handdator

Visa fullständig version : En stor måltid, spela roll om den tages före eller efter passet?

bonuspater
2014-03-25, 19:51
Ja jag vet mycket broscience. Vanligtvis försöker jag lägga mitt största mål om dagen efter träningen, här får jag också i mig 80 % av alla mina kolhydrater. Men, spelar det någon roll om man istället tar den måltiden 3-4 timmar före passet och istället käkar en mindre post-workout måltid?

Det ska bara ske någon enstaka gång.

Sohlsken
2014-03-25, 20:01
Tror att din föregående tråd har fått samma svar du lär få här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=211355

Annars är det upp till dig, prova och se vad du trivs bäst med.

Sheogorath
2014-03-25, 20:02
Ja jag vet mycket broscience. Vanligtvis försöker jag lägga mitt största mål om dagen efter träningen, här får jag också i mig 80 % av alla mina kolhydrater. Men, spelar det någon roll om man istället tar den måltiden 3-4 timmar före passet och istället käkar en mindre post-workout måltid?

Det ska bara ske någon enstaka gång.

Få saker som görs "någon enstaka gång" spelar någon roll i längden. Men hade du gjort det varje pass hade det definitivt varit sämre för din utveckling, skulle jag tro.

lillmesen
2014-03-25, 20:09
Ät det som gör att du kan lyfta mest vikt på gymmet, jag gillar att äta relativt mycket fett till frukost och lunch för att sedan köra ett "cleant" mål mat innan läggdags (jag tränar ca kl 17-19) och förlåt på förhand Sheo, jag kunde inte låta bli att använda terminologin "clean", var vänlig ge mig spanking

bonuspater
2014-03-25, 20:26
Ät det som gör att du kan lyfta mest vikt på gymmet, jag gillar att äta relativt mycket fett till frukost och lunch för att sedan köra ett "cleant" mål mat innan läggdags (jag tränar ca kl 17-19) och förlåt på förhand Sheo, jag kunde inte låta bli att använda terminologin "clean", var vänlig ge mig spanking

cofffee*flex*

lillmesen
2014-03-25, 20:28
cofffee*flex*

när jag började med detta så avtog min stagnering i knäböj, fick sjuka gainz