handdator

Visa fullständig version : Carbcycling-schema

Engmar
2014-03-12, 12:39
Tjena alla där ute. Sommaren närmar sig med stormsteg och för många så är det dags att börja deffa eller har börjat deffa för att skaffa sig ultimata beachformen.

För min del får jag väl ändå säga att det är första riktiga gången jag går in helhjärtat på ett deffschema så är relativt ny på det.
Mitt nuvarande träningschema är jag nöjd med. Där kommer jag att få resultat. Så min fråga till alla rippade där ute är vad ni tycker om följande kostschema?

Jag går då på PF 16/8, vilket jag tycker funkar utmärkt. Sedan så kör jag även ett slags Carbcycling-kostschema utöver detta. Hittils tycker jag att jag sett riktigt bra resultat men skulle vilja konsultera med några mer än mig själv om vad ni tycker om själva schemat i sig. Planen är väl det vanliga målet som för alla, att inte tappa allt för mycket muskler och samtidigt gå ner i fettprocenten där rutorna börjar synas ;)

Makrokontuinenterna är väldigt bra så det är inget att tänka på.
Jag går då på 3000 kalorier första veckan. Sedan nästa vecka går jag ned på 2650 kalorier och veckan efter det går jag ner på 2200 kalorier. Sedan tänkte jag gå ner till 2000 kcal.

Vad tycker ni om det? Är detta sett utifrån kostschema ett bra programm för att komma i form inför sommaren 2014?

// Engmar

Engmar
2014-03-12, 12:48
Startar ju sedan om detta och kör samma procedur om igen efter jag legat en vecka på 2000 kcal.