Visa fullständig version : Kalorier in / ut, yeah right.
Hej, jag måste få skriva av mig lite just nu då jag är väldigt nere för tillfället.
Jag är 28 år gammal. Väger 80.6 kg och är 180cm lång.
Började på gym när jag var 16 och har tränat regelbundet 5-6 ggr veckan senaste 7 åren. Som mest har jag varit uppe på 88 kg och då kände jag mig väldigt stark men då bestämde jag mig för att jag inte ville bli större, utan jag ville bli mer definierad. Sedan den dagen har jag kämpat med alla möjliga dieter, studerat, experimentera.
Jag skulle säga att jag är långt mer insatt i näringslära, kaloriräkning och timing än vad många människor är. Jag har testat LCHF, Leangains, atkins, GI, samt hittat på mina egna dieter där jag kombinerar kunskapen jag fått ifrån alla.
Poängen är att vilka metoder jag än testat så har jag aldrig lyckats bli riktigt definierad. Jag har under de senaste 6 åren mer eller mindre legat på kaloriunderskott året runt vilket har medfört att långsamt tappat muskler men fettprocenten i kroppen har förblivit den samma.
Varje vår har jag dessutom tagit ordentliga krafttag och försökt att göra mitt bästa för att definiera mig på relativt kort tid. En klassisk "deff" alltså. För tre år sedan så sprang/gick jag 3 timmar om dagen samt tränade explosivt dagligen och åt väldigt lite vilket resulterade i att jag på 10 veckor tappade 8 kg muskler och ett halvt kilo fett.
För två år sedan testade jag leangains metoden, köpte boken och följde allt till punkt och bricka i 3 månader och nådde en kroppsprocent på 9%(enligt våg) men sen fastnade jag där och kom inte längre. Vid 9% så ser jag inte särskilt definierad ut tyvär. Inga magrutor..
I år så gav jag "deffen" en ny chans, fast denna gång behövde jag något extra för att intala mig själv att jag faktiskt har möjlighet att bli definierad. Så jag skaffar lite "mediciner" som ska öka fettförbränningen ordentligt och tänker att denna gång då jäklar ska jag nå mitt mål på 6-7% BF som verkar behövas för att jag ska se definierad ut. Jag gick dessutom till en läkare och fick sömnmediciner utskrivna för att hjälpa mig sova på nätterna när man är så hungrig.
Detta var för 40 dagar sedan. Utgångsläget då var 81.3 kg. Planen var att ligga på 1000-1500 kcal / dagen, äta mina mediciner och träna explosiv styrketräning varannan dag och kondition varannan dag. Träna varje dag med andra ord. Jag är dessutom noga med att äta mellan 1.5-2g protein per kg vikt och dag. Tar gärna 20-30 gram kolhydrater efter ett styrkepass för att fylla på depåerna.
Nu efter 40 dagar så har jag följt mitt program till punkt och pricka. Det har varit väldigt tufft. Jag har räknat mitt intag notoriskt, endast ätit proteinkalorier. Inte fuskat något, och tagit mina mediciner trots att de vissa dagar har fått hjärtat att nästan hoppa ut ur bröstkorgen på mig. Enligt Harris-Benedict ekvationen bör jag ha ätit 127 000 kcal under dessa 40 dagar för att hålla min kroppsvikt (utan mediciner). Jag har ätit 52 000 kcal. Om man räknar på att man måste ligga på ett underskott på 8000 kcal om dagen så borde jag alltså ha gått ner 9.3 kg. Men jag kan endast säga att jag har gått ner max 1 kg vilket antagligen bara är tarmarna som är tömda.
Hur är detta möjligt? Det känns ju som att min kropp bryter emot fysikens lagar. Jag har ifrågasatt det här med "kalorier in / kalorier ut" många gånger tidigare men nu känns det ju verkligen som att man fått det svart på vitt flera gånger om. Min kropp verkar ha en otrolig förmåga att konservera energi i svältsituationer.. Jag är otroligt nere och kunde inte förmå mig själv att lyfta en vikt på gymet idag. Jag blev väldigt nedstämd och gick hem och skrev detta istället.
