handdator

Visa fullständig version : Hade du valt ett lokalt fria vikter-gym framför en av kedjorna?

Armed Dingo
2014-03-13, 13:18
Du har inte längre än 400m dit.

Det finns inga springband, inga crosstrainers. Det finns inga cyklar.

Vad som finns: 7 skivstänger av suverän kvalité. Bänkar och powerracks. Hantlar upp till 50 kg av ordentligt greppvänligt utförande. Viktskivor är gummiöverdragna, finns gott om.

Två ställningar för bänk, två ställningar för knäböj. Två plattformar för marklyft. Två ställningar för chins hänger i taket. Två för dips. Fyra platta bänkar, fyra ställbara. En ställning för brutalbänk. Finns ingen smith.

Det finns knappt några maskiner. Vad som finns är benspark, liggande bencurl och vadpress. En av varje.

Hopprep, tunga bollar, foamrollers finns. Gratis magnesium att låna i receptionen.

Det finns omklädningsrum, men inga duschar. Det är fräscht med ny utrustning, men inga träskåp att låsa in i. Golvet är helt plant med vanliga gummiplattor. I övrigt är det spartanskt. Toalett finns Herr, Dam, Delad.

Det är inte stort och högt i tak men det är inte trångt heller. Musiken som spelas är rock och elektroniskt. Finns ingen gruppträning men finns PT grupper du kan gå med i där du får lära dig utföranden i basövningar. För 1000 spänn får du gå så många utbildningar du vill under 1 månad.

Öppettider 7-21 vardagar, helger 8-20. Månadsavgift 350:-. Ingen bindningstid men uppsägningstid två månader. Bemannad reception, alltid. Dopingkontroller förekommer. Hade du?

awesomooo
2014-03-13, 13:22
Nej, jag vill ha dusch på gymmet.

Rikard Jansson
2014-03-13, 13:23
För dyrt för min smak.

Dreas
2014-03-13, 13:23
Jupp, dock lite dyrt. Betalar nu inte mer än 1800 per år för något bättre än det som nämns. .

4623
2014-03-13, 13:29
Det finns alltså inte någon form av kablar?

Jag vet inte om jag skulle välja detta. Tycker det är skönt med Sats då jag inte alltid måste befinna mig på ett specifikt ställe för att träna.

Men hade de funnits som kedja och haft öppet till i alla fall 22 hade jag valt det utan tvekan.

xcv
2014-03-13, 13:32
Jag skulle sakna en kabelrodd och kabelhissar. Använder dom flitigt i flera av mina pass.

Även öppettiderna, främst på helgerna tycker jag är otillräckliga. Betalar nu 169:-/mån för fitness 24/7. Allt beskrivet i huvudinlägget finns där, men det finns färre av allt. Tycker även det kan vara skönt som fan att gå tio minuter på rullbandet innan passet om man har suttit stilla mycket under dagen, så det hade varit ett minus att inte kunna göra

Nordenator
2014-03-13, 13:34
Hade det funnits bastu och de bara spelat hårdrock hade jag varit game. Elektroniskt och bastubrist är två dealbreakers. Inte fan vill jag lyfta till Skrillex.

Armed Dingo
2014-03-13, 13:36
Det finns alltså inte någon form av kablar?

Jag vet inte om jag skulle välja detta. Tycker det är skönt med Sats då jag inte alltid måste befinna mig på ett specifikt ställe för att träna.

Men hade de funnits som kedja och haft öppet till i alla fall 22 hade jag valt det utan tvekan.
Fasen jag glömde kablar...

Men då jag själv bara använder kablar i en enda övning vilket är för utsida axel så måste jag säga... Jo det finns kablar. Du har två st singelpelare med justerbar grunka. Går upp till 50 kg. Finns tillbehör så du kan koppla runt benet och olika handtag.

I och med att den ligger så nära hem, är det fortfarande viktigt att kunna träna på olika platser? Hem ska man ju alltid förr eller senare tänkte jag.

Armed Dingo
2014-03-13, 13:40
Jag skulle sakna en kabelrodd och kabelhissar. Använder dom flitigt i flera av mina pass.

