Visa fullständig version : Deffa 30 dagar
Såg en video på en nörd som med en personlig tränare tränade och deffade i 28 dagar och fick "6 pack abs". Jag tänkte att jag skulle vilja prova något likadant, undvika allt snacks som cola, godis chips och det paketet och bara äta nyttigt och försöka gå ner. Hur långt kan jag komma tror ni?
Om jag tränar 5 ggr i veckan och kanske ska lägga en till dag med spring i halvtimme?
-500kcal underskott ger per dag = ca -2,14kg fett vid en teoretiskt rätt utförd deff.
lillmesen
2014-03-19, 21:52
specificera "tränar 5 ggr i veckan"
ät 1800 kcal om dagen och gå 1 timme om dagen, styrketräna tungt ca en timme 5 dagar i veckan.
du kommer må skit men du kommer gå ner mycket
specificera "tränar 5 ggr i veckan"
ät 1800 kcal om dagen och gå 1 timme om dagen, styrketräna tungt ca en timme 5 dagar i veckan.
du kommer må skit men du kommer gå ner mycket
Vad menar du må skit?
Tränar vanlig styrketräning, bicepsrygg tricepsbröst ben axlar.
Jag vet inte hur man räknar på kcal men jag kommer inte äta onyttig mat utan bara nyttig och inte så mkt av det.
lillmesen
2014-03-19, 22:08
Vad menar du må skit?
Tränar vanlig styrketräning, bicepsrygg tricepsbröst ben axlar.
Jag vet inte hur man räknar på kcal men jag kommer inte äta onyttig mat utan bara nyttig och inte så mkt av det.
din deff blir vad du gör den till. vad är onyttig mat liksom? kunskap är kung
mattisjamtback
2014-03-19, 22:30
Hur ser formen ut idag? En lagom fettförlust på en månad är ca 2kg precis som henrikl sa.
Du kan ju gå ner mycket mer men du lär inte må bra, kommer antagligen prestera mycket sämre på gymmet och förlora muskelmassa
din deff blir vad du gör den till. vad är onyttig mat liksom? kunskap är kung
Ontytig mat, menar pizza mdconalds, glass cola godis etc.
Hur ser formen ut idag? En lagom fettförlust på en månad är ca 2kg precis som henrikl sa.
Du kan ju gå ner mycket mer men du lär inte må bra, kommer antagligen prestera mycket sämre på gymmet och förlora muskelmassa
Jag har inte så mycket muskler i dagsläget, men jag är fortfarande lite tränad. Men man ser inte mina abs eftersom jag har för mkt fett så drf tänkte jag deffa så mycket det går och sedan om jag ser förbättringar där, köra på som vanligt
En annan sak jag funderar över, ungefär hur mycket muskler kan man förlora om man försöker deffa så mkt som möjligt över en månad? Jag är inte så vältränad som det är redan, vill liksom inte förlora all muskelmassa.
King Grub
2014-03-19, 22:53
I princip alla dina frågor är "hur mycket" någonting, och sådana frågor har inga konkreta svar i kost- och träningssammanhang.
Du ger på tok för lite information för att kunna få ett tillfredsställande svar.
Vill du kvantitativa (om än ungefärliga) svar måste du bombardera oss med siffror. Vad väger du? Ålder? Nuvarande kroppsfettprocent? Genomsnittsligt planerat kaloriintag? Genomsnittslig beräknad kaloriåtgång? M.m.
Kan du inte ge sådan information kan man heller inte svara på din fråga. "Nyttig mat o lite mindre av den" säger ingenting.
Jag väger 77-78 kg. Jag har inte så mkt fett alls. Man ser ingenting om jag står upp fast om jag typ sitter ner och böjer mig fram lite så kan man ta tag i lite fett runt magen,
lillmesen
2014-03-20, 07:25
längd vikt ålder sysselsättning?
Varför kan du inte räkna på kalorier?
dina frågor är fortfarande av typen "hur långt är ett snöre?" "hur mycket väger en sten?"