AngoraIHS
2014-03-08, 15:36
på 10 veckor tappade 8 kg muskler och ett halvt kilo fett.
Hur vet du det?
Hur vet du det?
Jag brukar gå till sjukhuset och mäta mina värden lite då och då på deras Tanitavåg med 4 kontakter för fötter och händer. Nu senast för 7 dagar sedan låg jag på 9.4% bodyfat. Man ska väl ta det värdet med en nypa salt men baserat på det jag ser i spegeln så kan det mycket väl stämma.
Jag har inte läst allt men du får nog kolla upp siffrorna en del för det du säger kan inte stämma.
För tre år sedan så sprang/gick jag 3 timmar om dagen samt tränade explosivt dagligen och åt väldigt lite vilket resulterade i att jag på 10 veckor tappade 8 kg muskler och ett halvt kilo fett.
Det bör inte ens vara teoretiskt möjligt att förlora 94% muskelmassa vid viktnedgång (8 kg/8,5 kg).
Jag har ätit 52 000 kcal. Om man räknar på att man måste ligga på ett underskott på 8000 kcal om dagen så borde jag alltså ha gått ner 9.3 kg.
Så på 40 dagar har du ätit 52000 kcal? Alltså 1300 kcal per dag. Ja, det borde ju lätt leda till 1 kg i viktminskning i vikt med din nuvarande vikt utan träning. Så det är underligt.
Du verkar jojobanta och äta upp dina nedbantade kilon på väldigt kort tid, och det kan rubba metabolismen. Men det i sig ska nog inte kunna påverka så mycket. Har du problem med sköldkörteln kanske?
Jag har räknat mitt intag notoriskt, endast ätit proteinkalorier. Inte fuskat något, och tagit mina mediciner trots att de vissa dagar har fått hjärtat att nästan hoppa ut ur bröstkorgen på mig.
Du kan inte bara leva på protein om du ska kunna leva normalt och ha en normal metabolism över tid.
Fredrik_S
2014-03-08, 15:51
Jag brukar gå till sjukhuset och mäta mina värden lite då och då på deras Tanitavåg med 4 kontakter för fötter och händer. Nu senast för 7 dagar sedan låg jag på 9.4% bodyfat. Man ska väl ta det värdet med en nypa salt men baserat på det jag ser i spegeln så kan det mycket väl stämma.
Mätningar med den metoden kan man lika gärna slänga i sopnedkastet. En nypa salt räcker inte långt för beskriva hur dålig metod det är...
Det handlar om hormoner också & inte endast kcal. Du "fuckar" verkligen upp din fettförbränning/hormoner genom att löpa mycket + äta extremt lite. Fast lite smått otroligt är det att du inte har gått ned mer.
Testa endast styrketräna, äta LCHF under hela veckan förutom 1 kväll i veckan då du äter så mycket kolhydrater du kan. Försök hålla ned på fettet under kolhydratskvällen och ät helst/endast snabba kolhydrater. Bonus är om du gör det efter ett träningspass. Om du vill läsa mer ang. det här upplägget kan du kolla upp Carbnite eller Carb backloading (jag rekommenderar den "dieten") av John Kiefer.
Jag har inte läst allt men du får nog kolla upp siffrorna en del för det du säger kan inte stämma.
Det bör inte ens vara teoretiskt möjligt att förlora 94% muskelmassa vid viktnedgång (8 kg/8,5 kg).
Det var 3 år sedan så kan inte kolla upp de siffrorna igen. Den gången så tror jag faktiskt vågen visade fel för i spegeln såg det ut som jag förlorat betydligt mer fett än så.. Däremot så testade jag LCHF dieten den gången så det kommer jag aldrig göra igen eller rekommendera andra. Utesluta kolhydrater är inte bra när man ska behålla muskler.
Så på 40 dagar har du ätit 52000 kcal? Alltså 1300 kcal per dag. Ja, det borde ju lätt leda till 1 kg i viktminskning i vikt med din nuvarande vikt utan träning. Så det är underligt.
