Visa fullständig version : Subwaymacka
monsa123
2014-03-23, 00:37
Tja,
Blir nån gång i månaden så där att man tar en Subwaymacka efter träningen. Vanligtvis blir det fulkornsbröd med Chicken Teriyaki eller Club, hel macka och ibland extra kött. Vad brukar ni ta och vad tror ni är bästa alternativet?
Näringsvärde i Subway Club:
(Baserat på en 15 cm sub)
Portionsstorlek (g) 226
Kalorier 287
Total fetthalt (g) 4,2
Mättat fett (g) 2,0
Kolhydrater (g) 40,5
Kostfiber 2,8
Socker (g) 6,6
Protein (g) 23,2
Natrium (g) 0,8
Dvs. om man kör en hel macka och lägger även till ost och dressing som inte är inräknat lär man landa på 700-900 kcal iaf, 50 g protte~ och typ 80-100 g carbs~
Brukar göra min egen, vilken som är den "nyttigaste" går väl att hitta på sidan.
Min brukar vara simpel och innehålla: kycklingbröst, bacon, kryddig ost, sallad, vitlöksdressing. *rolleyes*
nån gång i månaden
ta en macka om bry dig inte så mycket. spelar noll roll
Sheogorath
2014-03-23, 10:00
Låter gott och med bra macros. Mättar ju ganska kasst dock, men om det inte är ett problem har jag svårt att se att det ens skulle finnas något bättre att ta efter träning än en sån "hel" sub.
monsa123
2014-03-23, 12:30
Låter gott och med bra macros. Mättar ju ganska kasst dock, men om det inte är ett problem har jag svårt att se att det ens skulle finnas något bättre att ta efter träning än en sån "hel" sub.
Jag tycker en hel macka mättar helt OK ändå och ser det, som du säger, som ett bra alternativ.
Andy.da.wohoo
2014-03-23, 13:59
Subway är helt okej mat som mättar helt okej. Det enda skumma är att om man tar en meny så får man en kaka till, vilket känns lite skevt.
monsa123
2014-03-23, 16:15
Subway är helt okej mat som mättar helt okej. Det enda skumma är att om man tar en meny så får man en kaka till, vilket känns lite skevt.
Aa det är skevt, taget straight from America. Jag kör aldrig meny utan endast mackan, det känns ändå bra både prismässigt och näringsmässigt.
det är därför man alltid ser till att han kalorier över till deras asgoda kakor! :D
Finns chips eller äpple med väl?
En kaka? Här i USA får vi numera två *spy*
Håller med Pepz. Det är en fis i rymden på det stora hela.
Brukar göra min egen, vilken som är den "nyttigaste" går väl att hitta på sidan.
Min brukar vara simpel och innehålla: kycklingbröst, bacon, kryddig ost, sallad, vitlöksdressing. *rolleyes*
Det enda skumma är att om man tar en meny så får man en kaka till, vilket känns lite skevt.
Aa det är skevt, taget straight from America. Jag kör aldrig meny utan endast mackan, det känns ändå bra både prismässigt och näringsmässigt.
enjoy no gains
beefcake93
2014-03-24, 10:11
Finns chips eller äpple med väl?
Ja på Subway i Karlskrona frågar de alltid om man vill ha kaka, chips eller äpple. Och ett gott äpple sitter väl alltid fint
Jag har gått från 16% BF till 9% och har käkat subwaymacka då och då, så länge det inte blir överskott när det gäller kalorier. Jag har tagit en chicken teriyaki med ost/oreganobröd men skippat dressingen (15 cms bröd). Har räknat att det är ca 400 kalorier och det har gett resultat.
enjoy no gains
Hoppas för ditt eget bästa att du skojar. :D
Armed Dingo
2014-03-26, 20:35
Jag ser Subway som den bästa snabbmaten. Chicken Teriyaki på hellängd ger 45 gram protein eller mer om jag inte missminner mig, basen är fettsnål på ca 12 gram för hela, plus såser och ost = ca 30 gram för hela mackan. Mycket bröd, säg att det är runt 80 carbs i hela. Hyfsat optik enligt mig men ur vitamineral synpunkt finns det säkert en del att önska. Ordentligt med grönsaker går ju att få på visserligen. Kör alltid allt utom oliver och morötter.
tankoovich
2014-03-27, 10:50
Har aldrig käkat subway, tänkte testa en idag! Chicken Teriyaki ser fin ut, hur är det får man välja bröd osv själv?
Tapatalk + Samsung skrev detta.
Har aldrig käkat subway, tänkte testa en idag! Chicken Teriyaki ser fin ut, hur är det får man välja bröd osv själv?
jao du väljer först pålägget (ex chicken teriyaki, rostbiff, kalkon osv). sen får du välja bröd, två olika ostar, massor med grönsaker och ett gäng såser (kanske 8st?) :)
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
tankoovich
2014-03-27, 10:55
jao du väljer först pålägget (ex chicken teriyaki, rostbiff, kalkon osv). sen får du välja bröd, två olika ostar, massor med grönsaker och ett gäng såser (kanske 8st?) :)
Blir dom jäkligt torra utan ost och sås? Inte för att jag tänkte välja de men satan va opti snabbmat utan de?
Blir dom jäkligt torra utan ost och sås? Inte för att jag tänkte välja de men satan va opti snabbmat utan de?
osten kan man hoppa över (den är väl inte så värst ändå). sen kan man ju ta bbq sås om man vill istället för typ vitlökssås så blir det ju ändå opti (fettsnålt).
annars är det väl bara att du tänker dig en baguette med rostbiff och grönsaker utan sås ;)
tankoovich
2014-03-27, 11:01
osten kan man hoppa över (den är väl inte så värst ändå). sen kan man ju ta bbq sås om man vill istället för typ vitlökssås så blir det ju ändå opti (fettsnålt).
annars är det väl bara att du tänker dig en baguette med rostbiff och grönsaker utan sås ;)
Låter ju gött, är ingen brödfantast men hinner inte laga något till lunch idag så tänkte en subwaymacka kanske fungerar.
Tips på annat port och kolhydratsrikt som man kan köpa på typ coop o käka rakt u. o ner på tåget? ;)
godis haha.
1liter lätt yoghurt (+frukt/godis/bulle eventuellt)
eller 1liter mjölk och en påse gifflar *drool*
om det inte ska va bröd så blir det svårt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.