Visa fullständig version : springa en mil
Vad springer ni en mil på? Själv var det några år sen jag sprang och då på 1h :em:.
King Grub
2004-03-18, 18:55
När mitt vänstra knä tillät mig att springa ordentligt drog jag milen på mellan 35 och 36 minuter. Om jag fick lägga mig och dö precis när jag passerat milstrecket.
Min kondition är bättre i dag än vad den var då, men löpsteget har naturligtvis gått förlorat.
kan inte springa längre pga skada. men när jag kunde springa så låg jag ner på 37-38 min ialla fall.
43 minuter har jag sprungit den på :booty:
2 timmar skulle det väl ta (om jag gick i 5km/h), min kondis är ingevidare! :smokin:
Låga 40 på den tiden jag sprang reglebundet. Nu vill jag inte ens tänka på det. Men funderar så smått på att dra på mig löparskorna igen.
//Jörgen
Ligger på ca 50 min. Hur mycket tror ni man kan förbättra den på 2 mån?
Ingen som funderat över underlaget? Det är en viss skillnad mellan att springa 1 mil i skogen med lite backar och att springa på slät asfalt...
strax under 40 på slät mark, strax över 40 i skogen.
70-80 minuter. Kommer inte att kunna göra om det heller.
Senast jag löpte längre sträcka var i 9'e klass på högstadiet, och då var det bara 8 km, och då var det väl än 40-45 min eller nåt, men då gick jag nästan hela sträckan :D
Jag tror att jag skulle ligga kring en 45 min om jag verkligen kämpade under 10 km, men så djupt katabolt tillstånd kommer jag aldrig utsätta min kropp för :nono:
Löjtnant Blank
2004-03-18, 20:14
40-42 min i terräng. 5-kilometerslingan (det blir alltså två varv) jag löper i om våren/sommaren är väldigt kuperad i slutet, så när man närmar sig 7-8 km brukar det gå enbart på vilja. Har sprungit 13 km på 58 min som bäst/mest.
Har legat lågt med konditionsträning under vintern... Fick lite dåligt samvete av den här tråden. Dags att damma av löpskorna. :em:
Har inte sprungit en uppmätt mil på länge. Senast jag gjorde det var för två år sedan (om man räknar bort en tävling då jag sprang den på 45, men då var jag sjuk och otränad, men springa skulle jag), då tog jag den på 41. Är mer tränad nu och tar den antagligen på strax över 39.
Men milen är lite för kort för min del, är inte speciellt snabb, men seg.
Originally posted by Jax
Har inte sprungit en uppmätt mil på länge. Senast jag gjorde det var för två år sedan (om man räknar bort en tävling då jag sprang den på 45, men då var jag sjuk och otränad, men springa skulle jag), då tog jag den på 41. Är mer tränad nu och tar den antagligen på strax över 39.
Men milen är lite för kort för min del, är inte speciellt snabb, men seg.
Samma här, när vi börjar prata sträckor på över en mil så har man lite mer att komma med, långsam som man är...:whipped:
Har aldrig provat att springa en hel mil, men 4.6 km har jag sprungit på 18 minuter, tror jag det var.
Karl_alfred
2004-03-18, 21:43
46 min som bäst av de 2 gånger jag provat.
Cinnamon
2004-03-18, 21:54
43 jämna. Har dock inte sprungit under vintern, ska bli kul å se hur mycke sämre man har blivit :smokin:.
44 minuter för ett par år sedan. Är dock bara cykel som gäller nu eftersom det är såå träligt att springa långt...
/Axl
Milen: 39min
2km: 6.54
Dock ett år sen, tror inte jag sprungit efter annat än tunnelbanor och bussar sen dess...:D
sprang 1mil på 43 min i somras, dock var det i vårat eljuspår här där jag bor, och inte alltför plant så att säga... mitt mål nu till sommarn är att komma under 40min:)
Originally posted by King Grub
När mitt vänstra knä tillät mig att springa ordentligt drog jag milen på mellan 35 och 36 minuter. Om jag fick lägga mig och dö precis när jag passerat milstrecket.
Min kondition är bättre i dag än vad den var då, men löpsteget har naturligtvis gått förlorat.
jesus!!! Hur mkt vägde du då och hur ofta löptränade du?
Själv har jag alldrig haft det där riktiga flåset. mjölksyran sätter in innan hjärta/lungor får börja jobba. 43:30 var min bästa tid när jag löptränade.
Croatia_BoY_78
2004-03-20, 01:18
Har aldrig tränat löpning men då jag tränade tennis och vägde 80 kg så klarade jag av :
2km på 7.55 :em:
1mil på 51 min
sux
Löjtnant Blank
2004-03-20, 01:39
Originally posted by Croatia_BoY_78
Har aldrig tränat löpning men då jag tränade tennis och vägde 80 kg så klarade jag av :
2km på 7.55 :em:
1mil på 51 min
sux
Croatia_BoY_78, hur e de? *kjamizz* händer någe skojit på Lunar då? göra ikväll då? haru nåra bilder???!!!11
Sorry! Off-topic - jag försökte men KUNDE inte låta bli... :D
Croatia_BoY_78
2004-03-20, 02:16
Cool snubbe:D *not*
edit: Förresten så har jag ingen annin om wtf du babblar om
King Grub
2004-03-20, 11:36
Originally posted by MAXX
jesus!!! Hur mkt vägde du då och hur ofta löptränade du?
Själv har jag alldrig haft det där riktiga flåset. mjölksyran sätter in innan hjärta/lungor får börja jobba. 43:30 var min bästa tid när jag löptränade.
Runt 80 kilo. Och rätt mycket. :)
43:45 har jag sprungit in på som bästa tid.
Grub: Om du räknar med att jag röker ca 1/2-1pack cigg om dagen + att jag dricker varje vecka, är inte då 43:45 en lika stor prestation som ditt gamla resultat?
Originally posted by Dorn
43:45 har jag sprungit in på som bästa tid.
Grub: Om du räknar med att jag röker ca 1/2-1pack cigg om dagen + att jag dricker varje vecka, är inte då 43:45 en lika stor prestation som ditt gamla resultat?
Nä, 35 minuter är jävligt bra.
Under 45 klarar de flesta som sig tusan på det.
StingraY-
2004-03-20, 15:51
26 min är väl world record på 10 km
Haile Gebrselassie (1998 - Hengelo)
26:22.75
King Grub
2004-03-20, 16:18
Originally posted by Jax
Haile Gebrselassie (1998 - Hengelo)
26:22.75
Och när man kommer ner på sådana tider motsvarar varje sekund närmare en minut jämför med någon som ligger på tider runt 40-45 minuter på milen. :)
Måste säga att jag tycker att det går väldigt sakta att förbättra sig redan vid 40 min. Mina tider på längre sträckor blir bättre och jag orkar springa längre och längre, men milsrekordet går det sakta med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.