Visa fullständig version : Bästa fyllningsvalet på billiga pizzor
VoDaresVins
2014-03-20, 12:47
De gånger ni besöker ett pizzahak med löjligt billiga pizzor, vilka fyllningar väljer ni? Åtminstone jag väljer fyllning lite efter vad det är för restaurang. Man får ju inte råvaror av högsta kvalitet på en billig pizza så en del ingredienser undviker jag.
Vad brukar du välja och finns det nåt du undviker på billiga pizzor?
Brukar köra på salami eller pepperoni och ost, ibland bara ost.
Jag undviker tonfisk och skinka. Tonfisken för att jag själv hunnit köpa hem de billigaste burkarna. Inte mera. Skinkan för att den inte smakar skinka, snarare urvattnad korv. Äter sällan musslor men skulle aldrig tänka mig beställa det på en för billig pizza.
när jag väl äter pizza(väldigt sällan) så brukar jag gå ner till min pizza-butik 100 meter bort och köpa en pizza deg, kostar 20kr, sen går jag till ica och köper exakt vad jag vill ha på, går hem och bakar en riktigt nice pizza :)
VoDaresVins
2014-03-20, 14:16
när jag väl äter pizza(väldigt sällan) så brukar jag gå ner till min pizza-butik 100 meter bort och köpa en pizza deg, kostar 20kr, sen går jag till ica och köper exakt vad jag vill ha på, går hem och bakar en riktigt nice pizza :)
Faktiskt aldrig köpt bara degen men borde pröva. Hemgjort är ju nog sjysst, men brukar ju bli dyrare än de billiga pizzorna eftersom man lägger mera fyllning, köper mera ingredienser än vad som används och kör på bättre kvalitet på råvarorna.
Det jag är lite ute efter med tråden är vilka råvaror tycker ni spelar större roll om det är från billigare eller dyrare änden?
Kebabpizza är ju givet! Men även salami och bananpizza sitter fint. Men att baka dem själva slår ju allt, och tar inte jättelång tid heller (cirkus 2 h).
Äter högt räknat pizza 1 gång varannan månad, bryr mig då inte om innehållet på denna, käkar den jag är sugen på för stunden.
Andrew_1982
2014-03-20, 15:01
Köper Margarita på Lidl. Sen öser jag på med ost, bacon och hamburger dressing, samt 6 ägg. :)
itwillbe
2014-03-20, 16:08
Ja kopplar billiga pizzor med inte så goda pizzor därav väljer lite "normal" pris på pizza då man ej äter d så ofta,
Köper Margarita på Lidl. Sen öser jag på med ost, bacon och hamburger dressing, samt 6 ägg. :)
Hamburger dressing på pizza trodde jag hört allt men jag hade fel
R Scarpa27
2014-03-20, 19:14
bakar nästan alltid mina egna, så jag blir nöjd. att baka pizza e enkelt & gott.
när jag väl de få ggr äter pizza ute brukar det bli hawaii eller kebab och bacon pizza. med kebabsås tilll båda.
mest generellt lutar det alltid åt kebabrulle om jag inte väljer pizza.
men händer inte ofta då jag tycker de flesta snabbmatshaken inte smakar gott.
på sommarn kan jag tipsa att grilla en pizza på grillen mycket gott. direkt på gallret såklart.
http://getrealgurlsnutrition.files.wordpress.com/2012/07/grilled-pizza-ck-1891931-l.jpg
Sheogorath
2014-03-20, 19:16
Äter pizza minst en gång i veckan. Under deff begränsar jag mig till en gång i veckan. Brukar oftast ta en Marinara med tonfisk (d.v.s. räkor, musslor, tonfisk) men ibland är jag mer sugen på Bolognese, kebabpizza med tsatsiki eller gyrospizza med jalapeños.
VoDaresVins
2014-03-20, 20:56
Är jag den ende här som väljer ingredienser efter hak? På bättre pizzerior brukar jag nog testa lite vad som helst. Dubbelost och pepperoni är klar favorit. *drool*
Kebab på pizzan tar jag faktiskt ibland på de billiga restaurangerna.
Äter pizza minst en gång i veckan. Under deff begränsar jag mig till en gång i veckan. Brukar oftast ta en Marinara med tonfisk (d.v.s. räkor, musslor, tonfisk) men ibland är jag mer sugen på Bolognese, kebabpizza med tsatsiki eller gyrospizza med jalapeños.
Tyvärr brukar de flesta pizzerior ha fasansfull kvalité på musslor och räkor. :(
Heddaway
2014-03-20, 21:52
Vesuvio mä såås! dvs skinka, ost, tomatsås eller eventuellt en calzone då.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.