Även öppettiderna, främst på helgerna tycker jag är otillräckliga. Betalar nu 169:-/mån för fitness 24/7. Allt beskrivet i huvudinlägget finns där, men det finns färre av allt. Tycker även det kan vara skönt som fan att gå tio minuter på rullbandet innan passet om man har suttit stilla mycket under dagen, så det hade varit ett minus att inte kunna göra
Jag la precis till kabelhissar, se ovan. Kabelrodd finns inte.

Angående att gå innan passet så håller jag med om att det är härligt, men då får man gå utomhus. Eller köra hopprep.

Hade det funnits bastu och de bara spelat hårdrock hade jag varit game. Elektroniskt och bastubrist är två dealbreakers. Inte fan vill jag lyfta till Skrillex.
Bastu är trevligt men då måste det även finnas duschar och jag vill dra ned på kostnaden. Tanken är inte att skapa ett gym som drar in massa profit, om det går att få ner månadsavgiften mer än 350:- kommer det göras. Jag bara satte ett pris.

Skrillex är tyvärr populärt bland vissa precis som att hårdrock inte går hem hos alla. Jag tänkte en blandning. En kvart hårdrock, en kvart elektroniskt.

qozmox
2014-03-13, 13:40
lite dyrt kanske.
men kommer aldrig mer sätta min fot inne på en gymkedja.

Tyrwing
2014-03-13, 13:42
Absolut. Dyrt är det i och för sig, eftersom man är van vid atletklubbens priser, men att slippa vänta på skivstänger är guld värt.

4623
2014-03-13, 13:48
I och med att den ligger så nära hem, är det fortfarande viktigt att kunna träna på olika platser? Hem ska man ju alltid förr eller senare tänkte jag.

Ibland har jag ärenden på stan och vill kunna träna där innan/efter utan behöva åka hem om. Ibland vill jag träna med någon polare som kör på annat gym utan att behöva betala 150spänn.

hugok
2014-03-13, 13:49
Där jag tränar finns redan alla fördelar med det gymmet fast inte nackdelarna, tror jag betalar runt 1400 per år eller nåt. Istället för vadpress finns en benpress, kablar finns det gott om och man slipper gå till någon reception för att låna magnesium, det ligger ute ändå. Dusch finns och dessa så kallade PT-grupper som lär ut basövningar består av lyftare som inte tar ett öre i betalt. Hade aldrig bytt från mitt nuvarande gym till det, men hade alternativet varit en gymkedja är valet givet.

Armed Dingo
2014-03-13, 13:49
Absolut. Dyrt är det i och för sig, eftersom man är van vid atletklubbens priser, men att slippa vänta på skivstänger är guld värt.
De där sju stycken placeras på de olika ställningarna så det är 1 som är ledig för annat bruk (militärpress eller stångrodd vad jag kommer på). Om en ställning inte används är det ju bara att låna den stången sålänge.

Angående 350:- är det inget satt i sten, jag har ingen aning om vad som är nödvändigt att ta. Mellan 300 och 350 beroende på kostnader.

xcv
2014-03-13, 13:50

Det här resonerar jag likadant om. Om man har resväg till gymmet kan det ju vara skönt om det finns nära jobbet så man kan ta det i anslutning. Har man det precis hemma behöver man inga fler anläggningar.

Undantaget är väl när man är ute och reser såklart, men det brukar gå att ordna ändå.

Sen på tal om att folk tycker det är dyrt, har reflekterat lite över det där ibland: Det måste ju vara jävligt dyrt att starta ett gym? Ordentlig utrutsning är ju dyr som fasen. Iofs håller väl grejerna länge, så det kanske är ganska billigt att driva i längden

Armed Dingo
2014-03-13, 13:52
Där jag tränar finns redan alla fördelar med det gymmet fast inte nackdelarna, tror jag betalar runt 1400 per år eller nåt. Istället för vadpress finns en benpress, kablar finns det gott om och man slipper gå till någon reception för att låna magnesium, det ligger ute ändå. Dusch finns och dessa så kallade PT-grupper som lär ut basövningar består av lyftare som inte tar ett öre i betalt. Hade aldrig bytt från mitt nuvarande gym till det, men hade alternativet varit en gymkedja är valet givet.
Det där låter suveränt och jag hade velat ha det samma, men ligger det nära till din bostad och bor du i en av de större städerna? Hyran är högre här..

Hehe magnesiumet kan ligga var som helst i lokalen.