Du verkar jojobanta och äta upp dina nedbantade kilon på väldigt kort tid, och det kan rubba metabolismen. Men det i sig ska nog inte kunna påverka så mycket. Har du problem med sköldkörteln kanske?
1300 kcal per dag stämmer väldigt bra. Det är det jag menar. Det borde lätt leda till 1kg i viktminskning och mer även om jag bara låg i sängen och det är därför jag ifrågasätter den allmänna kunskapen om energi in/ut i en kropp. Den verkar vara full med hål.. Jag kollade min skörtkörtel för två år sedan och den var frisk då.
Du kan inte bara leva på protein om du ska kunna leva normalt och ha en normal metabolism över tid.
Har läst en del studier om metabolismpåverkan och man har inte kunnat bevisa att metabolismen sjunker med mer än 300 kalorier/dag vid svält (beräknat på koldioxidutsläpp). Däremot så blev viktminskningen oförklarligt långsammare efter ett tag och trots att det beräknade underskottet borde lett till mer viktminskning.
Angående att bara leva på protein så är det ju det jag i princip måste göra för att få i mig tillräcklig mängd protein / dag och samtidigt ligga på 1300 kcal.
Du får sluta med det extrema ätandet och ha en normal period med vettig kost, och med klart lägre träningsmängd. Då tror jag att du kan normalisera din metabolism om du är frisk i övrigt.
Sen så behöver du inte 300 g protein (1200 kcal) för att behålla muskelmassa heller om det är mest det du ätit?
Du får sluta med det extrema ätandet och ha en normal period med vettig kost, och med klart lägre träningsmängd. Då tror jag att du kan normalisera din metabolism om du är frisk i övrigt.
Sen så behöver du inte 300 g protein (1200 kcal) för att behålla muskelmassa heller om det är mest det du ätit?
Ja alltså jag äter ju inte 100% protein. Det är ganska svårt att få tag på såna källor. Blir mest kvarg, keso, skinka, tonfisk, kycklingfilé, proteinshakes. :)
Jaa. får se hur jag gör. Just nu behöver jag mest skriva av mig.. Tar nya tag imorgon..
Om din kropp är så otroligt bra på att konservera energi i "svältsituationer" så bör du rimligtvis undvika att hamna där.
Vad är det för mediciner du tar?
Om din kropp är så otroligt bra på att konservera energi i "svältsituationer" så bör du rimligtvis undvika att hamna där.
Vad är det för mediciner du tar?
Ja fast jag vill ju gå ner i vikt o jag har testat att ligga på alla andra kalorinivåer och det har inte fungerat heller så what to do lixom xD Om jag sänker mig tillräckligt lågt så måste jag ju börja gå ner någon gång ;P
Sohlsken
2014-03-08, 17:12
Det låter som att du utsätter din kropp för en rejäl mängd stress om hjärtat har varit på väg att hoppa ut bröstkorgen på dig p.g.a. medicinerna. Kan tänka mig att det var det med sköljkörteln, är väl den som producerar kortisol?
Jag får lite varningsflaggor när jag läser hur hårt du pressar din kropp.
Jag tog bort "medicinerna". Det är ingenting vi diskuterar på Kolozzeum.
Som en twist så kan jag tillägga att jag har diabetes (typ 1). Jag vill inte att det ska spela någon roll eftersom jag vill se mig själv som en helt vanlig människa och gemföra mig på så sätt.. Ingen verkar riktigt veta om diabetes spelar roll och jag tror inte det gjorts några studier på det men trots att jag lever ett för övrigt helt normalt liv och har otroligt bra kontroll på min diabetes som jag ställer in som jag vill så kanske det är så att det påverkar fysik mer än vad man tror.
I såna fall är det lågt GI eller LCHF som gäller för dig. Oavsett vad du har för träningsmål så är det en bra idé. Ifall du inte kommer vidare så ligger du ändå på 9% bf? Det är inte dålig form det om mätningen stämmer.
sköldkörtel, kortisol
Binjurarna är var kortisol produceras.
det låter som du har långt mindre kunskap om kost och näring än vad du själv tror.
9% bf utan att rutorna syns, ye right.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
det låter som du har långt mindre kunskap om kost och näring än vad du själv tror.
