Visa fullständig version : Stillastående vikt!
Jag undrar bara vad detta fenomenet egentligen, då jag förra veckan vägde in på EXAKT samma vikt 6 dagar i RAD dvs att jag vägde 77,6 6 dagar i rad, vägningarna skedde som vanligt nyvaken efter morgonpisset. Efter en RE-feed dag den 6 dagen så vägde jag in mig den 7 dagen på 77,2.
Men nu efter 3 dagar så väger jag in mig på 77,2 istället, varenda morgon exakt 77,2. Hur är detta möjligt och varför är det på detta viset? :P
Äter förövrigt 2100 kcal om dagen på mina 177 cm och dryga 77,2 kg.
Kvicksilver
2014-03-12, 16:13
77,6 eller 77,2 är ju i princip ingen skillnad. Du ligger uppenbarligen på kaloribalans och då är det rimligt att vikten pendlar ett kilo upp eller ner.
Är det möjligt att min balans är så låg som 2100? :S
Edit: Har ju varit på Diet sen i December så min ämnesomsättning kanske har blivit så kass.....
itwillbe
2014-03-12, 16:28
fortsätt som du gör , träna hårdare händer det inget sänk maten lite.
Jag hade tänkt lägga om mina makros lite, sänka kolhydraterna och öka fettet i ett par dagar för att sedan öka kolhydraterna igen.
itwillbe
2014-03-12, 17:09
isåfall hade jag ökat fettet och låtit det andra vara, som sagt träna så hårt du kan, öka fettet se vad som händer, eller öka din aktivitet,
Mantikor
2014-03-12, 17:23
Du ska inte fundera på att bulka istället? 77 kg på 177 är ju inte direkt mycket.
Finns viktigare saker än ett sexpack året om ;)
itwillbe
2014-03-12, 17:31
Du ska inte fundera på att bulka istället? 77 kg på 177 är ju inte direkt mycket.
Finns viktigare saker än ett sexpack året om ;)
tror det där är en bortförklaring till att inte ha ett sexpack o säga så, no offence. dvs att man inte har diciplin för det o tar bulk som ursäkt.
isåfall hade jag ökat fettet och låtit det andra vara, som sagt träna så hårt du kan, öka fettet se vad som händer, eller öka din aktivitet,
Men gör jag på det viset så ökar jag ju mitt totala kcal intag, men ska testa och se vad som händer annars så får jag ta bort ytterligare lite mat..
Men gör jag på det viset så ökar jag ju mitt totala kcal intag, men ska testa och se vad som händer annars så får jag ta bort ytterligare lite mat..
Ibland funkar det faktiskt att höja intaget. Låg själv på 2000 kalorier om dagen i 2 veckor utan att något hände på vågen, jag drog ner på cardion och höjde kolhydraterna med 50 gram. Tappade 2 kilo på de tre kommande veckorna efter det.
Kvicksilver
2014-03-12, 23:27
Ibland funkar det faktiskt att höja intaget. Låg själv på 2000 kalorier om dagen i 2 veckor utan att något hände på vågen, jag drog ner på cardion och höjde kolhydraterna med 50 gram. Tappade 2 kilo på de tre kommande veckorna efter det.
Det fina är ju att ökat matintag ökar förbränningen i sig. Så en liten justering upp som dessutom kanske gör att man tränar en smula hårdare kan ge en viktnedgång. :)
Människokroppen är en finurlig mackapär. *flex*
Det fina är ju att ökat matintag ökar förbränningen i sig. Så en liten justering upp som dessutom kanske gör att man tränar en smula hårdare kan ge en viktnedgång. :)
Människokroppen är en finurlig mackapär. *flex*Refeed for the win!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.