Juxta
2014-03-13, 13:56
Jag betalar 250kr/mån för Friskis, och då kan jag träna varsomhelst på deras gym. Vilket händer ganska ofta. Men jag hade gärna tränat på ett lokalt gym för samma kostnad, men inte mer.

hugok
2014-03-13, 14:01
Det där låter suveränt och jag hade velat ha det samma, men ligger det nära till din bostad och bor du i en av de större städerna? Hyran är högre här..

Hehe magnesiumet kan ligga var som helst i lokalen.

I Lund, inte världens största stad direkt, men dyra hyror. Det ligger ganska centralt, men tyvärr bor jag inte jättecentralt så det är kanske 2,5 km från min bostad.

z_bumbi
2014-03-13, 14:02
Den enda riktiga fördelen mot där jag tränar idag är öppettiderna på helgerna så nackdelarna överväger helt klart. Speciellt som jag för samma pengar kan skaffa kort på två gym och därmed få tillgång dygnet runt.

rooz
2014-03-13, 14:03
För 1100:-/ året får jag inte

Dusch (Det finns, men inte i direkt anslutning till gymmet)
Bastu ( Bara funkat under DM?)
Skrillex? (Vem i helvete lyssnar på Skrillex?)

Känns som atletklubben vinner.

Armed Dingo
2014-03-13, 14:08
Grovt uppskattad hade nog ren gymutrustning gått på strax under 200.000.

Med hundra medlemmar är det 35.000 i månaden in, minus 10.000 (kastar bara fram siffror) i hyra. Att betala igen utrustningen tar 8 månader, och då har man inte ens inkomst under. Kostnader för renovering och andra kostnader inte inräknade.

:D går nog inte att rubba så mycket på de där 350:-. Hur många medlemmar kan man ha innan det blir för trångt tro?

Och jag har inte sagt att just Skrillex ska spelas hela tiden... lugn i racket!

Armed Dingo
2014-03-13, 14:20
Hela den här tråden får mig att undra hur faan SATS och alla har råd med de sjuka lokalerna de ofta använder? Är det all värvning av folk som aldrig använder sitt kort som gör att de kan ha dem hyrorna?

Nackdelen med ett sånt här gym är att det antagligen bara kommer dra folk som använder sitt kort minst 3 ggr i veckan vilket gör att det fort blir trångt. Kör man fria vikter är man ofta seriös.

Of course, om man köper lokalen så har den ju en värdeökning i sig. Det är en annan femma... och ett högre krav på kapital.

Barbastark
2014-03-13, 14:21
För min del så skulle jag saknat konditionsmaskiner + massa andra gym-maskiner som tex latsdrag, sittande rodd, kryssdrag. Är även superviktigt med dusch tycker jag.

4623
2014-03-13, 14:21
Det här resonerar jag likadant om. Om man har resväg till gymmet kan det ju vara skönt om det finns nära jobbet så man kan ta det i anslutning. Har man det precis hemma behöver man inga fler anläggningar.

Undantaget är väl när man är ute och reser såklart, men det brukar gå att ordna ändå.

Sen på tal om att folk tycker det är dyrt, har reflekterat lite över det där ibland: Det måste ju vara jävligt dyrt att starta ett gym? Ordentlig utrutsning är ju dyr som fasen. Iofs håller väl grejerna länge, så det kanske är ganska billigt att driva i längden

Tar två minuter för mig att gå till gymmet. Ett par gånger i veckan tränar jag på andra gym. Anledningar kan vara att jag ska handla efter gymmet, träna med någon polare eller hitta på något i stan efter gymmet. Även om jag har så nära till gym så tar jag alltid med mig kläder till jobb och går inom gymmet när jag är påväg hem.

Alexton
2014-03-13, 14:23
Du borde haft ett alternativ "tränar redan där" :D

LoveMachine
2014-03-13, 14:40
Plus
*Bättre öppettider
*Närmare

Minus
*Sämre utrustning
*1800 kr dyrare
*Ingen dusch
*Ingen bastu WTF!

Slutsatsen blir ett rungande nja. Då är jag hellre kvar på STK även om det är lite bökigt att ta sig dit.

