Visa fullständig version : Varför klydda med olika dieter?
ttoobbee
2014-03-09, 09:21
Ja varför hålla på med massa olika dieter ? när det viktiga i slutändan ändå är kalori in vs ut ?
Liten fundering på söndags morgonen
Det är en fråga vi alla här ställer oss också.
Människan är lätt influerad av media och därav framkommer trender av dieter, något nytt rön och pang kan man tjäna en hacka på det.
MentalogisT
2014-03-09, 10:52
Det handlar mer om vilken diet som passar en själv och som gör att man får resultat, men överlag så finns det alldeles för många dieter kan man tycka.
Sheogorath
2014-03-09, 10:54
Färdiga dietkoncept är för lata och okunniga som antingen inte kan eller vill lära sig grundläggande näringslära.
Diomedea exulans
2014-03-09, 10:54
Man vill väl testa tills man hittar nåt man trivs med.
ttoobbee
2014-03-09, 12:12
Tack för alla svar.. Då va de ungefär som jag själv tänkte. Har funderat lite på min egen diet där jag ligger ganska lågt på fett & högre på kolh .. Ska testa att köra low carb high fat två veckor för o se om de blir någon speciell skillnad dock fortfarande på samma underskott.
Är enklare att skylla sin avsaknad av resultat på en diet än sig själv. En avancerad diet låter mer pålitlig än "ät vad du vill, så länge du ligger på kaloriunderskott". Mina vänner kollar på mig som om jag vore en idiot när jag säger att det handlar om kaloriunderskott, dvs. de kan äta pizza, mcdonalds, godis och ändå gå ner så länge de ligger på underskott.
Det handlar nog mer om att hitta en som är lätt att följa.
Det finns inga bra eller dåliga dieter, det finns bara bra eller dåliga val!
Aristokrat
2014-03-10, 08:10
Det finns enorma pengar att tjäna på dem som inte vet om just det faktumet.
Gemene man varken vill eller har tid att räkna kalorier. Man jobbar heltid, barn i skolan/fritidsaktiviteter etc. Det finns helt enkelt inte så mycket tid över till analt vägande av maten man äter. Därför är det enkelt att ta till en diet™ då det ofta inte kräver så mycket mer tid.
Kolozzeum verkar vara överrepresenterat av studenter och arbetslösa som inte inser detta.
Degpekka
2014-03-10, 18:39
Folk gillar inte att tänka själv, och det är inte bara vanligt återkommande när det gäller dietande.
Väljer man en färdig diet som passar målen så kan de flesta få bra resultat, resultat är vad man är ute efter.
För ganska många är det också antagligen bättre än att ta något som är färdigt istället fundera på vad varje enskild detalj i kosten innehåller eller att försöka jaga något som ska vara optimalt men som bara förstärker nojor.
För färdiga dieterna finns det sedan allt från katastrofer till riktigt bra upplägg precis som det finns för de som gör sina egna upplägg, så det går inte att dra alla över en kam för något.
R Scarpa27
2014-03-10, 21:20
färdiga dieter brukar väl också var uträknade så man får i sig tillräckligt av näringsvärden osv.
bra för de som ej är pålästa.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.