"hur mycket går jag ner i fettmassa om jag slutar äta glass och pizza i en månad?" liksom wtf :-)
sebbanboy14
2014-03-20, 08:12
- Jag sprang 5-6 gånger i veckan i månad 1-2
- jag sprang 5-6gånger i veckan, 5min crosstrainer månad 3
- Jag sprang 5-6gånger i veckan, min cross trainer samt olika övningar hemma. ex Armhävningar, hantlar situps osv månad 4
- Jag har gått på gym och tränat 6 gånger i veckan. Kör kondis och gymmar i ca 1.5-2.5h per pass. Gör då av med ca 500-1000kcal. månade 5-7 "nu"
Vist jag har rasat i vikt. Men något sexpack gör man inte på några 30 dagar om du inte redan har väldigt lite kroppsfett och ligger nära att ha de. Så vill du ha ett sexpack. Bestäm om du är berädd på att lägga ett par månader med kost och träning. Inga genvägar
sebbanboy14
2014-03-20, 08:15
Kanske värt att se ;)
M957dACQyfU
mattisjamtback
2014-03-20, 08:31
Som andra sagt är det väldigt svårt att ge svar med så lite info.
Men om du har så lite fett att du måste sitta ner för att ta tag i fettet och inte har synliga magrutor är det träning av magen du bör fokusera på.
Känns överlag som att du har väldigt bråttom, du får ingen bra fysik på en månad, det tar många år
bara för man skippar allt onyttigt behöver man inte gå ner i vikt.
se till att du lägger dig på ett kaloriunderskott och ät minst 2g protein per kg kroppsvikt och 0,5g fett per kg kroppsvikt.
på 30 dagar klarar du iaf att gå ned 5kg lätt.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
mattisjamtback
2014-03-20, 17:25
bara för man skippar allt onyttigt behöver man inte gå ner i vikt.
se till att du lägger dig på ett kaloriunderskott och ät minst 2g protein per kg kroppsvikt och 0,5g fett per kg kroppsvikt.
på 30 dagar klarar du iaf att gå ned 5kg lätt.
5 kg är rätt saftigt att sikta på i fettförlust på en månad
jontexer
2014-03-20, 17:42
onyttigt har helt olika innebörd beroende på vem det kommer ifrån, jag skulle inte som du gör säga att pizza är onyttigt. protein, fett och kolhydrater, precis det kroppen behöver. Om du vill gå ner i fett så får du käka mindre energi än du gör av med helt enkelt. räkna det om du vill, höfta och ät lite mindre än du gör för tillfället så. finns otaliga många olika sätt att nå sitt mål på.
30 dagar är väldigt kort tid att deffa på, men som andra sagt tidigare så är det omöjligt för oss att ge några konkreta svar när du ej ger oss siffror.
5 kg är rätt saftigt att sikta på i fettförlust på en månad
det tycker jag inte. ungefär 1kg i veckan. ocj och det är inte bara fett, i början tappar man lite tarminnehåll och vatten.
efter 30dagar får man höja sakta så vikten stabiliseras på 5kg under startvikten.
så ja vissa kanske anser att denna "stabiliserings" perioden räknas som deff. jag tycker dock inte det, brukar vara rätt så bekvämt och kul :)
Jag hade tänkt lägga in en extra dag där jag springer i 20-30 minuter. Kommer det göra någon skillnad för min deff eller kommer det inte ge något störrre resultat eftersom det endast är 1 gång per vecka?
Jag hade tänkt lägga in en extra dag där jag springer i 20-30 minuter. Kommer det göra någon skillnad för min deff eller kommer det inte ge något störrre resultat eftersom det endast är 1 gång per vecka?
är detta förutsatt att du äter exakt samma oavsett löpningen?
är detta förutsatt att du äter exakt samma oavsett löpningen?
Ja. Ska försöka hålla mig på ett underskott typ så man går ner.
lillmesen
2014-03-21, 18:52
som jag skrev till dig i en annan tråd, du kanske förbränner 3-400kcal extra, på en vecka. Du kan lika gärna sänka ditt dagsintag med ca 55 kcal, dvs ca 14 gram kolhydrater, eller 6gram fett.
Du verkar inte vilja gå in för detta ordentligt, så dina resultat kommer därmed därefter
Ja.
då blir det 300-600kcal extra underskott i veckan. dvs du tappar 40-80g extra i veckan.
på 12v har du tappat 0,5-1kg mer än utan löpningen. alltså en väldigt marginell skillnad och på 30dagar handlae det om max ~300-400g.