Armed Dingo
2014-03-13, 14:54
Är det så många som duschar och bastar alltså? Om jag duschar på en gång efteråt så kommer svetten tillbaka när jag precis fått på mig kläder. Och dessutom har man dusch hemma dit man ändå oftast ska.

Bastu är jag för hungrig för att sätta mig i efteråt.

Men jag har tänkt på det här, den stora nackdelen är att eftersom alla använder utrustning blir det väldigt få personer som kan träna samtidigt. Går ju inte att ha en limit på 20 pers samtidigt vilket det i princip blir. Den måste kunna ligga på 40.

Gruppträningar som alla kedjor kör är ju grymt, det kostar dem ingenting förutom ytan och instruktören som får kanske 300 spänn per pass. De kan ha massa folk på relativt liten yta. Sen gör det inte ett skit för muskelbygge men det är inte kedjans problem.

Oljeblixten
2014-03-13, 14:57
En latsdrag och en sittande rodd så hade jag tagit det alla dagar i veckan. Ännu mer om det fanns dusch/bastu men man kan ju inte få allt!

mikaelj
2014-03-13, 15:03
Hela den här tråden får mig att undra hur faan SATS och alla har råd med de sjuka lokalerna de ofta använder? Är det all värvning av folk som aldrig använder sitt kort som gör att de kan ha dem hyrorna?

Japp. Och omvänt, därför korsträningslådorna är så dyra.

Lillgrabben
2014-03-13, 15:09
300-350 kr i månaden, investerat i ens egen hälsa är väl inte så farligt?

Jämförelse:

Tanka bilen: 700 - 900 kr / tank
Köpa Aftonbladet 4 ggr i veckan: ~ 400 kr i månaden
Besöka Donken / pizzerian 1 gång varje vecka: 250-300 kr

:)

Mags
2014-03-13, 15:12
Tänker du starta ett gym eller vad är det frågan om?

OnT:
Lite väl dyrt, det som hade fått mig att betala så mycket är i så fall kompetent personal man kan få tips av.

Lillgrabben
2014-03-13, 15:14
Ska du få ett komersiellt gym att "gå ihop" ekonomiskt torde det vara av yttersta vikt att du anordnar / fixar:

* Kontrakt med företag om "företagsträning"
* Klasser / gruppträningar
* Goda omklädningsmöjligheter
* Bra lokaler
* Träningsmaskiner
* Rent & snyggt osv

Att få ekonomisk bärighet i ett gym tänkt för oss "gymrävar" torde vara svårt, speciellt om det ska finnas avlönad personal med i bilden. Att ordna till det hela så att den breda massan vill träna är av yttersta vikt!!

Lillgrabben
2014-03-13, 15:16
Om jag ska svara på frågan i tråden är svaret JA!

Breesus
2014-03-13, 15:16
För dyrt. Ska dom ha det priset så är ska dom iaf ha skåp som man kan låsa in sin skit i. Var ska man ha sin jacka, väska och kängor på vintern? Inne i gymmet (som vissa idioter gör på mitt gym)? Och löpband, cyklar och CCs bör finnas, behöver inte vara 10st av varje men iaf ~3st av varje.

VoDaresVins
2014-03-13, 15:35
Har själv gått i tankar om att starta eget gym nån gång även om det knappast blir av. Skulle själv satsa på nåt liknande, men nog springband och dusch. Ingen bastu, alla har ju bastu hemma. ;)
Dock tror jag inte mina nerver skulle klara av att se hur en del av ren idioti misshandlar gymutrustningen. Ok, ja kvalitets stänger och vikter tål en hel del men de tål en hel del under en hel del längre tid om folk skulle behandla dem som de själva gjort investeringen. Gått på gym nu mellan varven (normalt annars i eget garage). Blir jävlig irriterad på muppar som inte orkar lyfta av plattorna utan det är en del av coolness eller likande att slänga av stången i en hög på golvet. Samma sak nu i veckan med ett par killar som körde militärpress. Pressar man 50 och 60 kilo kan är det ju inte mycket begärt att man tar ner stången normalt istället för att slänga den från högsta punkt för att spara lite energi. Skulle nog bli ökänd som the gym-nazi på eget gym. Next!

wessmen
2014-03-13, 15:40
Att ha dopingkontroller på ett sådant gym är väl väldigt kontraproduktivt? :D

Köp in en CC och en benpress så tar jag ett kort direkt.

