handdator

Visa fullständig version : Något att rekomendera

Adrian
2004-03-18, 23:14
Tjaba på er alla. Nu har jag fått ett litet problem ,Nämligen min havregrynsgröt och råggröt e slut, samma sak gäller min lingon sylt :(

hehe kan inte LEVA längre,, men nee skämt å sido vill bara veta OM man kan tex ta en protein drink (protec i detta fall) med typ 2-3 frukt som tex äpple, till frukost e de för kalorisnål frukost? för lite stärkelser?? lr ska jag köra på med protte drinken med två grova mörka mackor med ett par skivor falukorv och lite ketchup(grönaslaktaren),

MVH Adrian

KniveN
2004-03-19, 02:47
Varför inte frukt och grova mackor om det ena blir för kalorisnålt?
Du borde även äta lite "bra" fett, linfrö, fisk, rapsolja, nötter m.m.

King Grub
2004-03-19, 07:04
Grovt bröd är väl ett bra alternativ till gryn, innan affärerna öppnar. Men en förutseende byggare har alltid havregryn hemma. :nono:

Adrian
2004-03-19, 20:43
FARAN ÖVER har köpt tre st 1,5kg havregryn :) älskar havregryn, iaf om vi ändå snackar om mat,, så undrar jag om Surkål är något att ha under Deffen, ÄLSKAR DET kan käka ca 100-400g till middag. :) det är ju iaf kalorisnålt, och surt(sänker GI på måltidet tror jag) Och de e ju min fråga e de nått att käka under deffen "Surkål". OCh tack för svaren

TREVLIG HELG PÅ ER ALLA

MVH Adrian

PS apropå bra fett på morgonen, e det oki/räcker det att sänka en burk makrill i tomatsås? till frukosten. typ efter jag har käkat havregröten :)

King Grub
2004-03-19, 20:46
Originally posted by Adrian
PS apropå bra fett på morgonen, e det oki/räcker det att sänka en burk makrill i tomatsås? till frukosten. typ efter jag har käkat havregröten :)

Absolut. Äter du rejält med havregryn räcker kanske till och med detta som fettkälla. Frukosten är en måltid som inte måste vara drypande av fett; lite mindre av den varan snabbar upp proteinupptaget efter nattens fasta. Inte helt fettfritt som efter träningen, dock.

Adrian
2004-03-21, 00:53
OKi tack för svaret,,, king grub,, någon som vet nått om surkålen??

MVH Adrian

King Grub
2004-03-21, 07:33
Originally posted by Adrian
OKi tack för svaret,,, king grub,, någon som vet nått om surkålen??

MVH Adrian

Jag tror det är så lite energi i surkål att du knappast ens behöver räkna det. Om du inte äter megamängder.

Adrian
2004-03-21, 21:49
njaa Asså grub ibland kan det bli runt 500g, Älskar det så pass mycket,, men det är nog lite det med :em:

MVH Adrian

bubbleman
2004-03-21, 23:49
Livsmedelsverket:
Surkål konserv m lag: protein: 0,9g fett: 0,2g kolhydrater: 2,6g 16 kcal/100 g
Mycket lite kalorier...