlig husmanskost men tänker på att ha med mycket protein
fortfarande inget svar.
vissa blir mätta på en tallrik, vissa flera tallrikar :D...
sen hur du lägger upp dina måltider? det som du känner känns bäst för dig och ger energi & ork. osv.
längd? vikt? & mål?
det räcker med endast middag (1 mål om dagen) för att bygga muskler.
antalet måltider är inte särskilt relevant.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
tränat 1 år typ ca 7 månader seriöst och är 181 lång och väger ca 70kg, mitt mål är väl att bli grövre ;) vägde 63 när jag började om jag inte minns fel
R Scarpa27
2014-04-09, 19:35
tränat 1 år typ ca 7 månader seriöst och är 181 lång och väger ca 70kg, mitt mål är väl att bli grövre ;) vägde 63 när jag började om jag inte minns fel
då så fortsätt... kan behöva öka mängden mat ju större och mer du väger pga överskottet kan kräva mer kalorier =)...
skit i för mycket kost tänkande, käka på och träna bara, lite fett under bulk e inga farliga tecken ( tittar på mig själv :D då jag lagt på mig lite fett under bulk hehe men de fixar jag senare när jag är nöjd med min xl tröja :D)
fast scarpa det där är ju din personliga åsikt.
man har sämre förutsättningar för att lägga på sig muskler över 15% bf, alltså är det inte bra att gå över. men inte heller farligt :)
haha ja, skiter i deff i år tills man byggt upp nåt som är värt att visa upp ;)
ligger runt 12-14% bf nu gissar jag på
R Scarpa27
2014-04-09, 19:52
haha ja, skiter i deff i år tills man byggt upp nåt som är värt att visa upp ;)
rätt tänk...(enl mig)
dock ej överdrift.. oftast räcker det med normal mat & lagom träning.
öka på kolhydrater brukar vara enklast för att komma till överskott, och skippa light produkter. :D
R Scarpa27
2014-04-09, 19:56
fast scarpa det där är ju din personliga åsikt.
man har sämre förutsättningar för att lägga på sig muskler över 15% bf, alltså är det inte bra att gå över. men inte heller farligt :)
med den texten var ju hela grejen att våga äta och inte noja..
att börja noja och kalkylera varenda kalori kan även göra det mot drt sämre...
räkna kan man göra med riddaräventyret i matteborgen :)
mer fokus på träning & även vila.
folk med svåra viktproblem att gå upp, har jag märkt på senaste att cardio träningen e allt för hög till mängd mat. =P
har inte den bästa genuppsättningen men kör nästan aldrig cardio heller haha :P
R Scarpa27
2014-04-09, 20:02
har inte den bästa genuppsättningen men kör nästan aldrig cardio heller haha :P
inte heller bästa gen och kör inte heller cardio (vissa tillfällen då och då händer det)...
sen handlar ju mkt om vardagssyssla/aktivitet & den ena dagen kan vara olik den andra i kcal förbrukn.
men testa dig fram du känner din kropp bäst själv testa några extra mackor, ris?, pasta? testa öka maten succesivt.
oj nu blev det dubbelt :/
får jag fråga hur ni vet att ni inte har bra gener? har någon sagt det till er? tycker ni det själva ? eller va? hur får man reda på det?
R Scarpa27
2014-04-10, 18:27
får jag fråga hur ni vet att ni inte har bra gener? har någon sagt det till er? tycker ni det själva ? eller va? hur får man reda på det?
kika på släkten generellt, gener kan faktist spela stor roll.
alla har vi olika gener.
att gå upp / ner i vikt tkr jag man inte ska skylla för mkt på gener, dock spelar gener stor roll i muskelbyggande, maratonlöpning osv osv... alltså vissa har mkt enklare att bygga sig stora, och vissa mkt enklare att bli snabba löpare osv osv....
vicarious
2014-04-10, 18:34
Det är inget man kan se eller ta reda på, utan det märker man.
kika på släkten generellt, gener kan faktist spela stor roll.
alla har vi olika gener.
att gå upp / ner i vikt tkr jag man inte ska skylla för mkt på gener, dock spelar gener stor roll i muskelbyggande, maratonlöpning osv osv... alltså vissa har mkt enklare att bygga sig stora, och vissa mkt enklare att bli snabba löpare osv osv....
Miljö dominerar fullständigt. Verka i en miljö som stimulerar styrketräning och du blir biffig. Verka i en miljö som tränar kondition och du blir duktig på att springa/cykla/ro / simma.
Allt bygger på att skapa en inre motivation och lära känna sin kropp.
R Scarpa27
2014-04-10, 19:53
Miljö dominerar fullständigt. Verka i en miljö som stimulerar styrketräning och du blir biffig. Verka i en miljö som tränar kondition och du blir duktig på att springa/cykla/ro / simma.
Allt bygger på att skapa en inre motivation och lära känna sin kropp.
håller jag fullständigt med om men genetiken existerar också faktist...
Ja men jag menade lite till alla som har tränat i typ 2år och säger att dom har dåliga gener för att dom inte ser enorma ut tycker jag e lite som att skylla ifrån sig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.