Jadu, det är väldigt lätt att kasta ur sig offensiva kommentarer på nätforum också. Svårare att bidra med något konstruktivt..
För det första har väl jag ingen aning om vad jag verkligen ligger på för BF. Det enda jag kan gå på är de metoder som finns tillgängliga och det är fettvåg på sjukhus. Sen är det väl en definitionsfråga vad man kallar för magrutor också.
Om du googlar på 10% bodyfat så finns de i alla former. Tycker du att han till höger på denna bild har magrutor?
http://www.leighpeele.com/wp-content/uploads/2010/02/10-percent-body-fat-male-pictures1.jpg
Mycket handlar ju om hur mycket vätska man bär på, ljussättning, kontraster, photoshop.
Nu ska jag t.om vara så givmild att jag delar med mig av en helt oredigerad bild ifrån min mobilkamera. Det är såhär jag ser ut alltså:
http://oi58.tinypic.com/wbvx41.jpg
.. Men jag vill komma så nära Zyzz som möjligt. Visst, om jag kör en ordentlig vätsketömning och tar en bild med rätt ljussättning och för att sen photshoppa det lite så tror jag att jag kan komma i närheten. Ungefär så som du har gjort på din visningsbild.
Men jag vill ju helst gå ner 2% till i bodyfat innan.
Nu kan du få kommentera på min kost och tala om vad du tycker jag ska ändra för att nå dit istället för att kasta ur dig att jag är okunnig.
jag hjälper gärna, men visste inte riktigt vad du frågade efter först.
fysiken jag har på min visningsbild är verkligen inget åtråvärt och kan nås rätt snabbt.
sen är bilden bara svartvit, inte photoshoppad.
hur lång är du och vad väger du idag?
du ska veta att zyzz stats var riktigt bra. inget man åstadkommer i brådrasket. dessutom var han rådopad.
jag hjälper gärna, men visste inte riktigt vad du frågade efter först.
fysiken jag har på min visningsbild är verkligen inget åtråvärt och kan nås rätt snabbt.
sen är bilden bara svartvit, inte photoshoppad.
hur lång är du och vad väger du idag?
du ska veta att zyzz stats var riktigt bra. inget man åstadkommer i brådrasket. dessutom var han rådopad.
Jag är 178cm och vägde idag in på 79.9kg. Ja jag förstod att han var rådopad och han dog ju så jag vill ju inte riktigt gå samma väg till mötes men att nå en fysik som snuddar vid hans hade ändå varit trevligt. Det tycker jag att jag förtjänar med tanke på hur länge jag kämpat för att bli mer definierad.
hur tränar du idag? skriv ditt upplägg.
det kommer förmodligen ta dig tio år att nå hans fysik. han var väl 185-190 och vägde 100kg på ~5% bf typ.
det innebär att du ska lägre ner i bf% samtidigt som du är 10kg tyngre än nu :)
hur tränar du idag? skriv ditt upplägg.
det kommer förmodligen ta dig tio år att nå hans fysik. han var väl 185-190 och vägde 100kg på ~5% bf typ.
det innebär att du ska lägre ner i bf% samtidigt som du är 10kg tyngre än nu :)
Så gammal var han väl inte? ;) Jag kör varannan dag explosiv träning och varannan dag kondition nu under deffen. Vill bara gå ner i bf nu.
Bygga muskler tänkte jag göra när jag nått min målvikt. Har haft ungefär 8 kg mer muskler för ett par år sedan så när jag väl nått mitt mål i bf så blir nog nästa mål att behålla mitt bf samtidigt som jag bygger muskler igen. Fram till dess så är lägre bf 100% fokus.
okej ska du också dopa dig? isåfall vet jag inte hur du ska träna för att få bäst resultat.
jag tycker du kan dra ner på kondition och kanske köra lite mer styrka. kör igenom alla muskler 2ggr i veckan. följ ett vettigt upplägg där man strävar efter progression.
ha koll på dieten. går du inte ned i vikt så äter du för mycket helt enkelt.
frazkakan
2014-03-10, 01:12
Så gammal var han väl inte? ;) Jag kör varannan dag explosiv träning och varannan dag kondition nu under deffen. Vill bara gå ner i bf nu.
