Visa fullständig version : Deffa, vilken ''metod'' tycker ni?
Tänkte då snart köra på min ''andra deff'', förra året körde jag deffen på känn, visst gick jag ner osv men ''optimalt'' var det kanske inte.
Går i skolan så är svårt att räkna maten där så hur tycker ni jag ska göra?
Har funderat på periodisk fasta då det är väldigt simpelt, är lite osäker med att köra på känn då jag inte vill ha för stort kcal underskott. Ska jag räkna på det vanliga viset tycker ni och typ endast käka sallad i skolan?
bonuspater
2014-03-22, 07:57
Jag tycker att du ska dricka upp all mjölk som finns i skolan.
Helvete vilken lyx det var. Gratis protein i flera hundra liter.
Adrianite
2014-03-22, 11:23
Svårt att väga skolmaten, av den anledningen får du kompensera för det genom periodisk fasta, om det är bekvämt och praktiskt, alt. medtaga egen mat i någon form.
Du kan även försöka undvika kaloririka källor under lunchen, såsom mjölk, kolhydrater, såser, panering och annat, äta en något mindre portion än vanligt och sedan äta en strikt middag kalorimässigt, t.ex. 1200 Kcal till middag + kvällsmål, därefter utvärdera resultaten efter en vecka. Även äta som vanligt under veckan, något mindre portioner, och kompensera för det genom en 24-timmars fasta under helgen eller annan PF, undvik alkohol och annat kaloririkt osv.
Själv körde jag på periodisk fasta under min skoltid, åt aldrig lunch, men skolledningen ansåg att det var inledningen på en ätstörning så det blev liv.
mattisjamtback
2014-03-22, 14:26
Kolhydrater innehåller ju inte mycket kalorier..
Kolhydrater - ca 4kcal/gram
Protein - ca 4kcal/gram
Fett - ca 9 kcal/gram
Jag deffade när jag gick i skolan och det jag skulle rekommendera dig att göra är att räkna kalorierna du äter utanför skolan och uppskatta intaget under skollunchen. Sedan väger du dig minst en gång i veckan och om viktnedgången gått för snabbt äter du bara mer skolmat och tvärtom :)
Kolhydrater innehåller ju inte mycket kalorier..
Kolhydrater - ca 4kcal/gram
Protein - ca 4kcal/gram
Fett - ca 9 kcal/gram
Jag deffade när jag gick i skolan och det jag skulle rekommendera dig att göra är att räkna kalorierna du äter utanför skolan och uppskatta intaget under skollunchen. Sedan väger du dig minst en gång i veckan och om viktnedgången gått för snabbt äter du bara mer skolmat och tvärtom :)
+1
fast väg dig varje dag.
du behöver inte veta exakt hur många kalorier du äter i skolan. tar du ungefär lika mycket varje dag så är det lätt att justera efter behov.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Ozziking
2014-03-22, 15:49
I värsta fall får du väll ta med dig en matlåda... Det gör jag när det är typ svampsoppa ( urkk... :S ) Och äter grönsaker och bröd till
Folk vill gärna komma och äta utav min matlåda då kan jag säga... but nope! :)
AndreasBastard
2014-03-22, 23:46
Känns ju tråkigt att inte äta färdiglagad och gratis mat.
Är du stabil i vikt vanligtvis så kan du lägga in ett cardiopass motsvarande 500kcal per dag och äta som vanligt. Typ börja cykla till skolan, ta en timmes morgonpromenad eller liknande.
Det är ju iaf teoretiskt möjligt fast aningen jobbigare.
Okej, kommer nog köra på att räkna då, tänkte väga mig varje dag så det blir lättare att se om jag behöver sänka kcal intaget eller inte. Kan också säga att jag tränar 7 dagar i veckan och 9 gånger totalt.
Du får gratis färdiglagad mat till lunch varje dag. Ta vara på det och ät den istället för att hålla på och tramsa. Du kommer sakna det sen när du måste göra lunch eller matlådor till varje jävla dag. Sen borde du ju se ungefär hur mycket mat du lassar på tallriken och om du räknar på allt annat så ska det inte vara några problem att justera den mängden beroende på hur vikten rör sig. Hur mycket energi du förbrukar och individuella livsmedel diffar tillräckligt för att det förmodligen ändå kommer göra större skillnad än lunchen om du har lite koll.
Om du inte ser ut som michelinmannen säger jag att du skall bulka "cleant"
Du kommer aldrig igen ha en chans att käka gratis näringsrik och förhållandevis god mat, utnyttja det under den period ditt hormonsvar är som störst !
Talar från erfarenhet då jag var puckad nog att deffa under gymnasiet .... :(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.