Visa fullständig version : Du är en invaderande alien och får tillintetgöra 12 städer, vilka väljer du?
Diomedea exulans
2014-03-09, 01:21
När utomjordingarna invaderar i filmen Indepencence Day placerar de 12 gigantiska rymdskepp över väl valda städer på jorden, och vid ett givet klockslag spränger de därefter bort städerna. Efteråt tar det lång tid innan jätterymdskeppen kan ladda upp sina jättevapen igen, så det gäller att välja rätt städer först.
När jag har för lite att göra brukar jag roa mig med att försöka klura ut vilka 12 städer jag själv hade valt. Målet är total utrotning eller kraftig decimering av mänskligheten. Ens första prioritet är väl att hindra människorna från att slå tillbaka, så ställen där militära ledare bor är högprioriterade. Dessutom vill man krossa människornas moral och ha ihjäl dem så snabbt som möjligt, så kulturella center och ställen med många människor är också starka kandidater. Allt detta pekar på att det är stora huvudstäder man bör sikta in sig på.
Vilka städer hade ni valt? Det blir ingen poll, för det hade blivit en smula rörigt.
Min preliminära lista just nu är:
1) Washington DC
2) Moskva
3) Peking
4) Jerusalem
5) London
6) Tokyo
7) Kapstaden
8) Mexico City
9) Berlin
10) Rom
11) New Delhi
12) Canberra.
Varför prioritera Canberra framför t.ex. Paris (kärnvapenland + kulturstad + fler invånare)?
Tror inte vi kommer få höra något mer från Dio längre, NSA is on the way.
Shanghai, Hong Kong, Bombay, New York!? Sydney framför Canberra.
Varför prioritera Canberra framför t.ex. Paris (kärnvapenland + kulturstad + fler invånare)?
Ja, och Tel Aviv och Islamabad.
DPahkamaa
2014-03-09, 10:02
Skellefteå.
Jag började med Stockholm och Bryssel sedan insåg jag snabbt att Stockholm förgör hela Sverige (via Rosenbad) och Bryssel (EU parlamentet) förgör hela Europa så jag la ned det... :D
Diomedea exulans
2014-03-09, 10:39
Tänkte att det dels var huvudstad, och dels att det behövdes nån i Australien. :P Men Paris är säkert ett bättre val.
Förgör alla ekonomiska centrum först.
London, New York, Tokyo, Hong-kong, Singapore osv.
Diomedea exulans
2014-03-09, 10:50
Kom ihåg att man bara får välja 12!
Okej, det här då:
London
New York
Tokyo
Hongkong
Singapore
Paris
Shanghai
Bombay
Peking
Moskva
Washington DC
Tel Aviv?
Vi kan lägga till Wien också för att slå till mot OPEC's högkvarter! Oljekaoz!
Diomedea exulans
2014-03-09, 11:02
Vi kan lägga till Wien också för att slå till mot OPEC's högkvarter! Oljekaoz!
Vilken ska vi ta bort, då?
1. Moskva
2. Paris
3. London
4. New York
5. Hong Kong
6. Peking
7. Istanbul
8. Tokyo
9. Dehli
10. Shanghai
11. Seoul
12. Kairo
Vilken ska vi ta bort, då?
Tel Aviv känns rätt irrelevant, dessutom kanske Israel har kärnvapen. Tänk såhär: Spara länder med kärnvapen och starka arméer! Attackera ekonomiska centrum + energikällor = krig mellan männskor om knappa resurser. Om folk börjar använda kärnvapen mot varandra så har du redan halva arbetet gjort. Ekonomin kan kollapsa, men krig är ett politiskt beslut och länder bör ge blanka fanders i budgetunderskott hit och dit när energikällor börjar sina osv.
12 bomber på Tierp.
Hahaha! Alltså, jag bor i Tierp och säger definitivt inte emot. Någon speciell anledning eller är det bara på ren princip?
Snarare koncentrerat mig på knutpunkter för energi (el, gas, olja) samt kommunikation och därefter dragit mig tillbaka i någon vecka. Utan det ligger i alla fall just-in-time-västvärlden och sprattlar likt en efterbliven sköldpadda som hamnat på rygg.
Rikard Jansson
2014-03-09, 13:35
Hade valt 6 städer i USA och 6 i Ryssland, sen inväntat WW3 :)
Diomedea exulans
2014-03-09, 13:39
Jag har aldrig någonsin varit så intresserad av att lära mig om städer som jag är nu. Kul tankeexperiment. De borde köra med det på geografilektionerna.
Jag har aldrig någonsin varit så intresserad av att lära mig om städer som jag är nu. Kul tankeexperiment. De borde köra med det på geografilektionerna.
Bra att något triggar kunskapstørsten iaf :D
Som ØB øver rymdflottan hade jag tagit mig en kopp kaffe å lutat mig tillbaka før å se på hur mænskligheten på egen hand førstør jorden via kærnvapenkrig. Ingen action efter 2 koppar så hade jag slæppt en false flag "terrorist" nuke på Jerusalem før å starta fyrverkeriet.
Bra att något triggar kunskapstørsten iaf :D
Som ØB øver rymdflottan hade jag tagit mig en kopp kaffe å lutat mig tillbaka før å se på hur mænskligheten på egen hand førstør jorden via kærnvapenkrig. Ingen action efter 2 koppar så hade jag slæppt en false flag "terrorist" nuke på Jerusalem før å starta fyrverkeriet.
Det där låter roligare.
Kan vi inte göra om leken till att man försöker få mänskligheten att förinta sig själv? Typ som ett shackspel istället för att direkt bombardera viktiga städer?
Har en oplockad gås med en gammal dam som tog 100 kr för två kakor och två koppar kaffe på ett sunkigt kafé i Skattungbyn (Dalarna). Gillas icke- minst en bomb där i alla fall.
1) Washington DC ( För att snabbt slå ut USA:s regering )
2) Peking (För att neutralisera och skrämma kineserna till lydnad)
3.New Delhi (Samma gäller för indierna.)
4.Moskva ( Som hämnd för Poltava )
5.Kapstaden
=D
Arne Persson
2014-03-09, 21:00
Saknar bl.a Nordkoreas huvudstad på listorna...
Aldrig tidigare har mer NSA trafik dirigerats över till www.kolozzeum.com/forum tidigare:d
New York
Los Angeles
Chicago
Moskva
Sankt Petersburg
London
Paris
Tokyo
Seoul
Peking
Pyongyang
Bombay
Sen skulle jag förmodligen ha jorden på knä, tror inte man behöver fokusera på speciella militära mål utan förstör man några av jordens mest "kända" städer i några av planetens mest kända länder så kommer ju ingen av de andra länderna att känna sig säkra. Total kaos är så man får ner oss, någon sorts överintelligent plan kommer ju bara taktiska officerare och militärer begripa sig på, men om man slår upp tidningen och läser att New York är jämnat med marken så är det något alla kan relatera till.
filmjölk
2014-03-09, 23:25
hmmm...
Istanbul, Teheran, Bagdad, Beirut, Mogadishu, Islamabad, Riyadh, Mekka, Kairo, Tripoli, Amman, Khartoum.
Plot twist: Spartansk är en utomjording som kartlägger potentiella mål inför den stundande invasionen.
Captainwide
2014-03-09, 23:37
Städer? Hade helt enkelt försökt blåsa bort så mycket av Danmark som möjligt. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.