handdator

Visa fullständig version : Slutet av deff! Behöver råd/broscience/research

IMMORTAL ABDUL
2014-04-03, 15:37
Alright, alright, ser ljuset nu i slutet av tunneln. Nere på CA 7% kroppsfett. Mina lyft har ökat under hela dieten så jag är inte rädd för att testa lite hårdare diet och ev. förlora lite styrka.. men är det rätt väg verkligen?

Det går riktigt segt nu med det sista fettet på magen. Det släpper men ack så långsamt.

Kört leangains i fyra år men aldrig varit nere på den här fettprocenten.

Hur går jag från 7% till 5% smidigast?

Alla tips är välkomna!

178 cm lång, 70 kilo lätt.

Bild
http://i.imgur.com/3ZIFI8R.jpg

daniieleriksson
2014-04-03, 18:52
Jag tror att carb cycling skulle funka fint för dig :)

Sheogorath
2014-04-03, 19:20
Varför fortsätter du inte bara att deffa? Behåll styrka så gott du kan och ta bort kalorier från kolhydrat eller fett beroende på vad som känns lämpligast så att du fortsätter gå ner i vikt.

Känner du dig skitsliten kan du ta en refeedvecka på balans eller strax över och sen köra på sista biten med någorlunda laddade batterier.

Du har tagit dig ner till 7%. Gör likadant för att komma ner till 5%. :)

IMMORTAL ABDUL
2014-04-04, 06:59
Jag tror att carb cycling skulle funka fint för dig :)

Gör det redan ;)

Varför fortsätter du inte bara att deffa? Behåll styrka så gott du kan och ta bort kalorier från kolhydrat eller fett beroende på vad som känns lämpligast så att du fortsätter gå ner i vikt.

Känner du dig skitsliten kan du ta en refeedvecka på balans eller strax över och sen köra på sista biten med någorlunda laddade batterier.

Du har tagit dig ner till 7%. Gör likadant för att komma ner till 5%. :)

Som sagt, det har börjat gått segt, mitt tålamod tryter och jag är sugen på att lägga mig på ett litet överskott.. dock inte förens målet är nått.

IMMORTAL ABDUL
2014-04-04, 06:59
Jag testade förövrigt cardio igår. Vilket skitgöra alltså..

AronP
2014-04-04, 07:47
Det du har gjort hittills fungerar så bara fortsätta med det. Sänk energin lite om det går för långsamt.

Påvägneråt
2014-04-04, 08:06
Alright, alright, ser ljuset nu i slutet av tunneln. Nere på CA 7% kroppsfett. Mina lyft har ökat under hela dieten så jag är inte rädd för att testa lite hårdare diet och ev. förlora lite styrka.. men är det rätt väg verkligen?

Det går riktigt segt nu med det sista fettet på magen. Det släpper men ack så långsamt.

Kört leangains i fyra år men aldrig varit nere på den här fettprocenten.

Hur går jag från 7% till 5% smidigast?

Alla tips är välkomna!

178 cm lång, 70 kilo lätt.

Bild
http://i.imgur.com/3ZIFI8R.jpg

Vill bara nämna keto-dieten (lchf). Kan vara ett alternativ. Men om du väger dig och går ner i vikt så tycker jag inte du ska ändra något utan bara fortsätta. Försök äta liiite mindre kanske. Småsaker som svart kaffe, dricka iskallt vatten, grönt te, starka kryddor. Vet inte om alla dessa småsaker hjälper men prova.