handdator

Visa fullständig version : Äta efter ett löppass

rafflan
2014-03-10, 17:26
Hej,

Jag ska börja jogga 6km 2 dagar i veckan under min deff. Jag brukar jogga med en polare på kvällen runt 20 tiden. Så eftersom jag ska börja jogga så behöver jag äta lite mer de dagarna jag springer. Så tänkte försöka äta 400 kcal mer. Hade ni ätit 400 kcal mer innan man springer eller efter? Försöker komma på något enkelt och gott som jag kan ta efter löppasset på kvällen om jag har runt 400 kcal kvar. Är kvarg bra efter ett joggingpass?

Trapz
2014-03-10, 17:44
Flingor och mjölk med lite skivad banan i borde räcka gott och väl, går snabbt att göra iordning också.

rafflan
2014-03-10, 18:21
Flingor och mjölk med lite skivad banan i borde räcka gott och väl, går snabbt att göra iordning också.

Tack, riktigt bra tips. Men är inte flingor rätt så mycket kalorier? Eller det beror ju på vilka iofs men de flesta har väl ganska mycket. Banan och mjöl har inte så mycket så tror det är lugnt. Ska nog köra på det där!

Vyckzy
2014-03-10, 22:36
Choco puffs förtjänar du

Sheogorath
2014-03-11, 06:34
Godis efter träning. Eller energi-dryck + godis efter träning om du brukar bli väldigt slut av att springa. Då gör energidrycken gott för att få dig på banan igen.

sigill
2014-03-11, 07:45
6 km är verkligen inte mycket, men lite frukt och en tallrik yoghurt m. flingor/müsli kan vara gott. En proteinkälla bör alltid finnas med, men om du ökar konditionsträningen så inser du att du får i dig massvis med protein från extra spannmål ex. Därmed behöver du aldrig tänka "kvarg efter träning" mer eftersom du får en mycket större kaloribudget.

z_bumbi
2014-03-11, 07:51
Utan mer information så välj något vettigt som håller dig mätt dvs inte flingor, godis eller likande utan ät bara mer av den vanliga maten.