Armed Dingo
2014-03-13, 15:42
Tänker du starta ett gym eller vad är det frågan om?

OnT:
Lite väl dyrt, det som hade fått mig att betala så mycket är i så fall kompetent personal man kan få tips av.
Nja, någon gång kanske. Men vill bara se om det finns intresse. Jag hade älskat sådant här.

För dyrt. Ska dom ha det priset så är ska dom iaf ha skåp som man kan låsa in sin skit i. Var ska man ha sin jacka, väska och kängor på vintern? Inne i gymmet (som vissa idioter gör på mitt gym)? Och löpband, cyklar och CCs bör finnas, behöver inte vara 10st av varje men iaf ~3st av varje.
Ja det var dåligt beskrivit av mig. Det finns skåp! Men inte de dyra teakskåpen eller kopiorna som finns på många gymkedjor. Det blir en billig historia i plåt.

* Kontrakt med företag om "företagsträning"
* Klasser / gruppträningar
* Goda omklädningsmöjligheter
* Bra lokaler
* Träningsmaskiner
* Rent & snyggt osv

* Klasser / gruppträningar Nja
* Goda omklädningsmöjligheter Check
* Bra lokaler Check
* Träningsmaskiner Nej
* Rent & snyggt osv Check

Att ordna gruppträningar är ju egentligen inte ett problem förutom att det kräver större yta. Om en stor mängd folk blir glada av det så är det ju bara roligt, och det drar medlemmar. Men det är ju knappast något jag själv använt, men det är antagligen nödvändigt för att dra in pengar och medlemmar.

Träningsmaskiner är dyra och djävulens påfund :D

Armed Dingo
2014-03-13, 15:47

Att ha massa uppenbart dopade individer som brölar och florerar i lokalerna är långt mer kontraproduktivt och inget jag vill se.
Benpress får nog ordnas :D

lowdice
2014-03-13, 15:48

Detta + duschar. Annars är det lätt ett nogo.

:Tptlk n7:

XXXL
2014-03-13, 15:56
Nej, det är för dyrt

Armed Dingo
2014-03-13, 15:56
Jag skickade iväg en offert till Eleiko för skojs skull. Får se vad kalaset går på!

Exdiaq
2014-03-13, 16:01
Jämfört med mina nuvarande alternativ: Nej, för dyrt.
Om andra alternativ enbart varit gymkedjor: Ja.

Breesus
2014-03-13, 17:06

Vad menar du? Kan man säga till polis/pisskoppshållare att dom inte är välkomna på ens gym och således locka "riktiga" byggare?

Armed Dingo
2014-03-13, 17:10
Åh herreGUD.

Utrustningen jag beskrev i första inlägget, alltså utan kabelhissar eller benpress, allting nytt från Eleiko - över 400.000 SEK.

Ungrim
2014-03-13, 17:36
Åh herreGUD.

Utrustningen jag beskrev i första inlägget, alltså utan kabelhissar eller benpress, allting nytt från Eleiko - över 400.000 SEK.

Vad låg din gissning på?

Dreas
2014-03-13, 17:45
Åh herreGUD.

Mm, men du kan komma undan rätt mycket billigare på vissa punkter. Stängerna är inget att snåla på. Samma med bänkställningarna. Böjställningar ochrack går det att få billigare.

L-Sami
2014-03-13, 19:22
Jag gillar konditionsmaskiner, de är bra för vid rehab och uppvärmning av hela kroppen och vill ha både ha bastu och dusch. Låter övrigt som en atletklubb, så det är överprisat, max 150kr i månaden för det där utbudet.

frazkakan
2014-03-13, 19:31
Hur stor lokal har du tänkt dig?

för 10.000 i en medelstor eller större stad lär du inte få mycket utrymme, tänker jag

Tyrwing
2014-03-13, 19:39

Vill bara nämna att detta är i jämförelse med det kedjegym jag tränar på vid sidan av atletklubben. Klubben vinner alla dagar i veckan annars, ca 900kr/år, nästan obegränsat med stänger, etc.

frazkakan
2014-03-13, 19:41
andra tankar:

Banklånet(?) du tar på åtminstone 500.000 kr kommer ju ge dig en ganska skaplig ränta att betala varje år

Värdeminskningen på dina prylar, kan vi anta 10% per år?, gör ju att du även där försvinner ju i runda slänger 50.000 om året

Hyran i en stor stad, centralt, vilket jag utgår i från när du säger att folk ska ha max 400 till gymmet, ja då lär väl den hyran vara på minimum 20.000 för några hundra kvadrat.

