handdator

Visa fullständig version : Hjälp med perodiskfasta

Eriky
2014-04-08, 15:10
Jag är en tjej på 17 år, väger ca 67 kg och är 171 cm, och jag funderar på att börja med perodiskfasta 16:8, läst på en hel del om det och vet vad det går ut på, men det är bara kostupplägget jag är lite fundersam över. Jag vill gå ner i fett men fortfarande ha kvar muskler och bygga, vilket är det "ultimata sättet" att äta på då och hur mycket kolhydrater bör man få i sig som mest/minst? Tacksam för svar :)

Jeml
2014-04-08, 15:24
Jag är en tjej på 17 år, väger ca 67 kg och är 171 cm, och jag funderar på att börja med perodiskfasta 16:8, läst på en hel del om det och vet vad det går ut på, men det är bara kostupplägget jag är lite fundersam över. Jag vill gå ner i fett men fortfarande ha kvar muskler och bygga, vilket är det "ultimata sättet" att äta på då och hur mycket kolhydrater bör man få i sig som mest/minst? Tacksam för svar :)

det spelar ingen roll hur du äter. om du äter en gång om dagen eller sex gånger spelar ingen roll.

du bör äta så mycket kolhydrater som möjligt om du försöker gå ner i vikt för att orka träna ordentligt.

givet att du täckt protein och fett behovet samt ligger på underskott då såklart.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Eriky
2014-04-08, 15:28
All right! Tack för svaret :)