handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med kost..

newbz
2014-04-09, 13:46
...igen *cupid*

Har nu kommit igång med träningen och ökar kontinuerligt i vikt, så på den biten går det bra!

Däremot tror jag inte att jag får i mig tillräckligt med mat i förhållande till vad jag bör för att få optimal tillväxt, finns nog många felaktigheter i min kost, så det jag vill ha är tips på VAD jag ska äta mer utav och vad jag ska äta mindre utav :D

En typisk arbetsdag:

BCAA + koffeintablett + 2 kapslar Kre-Alkalyn (rek intag 3-4 dock)
Gym
Proteinshake/gainer a 70g pulver (brukar varva mellan dessa)
Jobb
Lunch - typisk lunch kan vara en Calzone, nån McDonaldsmeny, Thaimat..
Jobb
Middag - allt från Spaghetti och köttfärssås till någon köttbit (ej fisk, nånsin)
Gainer a 70g innan jag går och lägger mig

Problemet är att jag har ett jobb där jag rör mig väldigt mycket, går ca 7-8km per dag (ca 10-11k steg), så det bränner nog rätt mycket, sedan äter jag inga kopiösa portioner ärligt talat, har inte suget efter det helt enkelt. Ska jag slänga in en gainer efter lunch på jobbet också? Det är ju trots allt ca 250-300kcal

Ledig dag:

Sover ut till ca 10
BCAA + koffeintablett + 2 kapslar Kre-Alkalyn (rek intag 3-4 dock)
Gym
Frukost/lunch ca kl12 - någon form av påvärmd mat från gårdagens middag + gainer
Ledig tid
Middag - allt från Spaghetti och köttfärssås till någon köttbit (ej fisk, nånsin)
Gainer a 70g innan jag går och lägger mig

Längd: 183cm
Vikt: Ca 71
Rek dagligt kcal-intag: 3200

Jag har full förståelse för att mitt största problem troligen är att jag inte äter tillräckligt, men jag har svårt för att bara sleva i mig mat som om det inte fanns någon morgondag, därför undrar jag vad jag bör äta för att få i mig så mycket kalorier som möjligt på det jag äter. Kanske tillsätta olivoljor eller nåt roligt?

Tacksam för alla svar, återkommer gärna med resultat allt eftersom för att kanske hjälp andra i samma svåra sits cofffee

GulligaGurkan
2014-04-10, 10:17
Det är ganska lätt att träna upp sin förmåga att äta större portioner. Om du verkligen inte känner för att äta mer så får du nog dricka gainers eller olivolja eller nåt :)

z_bumbi
2014-04-10, 10:27
"Det är inte helt ovanligt att frågor om viktuppgång dyker upp på forumet t ex
"Jag kan inte gå upp i vikt ™" och "Jag äter massor ™".

Svaret brukar vara "Ät mer mat! ™" men även om det är sant så är det inte så konkret hur man går till väga för att faktiskt få i sig mer energi."

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376