Så det

300.000 i fasta utgifter per år. Sedan ska du ha lön, och du kommer verkligen inte vilja campa i din reception varje öppen timme utan du kommer behöva betala ut löner

Känns som att minst 300 medlemmar är ett extrem minimum, och du kan inte förvänta dig att de vill betala mer än max 300kr/månad.

Sniggel
2014-03-13, 19:41
http://min-maxing.com/assets/img/blog/2012-08/futurama-fry-shut-up-and-take-my-money.jpg

muddler
2014-03-13, 20:08
Utan tvekan JA!

Armed Dingo
2014-03-13, 20:11
Haha ja det här går ju käpprätt åt skogen. Får skaffa ett stålverk för att kunna förverkliga det här.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

frazkakan
2014-03-13, 20:15
Haha ja det här går ju käpprätt åt skogen. Får skaffa ett stålverk för att kunna förverkliga det här.

inte nödvändigvis. Hitta begagnade prylar? Får du nog bort 50% av inköpspriset, minst. Sedan blir det ju en positiv effekt på lägre löpande utgifter (värdeminskning, lånet till banken, etc)

Det är alltid roligt när folk vill satsa i gymbranschen, det ska stöttas!

Lepras
2014-03-13, 20:22
Dåliga öppetider
Inga maskiner
För lätta hantlar

Noop

Olegh
2014-03-13, 20:24
Nä, för dyrt, framförallt. Har betalat upp mot 300/månad, men närmare 200 är vad jag skulle säga känns bra att betala.

Jag vill också ha dusch och någon konditionsmaskin. Och bättre öppettider.

Mags
2014-03-13, 20:26
Åh herreGUD.

Har du någon speciell egen idé eller vill du bara driva gym? Förutom att inte ha så många maskiner, och ha många skivstänger, vilket är bra tänkt (naturligtvis). Jag har gymmat på Actic de senaste åren, och jag har sett en förändring det senaste två åren (typ), folk använder marklyftsplattformen mycket mer, skivstängerna är upptagna, maskinerna står orörda. Själv har jag dragit slutsatsen att riktig styrketräning blivit mainstream, för så var det verkligen inte när de öppnade.

Var är det förresten?

wessmen
2014-03-13, 20:37
Att ha massa uppenbart dopade individer som brölar och florerar i lokalerna är långt mer kontraproduktivt och inget jag vill se.
Benpress får nog ordnas :D

Hehe, känns inte som ett gym gemene motionär söker sig till hur som helst.

Jag tror faktiskt det bara är positivt med någon riktigt stor (obvious anabola), men som är väldigt utåtriktad, trevlig och självklart tränar seriöst.

Armed Dingo
2014-03-13, 20:43
Har du någon speciell egen idé eller vill du bara driva gym? Förutom att inte ha så många maskiner, och ha många skivstänger, vilket är bra tänkt (naturligtvis). Jag har gymmat på Actic de senaste åren, och jag har sett en förändring det senaste två åren (typ), folk använder marklyftsplattformen mycket mer, skivstängerna är upptagna, maskinerna står orörda. Själv har jag dragit slutsatsen att riktig styrketräning blivit mainstream, för så var det verkligen inte när de öppnade.

Var är det förresten?
Helskotta. Nu blir det mer konkurrens i sommar!

Armed Dingo
2014-03-13, 20:48
Hehe, känns inte som ett gym gemene motionär söker sig till hur som helst.

Jag tror faktiskt det bara är positivt med någon riktigt stor (obvious anabola), men som är väldigt utåtriktad, trevlig och självklart tränar seriöst.

:D Du menar den obligatoriska 40 åringen, stor som ett hus, familjefadern som gärna berättar anekdoter för alla och en var och är trevligare än jultomten? Jodå, han är hjärtligt välkommen.

Angående priset tycker jag faktiskt inte det är så mycket. 350 spänn i månaden för något jag gör 1 timma varenda dag? Ingenting i sammanhanget.

