handdator

Visa fullständig version : Fettminskning av mage

Demizus
2014-03-11, 02:47
Hej!

Backstory:
Började förra året med förmodligen den största utmaningen i mitt liv, att tappa min övervikt. Nu, ungefär prick ett år senare har jag gått ner från 113 kg till 68 kg, 1.83 cm lång.

Ett problem kvarstår: magen. Den har minskat en del, men inte alls i skillnad med resten av kroppen. Behöver alla tips jag kan få från er experter för att tackla detta problem. Kommer jag att behöva en operation för att få bort magen (bild bifogas) eller skulle det vara möjligt att få bort den på ett "normalt" sätt?

http://i.imgur.com/pSpkul3.jpg

Oerhört tacksam för svar. :)

Demizus
2014-03-11, 03:03
Kanske tål att nämnas, 22 år gammal.

Mörkret
2014-03-11, 03:16
Grymt bra jobbat!

Ser ut som att det mest är överblivet skinn på din mage....hur länge har det sett ut så?
Finns ju en chans att huden stramar till sig igen. Hade nog i ditt fall rådfrågat läkare vilket fall som.

cAase
2014-03-11, 14:35
Min polare gick ner ifrån 110 kg på 170 cm ner till 70 kg. Han hade GALET mycket lös hud, det hängde överallt. Men nu idag ser det väldigt bra ut, jag tror nästintill allt har stramats åt.

Demizus
2014-03-11, 15:40
Grymt bra jobbat!

Ser ut som att det mest är överblivet skinn på din mage....hur länge har det sett ut så?
Finns ju en chans att huden stramar till sig igen. Hade nog i ditt fall rådfrågat läkare vilket fall som.

Tack!

Det har sett ut på detta vis ända sedan jag slutade gå ned i vikt pretty much, så cirka 2 månader sedan.

Glömde nämna det i tråden men har gymmat i ca 2 månader nu, kör med maskiner och från vad jag märkt är det knappt någon skillnad på magen, antar dock att det är för att jag äter på tok för lite, ligger kring ~1500 kalorier om dagen. Gymmar ca 4 gånger i veckan.

Kanske får ta en s.k leap of faith och bulka en del, rädd att återfå gamla fettet igen dock.

Min polare gick ner ifrån 110 kg på 170 cm ner till 70 kg. Han hade GALET mycket lös hud, det hängde överallt. Men nu idag ser det väldigt bra ut, jag tror nästintill allt har stramats åt.

Vilken ålder och hur länge tog det innan din kamrats situation förändrades? :)

JP Morgan
2014-03-11, 17:44
Sluta ligga på underskott och börja bygg muskler nu.

Då får du något att fylla ut den lösa huden med samtidigt som den stramas åt med tiden. Tycker inte det ser så farligt ut, detta ska du kunna lösa utan läkare och dylikt. Men att ligga på 1500kcal är ju inte direkt rätt medicin.

GroovyChili
2014-03-17, 20:00
Gjorde en liknande viktnedgång för snart tre år sedan. 110 kg till 70 kg, 184 cm lång. I princip all lös hud har dragit sig tillbaka, och det enda sättet jag idag kan märka av den lösa huden är om jag medvetet trycker ihop magen med händerna, men det är inget man tänker på, och inget som någon annan märker av heller. Jag har även inte fyllt ut huden med muskler (än), så du behöver verkligen inte oroa dig.

Skickas från min iPad via Tapatalk