handdator

Visa fullständig version : ont i "fettet" vad f*n händer?

nippman
2014-03-17, 12:02
Tja,

som rubriken lyder, det började nog i förrgår när jag gick upp på morgonen och skulle duscha så kände jag mig lite öm kring buken framförallt, och när jag tog mig på magen så gjorde det ont, och om jag klämmer lite så är det små "kulor" typ under huden i fettet eller vad man ska säga, som en saccosäck typ, inte riktigt så "kulig" men ni förstår kanske vad jag menar, det är svårt att förklara men vad fan kan detta vara? det känns ganska obehagligt... någon som har varit med om liknande eller vet vad det kan vara?

tack på förhand

Mvh

Diomedea exulans
2014-03-17, 12:08
De där kulorna är troligtvis bara bindväv som du känner. Det har alla.

Varför de gör ont är dock en annan femma. Det låter konstigt.

itwillbe
2014-03-17, 12:09
Tja,

som rubriken lyder, det började nog i förrgår när jag gick upp på morgonen och skulle duscha så kände jag mig lite öm kring buken framförallt, och när jag tog mig på magen så gjorde det ont, och om jag klämmer lite så är det små "kulor" typ under huden i fettet eller vad man ska säga, som en saccosäck typ, inte riktigt så "kulig" men ni förstår kanske vad jag menar, det är svårt att förklara men vad fan kan detta vara? det känns ganska obehagligt... någon som har varit med om liknande eller vet vad det kan vara?

tack på förhand

Mvh

ta inte det här som en slut sanning utan att en läkare kollat på d men gissar på lipom(fettknölar) själv haft så och helt ofarligt sa läkaren

edit, jag hade kollat upp det när d gäller såpass allvarliga saker som magen.

nippman
2014-03-17, 12:14
De där kulorna är troligtvis bara bindväv som du känner. Det har alla.

Varför de gör ont är dock en annan femma. Det låter konstigt.

jag förstår att alla har bindväv, men jag har aldrig under mina snart 21år i denna värld kunnat känna på "den" som jag gör nu.

nippman
2014-03-17, 12:15
ta inte det här som en slut sanning utan att en läkare kollat på d men gissar på lipom(fettknölar) själv haft så och helt ofarligt sa läkaren

edit, jag hade kollat upp det när d gäller såpass allvarliga saker som magen.

det är liksom inga knölar, utan snarare små små ärtor typ, jag ska avvakta tills veckans slut har det inte hänt något då så kommer jag troligtvis kontakta läkaren.

itwillbe
2014-03-17, 12:25
det är liksom inga knölar, utan snarare små små ärtor typ, jag ska avvakta tills veckans slut har det inte hänt något då så kommer jag troligtvis kontakta läkaren.

jag har också såna gör dock ej ont tror d e lymfkörtlar inte säker

Aristokrat
2014-03-17, 16:03
Ska vara helt ofarligt och ett tecken på att det är på väg åt rätt håll. Lyle Mcdonald har skrivit om det här: http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/of-whooshes-and-squishy-fat.html om det nu är samma symptom.

On a related topic, I wanted to discuss something else that often happens when people are getting very lean and dealing with stubborn body fat: the fat gets squishy, feeling almost like there are small marbles under the skin. Yes, very scientific, I know. That’s the best I can do.
As folks get very lean, down to the last pounds of fat, the skin and fat cells that are left will often change appearance and texture. It will look dimply (as the fat cells which are supporting the skin shrink and the skin isn’t supported) and feel squishy to the touch. This is bad in that it looks really weird, but it’s good because it means that the fat is going away. I have nothing truly profound to say about this topic, just realizes that it happens and usually indicates good things are happening.

icvc
2014-03-17, 23:41
Har samma sak i min mage samt i armarna, det har uppkommit efter att viktnedgången satt fart. Mina gör dock inte ont, men än om jag tycker hårt på dessa. Ge det några dagar och se om smärtan försvinner.

AronP
2014-03-18, 08:44
Knölarna är som sagt troligtvis inget problem. Smärtan däremot är ett frågetecken.

nippman
2014-03-18, 09:30
Ska vara helt ofarligt och ett tecken på att det är på väg åt rätt håll. Lyle Mcdonald har skrivit om det här: http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/of-whooshes-and-squishy-fat.html om det nu är samma symptom.

anledningen till varför det där inte stämmer in på mig är för att jag inte har lite fett på kroppen utan snarare ganska mycket, säg upp emot 16-18%

smärtan är mindre idag och känner mig bara lite öm om jag klämmer lite.

AronP
2014-03-18, 09:59
Du får knölarna även på högre bf