Dav0d
2014-03-13, 21:47
WTF ingen dusch?

Om jag skulle välja ett sådant gym vill jag ha mer. Mer strongman utrustning, däck etc. Samt roddmaskin. Men ingen dusch fattar jag inte... :)

MackeJuve
2014-03-13, 22:31
Någon liten dusch borde inte vara så svårt att fixa. Jag saknar även möjligheten att köra kabelövningar, det är skönt att pressa ut det sista ur musklerna med någon sådan övning. En benpress vore gött också, om man kommer in i en period där knäböj är tråkigt. Jag kommer på mig själv med att sakna diverse maskiner också, de är kul att köra de dagar man känner för det. Har alltid trott att jag skulle vilja träna på ett sånt där hardcore-gym men inser nu att det är rätt gött att ha tillgång till det mesta, inte bara basic-grejerna.

Alkro
2014-03-13, 22:37
Skulle kunna betala det dubbla för ett sådant gym! Tränar i nuläget på ett SATS med hyffsad del för fria vikter.

Diomedea exulans
2014-03-13, 22:38
Lite dåliga öppettider.

Lillgrabben
2014-03-13, 22:58
* Klasser / gruppträningar Nja
* Goda omklädningsmöjligheter Check
* Bra lokaler Check
* Träningsmaskiner Nej
* Rent & snyggt osv Check

Att ordna gruppträningar är ju egentligen inte ett problem förutom att det kräver större yta. Om en stor mängd folk blir glada av det så är det ju bara roligt, och det drar medlemmar. Men det är ju knappast något jag själv använt, men det är antagligen nödvändigt för att dra in pengar och medlemmar.

Träningsmaskiner är dyra och djävulens påfund :D

Jag förstår dina synpunkter & håller i stort med om dem själv!

Dessvärre tror jag punkterna jag räknade upp kan vara viktiga att uppfylla ifall man hoppas få ekonomin att gå ihop - speciellt om man vill ha verksamheten som ett sätt att tjäna ihop till uppehället.

tumme
2014-03-14, 00:01
För dåliga öppettider och ingen dusch. Och för den utrustningen ska det vara billigare.

Lägg lite över en hundring extra så har jag ett sats-kort som student.

yxa
2014-03-14, 05:56
in med dushar bort med dopingkontroller ner med priset 299:-/mån. större hantlar. du måste locka alla biffkriminella också

yxa
2014-03-14, 06:16
så många som kolozzeum tror att det finns av personer som vill köra bänk/mark/böj rena stämmer inte riktigt överens med värkligheten du måste hitta fler målgrupper

Beelz
2014-03-14, 14:37
Så länge jag slipper människor är jag nöjd :D Hatar när folk vill försöka inleda en konversation eller ska störa, jag är där för att lyfta inte socialisera. Prata får man göra innan/efter i omklädningsrummet

Ristretto
2014-03-14, 14:41
Det där är ju drömgymmet.

tlk
2014-03-14, 16:23
Öppna 5 på morgonen som senast och jag hade funderat på det. Priset (4200 / år) är dock rätt högt. Har redan gym på nära avstånd till bättre pris och med bättre utbud av utrustning, bastu etc. (Malmö: träningsvärket, muscle zone..)

Hemi
2014-03-15, 01:00
Gillar små privata företag och inte kedjor när det gäller det mesta så av ren princip så det lilla gymet. Dusch är lite av en kulturfråga i Kanada t ex har inte skolbarnen alltid dusch efter gympan men alltid i Sverige vad jag vet så folk vänjer sig att inte duscha eller att göra det hemma. Samma på klättergym det är inte alltid det finns. Själv skulle jag springa eller cykla till gymet ändå.

Hemi
2014-03-15, 01:04
Sen om det är privat eller inte spelar inte så stor roll, gillar enkla slitna sporthallar också. Brukar bli mer rock 'n' roll.

Klein
2014-03-15, 02:09
Det man bör tänka på är att kommersiellt framgångsrika gym baseras på en stor andel betalande medlemmar som nästan aldrig besöker gymmet. Ett hardcore gym lockar inte den typen av medlemmar så det är nog rätt dömt att misslyckas. Kanske att det skulle gå runt om man redan äger lokalen (utan lån), har all utrustning som behövs och klarar av att fixa saker när de går sönder.