Visa fullständig version : Dör bakterier/virus i ugnen?
itwillbe
2014-03-16, 11:20
Hej
många i familjen e hemma o e sjuka och vill hålla mig frisk så undrar låt oss säga jag lagar mat med en kniv som det e baktier på, sedan maten (kyckling) åker in i ugnen 220 grader i typ 30 min, dör alla baktier osv?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82164
Är det inte enklare att göra rent kniven innan du använder den, om du oroar dig för bakterierna som finns på den?
itwillbe
2014-03-16, 11:37
Är det inte enklare att göra rent kniven innan du använder den, om du oroar dig för bakterierna som finns på den?
min mamma tror jag är dum i huvudet som ska tvätta allt innan fattar inte att d kan smitta,.... bor hemma tillfället tills ska få min egna lägenhet (renoverar)
Har din mamma skurit sig i näsan med kniven?
Kyckling ska ju upp i drygt 70 grader, läs på utifrån det.
min mamma tror jag är dum i huvudet som ska tvätta allt innan fattar inte att d kan smitta,.... bor hemma tillfället tills ska få min egna lägenhet (renoverar)
Och hon får väl tycka så. Och du får tvätta kniven ändå. Är det inte enklare att stå upp lite för dig själv än att behöva krångla med tillagningstider?
I just det här fallet spelar det väl dock ingen jätteroll då kyckling ska tillagas helt o inte ha något rosa, men för din skull, kom igen. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.