Fan. Då är det i princip helt onödigt att lägga in en extra spring dag.
Fan. Då är det i princip helt onödigt att lägga in en extra spring dag.
kan vara värt för att få äta några hundra kcal extra den dagen.
kan vara värt för att få äta några hundra kcal extra den dagen.
Är det dåligt att lägga in 15 minuters spring efter varje träningspass då?
lillmesen
2014-03-21, 19:33
Är det dåligt att lägga in 15 minuters spring efter varje träningspass då?
du får sämre återhämtning etc.
Varför kan du inte läsa på om hur man deffar?
du får sämre återhämtning etc.
Varför kan du inte läsa på om hur man deffar?
Sorry, jag kan ingenting om sånt här.
Hur mycket kaloriintag borde en som tränar ungefär 5 ggr i veckan få i sig?
Runt 3000? Är inte det rätt mycket.
det beror på. du får testa helt enkelt. alla har olika förbrukning.
jag deffar på 2500-3000kcal/dag och går ner 1kg/veckan hittills.
tränar 5dagar i veckan och väger 80kg. ingen cardio.
lillmesen
2014-03-21, 19:55
jag tror ibland att du driver med oss, nätet är proppfullt med information om hur viktminskning går till, hur man räknar kalorier etc. på detta forum finns överst i denna del en guide om deff: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
sedan du är så ospecifik så det är nästan inte roligt att försöka hjälpa dig, vadå "borde", vadå "tränar ungefär 5 ggr i veckan", hur tusan fick du fram 3000 kcal?
Om inte du vill lägga tid på att försöka lära dig och specificera dig, tror du att folk vill lägga ner tid på att förklara för dig?
ditt exempel 15min löpning om dagen blir på en vecka totalt 1 timme och 45min, dvs ca 1000-1400 kcal i veckan i förbränning = 1.4hg till 2hg viktminsknng i veckan.
Dessa kalorier kunde du lika ha blivit av med genom att äta 140-200 kcal mindre varje dag, dvs 35-50 gram mindre kolhydrat om dagen eller 16-22 gram fett
"allt" handlar om kalorier in minus kalorier ut.
Din deff blir vad du gör den till
det beror på. du får testa helt enkelt. alla har olika förbrukning.
jag deffar på 2500-3000kcal/dag och går ner 1kg/veckan hittills.
tränar 5dagar i veckan och väger 80kg. ingen cardio.
Oj. det var mycket. Men om man håller sig till 1500kalorier för att vara säker på att man äter mindre?
Oj. det var mycket. Men om man håller sig till 1500kalorier för att vara säker på att man äter mindre?
finne flera negativa saker med det..
-du tappar muskler
-du orkar inte träna lika hårt = du förlorar muskler
-du blir så hungrig att du tillslut inte kan hålla dig och äter hur mycket som helst en dag
finne flera negativa saker med det..
-du tappar muskler
-du orkar inte träna lika hårt = du förlorar muskler
-du blir så hungrig att du tillslut inte kan hålla dig och äter hur mycket som helst en dag
Räkna kalorier låter som välidgt svårt. Att man sedan tappar muskler, ja. vad ska man göra
lillmesen
2014-03-21, 20:30
Räkna kalorier låter som välidgt svårt. Att man sedan tappar muskler, ja. vad ska man göra
det är buslätt att räkna kcal
ju snabbar viktnedgång desto större sannolikhet att tappa muskler, ja typ. V
det är buslätt att räkna kcal
ju snabbar viktnedgång desto större sannolikhet att tappa muskler, ja typ. V
Om man har lite muskler vid utgångsläget. Betyder det då att när man deffat så har de försvunnit då?
Om man har lite muskler vid utgångsläget. Betyder det då att när man deffat så har de försvunnit då?
nej...
rent krasst kan man resonera som så att tappar man ingen styrka så tappar man inga muskler.
/ leaving thread
lillmesen
2014-03-21, 21:13
nej...
rent krasst kan man resonera som så att tappar man ingen styrka så tappar man inga muskler.
/ leaving thread
Skickat från min GT-I9300 via Tapaatalk 2
jag hoppar också av
bonuspater
2014-03-22, 07:59
Kanske värt att se ;)
M957dACQyfU
Tycker han misslyckas med att visa hela sin poäng när han börjar använda photoshop.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.