Bygga muskler tänkte jag göra när jag nått min målvikt. Har haft ungefär 8 kg mer muskler för ett par år sedan så när jag väl nått mitt mål i bf så blir nog nästa mål att behålla mitt bf samtidigt som jag bygger muskler igen. Fram till dess så är lägre bf 100% fokus.
Nej han dog väl typ 22 år gammal? Men du måste förstå att generna avgör på tok för mycket för mycket hur mycket muskelmassa du kan lägga på dig. Det avgör även hur musklerna ser ut. Du kommer aldrig se ut som zyzz, men det är samma lika för nästan alla på det här forumet.
Om du ska ha deffinerade muskler osv så ska man ha en rätt hyfsad muskelmassa, enligt dina stats så verkar du inte ha någon jätte stor lean mass... Fokusera inte för mycket på deff o lite kroppsfett utan fokusera såfall på att bygga mer och sen deffa sakra.. Min åsikt iallafall.
Hur tusan håller du ditt blodsocker och bra HbA1c-värden:confused:
Du plågar din kropp till det yttersta genom att träna men inte äta. 180 cm och 80 kg låter helt OK för mig. Håll den vikten och gör någonting vettigare än att jaga magrutor.
Bubblan84
2014-03-10, 18:27
Det var 3 år sedan så kan inte kolla upp de siffrorna igen. Den gången så tror jag faktiskt vågen visade fel för i spegeln såg det ut som jag förlorat betydligt mer fett än så.. Däremot så testade jag LCHF dieten den gången så det kommer jag aldrig göra igen eller rekommendera andra. Utesluta kolhydrater är inte bra när man ska behålla muskler.
1300 kcal per dag stämmer väldigt bra. Det är det jag menar. Det borde lätt leda till 1kg i viktminskning och mer även om jag bara låg i sängen och det är därför jag ifrågasätter den allmänna kunskapen om energi in/ut i en kropp. Den verkar vara full med hål.. Jag kollade min skörtkörtel för två år sedan och den var frisk då.
Har läst en del studier om metabolismpåverkan och man har inte kunnat bevisa att metabolismen sjunker med mer än 300 kalorier/dag vid svält (beräknat på koldioxidutsläpp). Däremot så blev viktminskningen oförklarligt långsammare efter ett tag och trots att det beräknade underskottet borde lett till mer viktminskning.
Angående att bara leva på protein så är det ju det jag i princip måste göra för att få i mig tillräcklig mängd protein / dag och samtidigt ligga på 1300 kcal.
Jag kollade min sköldkörtel säkert 2-4 ggr per år under 12 år. De sa att den var ok, sen kom man fram till att den var fucked up och hade varit så i 12 år.
Var ganska liknande för mig under den tiden. Så fort jag nådde en viss vikt var det omöjligt att gå ner i vikt, blev bara tröttare och mer frusen.
Jag kollade min sköldkörtel säkert 2-4 ggr per år under 12 år. De sa att den var ok, sen kom man fram till att den var fucked up och hade varit så i 12 år.
Var ganska liknande för mig under den tiden. Så fort jag nådde en viss vikt var det omöjligt att gå ner i vikt, blev bara tröttare och mer frusen.
Hur kollar man upp det? kostnad på det? Gissar att det är till vårdcentralen??
Mvh
Är det inte värt att iaf ta ett sabbatsår från den där hetsen? Du ligger ju inte direkt jättehögt på fettprocenten. Ta ett år med lite mer avslappnad inställning. Du behöver ju inte tokbulka för det, men släpp lite på kontrollen och kör på med träningen istället. Hitta glädjen. Öka vikterna och se vad som händer. Så tar du en utvärdering sen, när du stabiliserats lite, kanske din inställning till det du pratar om i den här tråden skulle ändras om du hade distans till det...
Bubblan84
2014-03-11, 12:05
Hur kollar man upp det? kostnad på det? Gissar att det är till vårdcentralen??
Mvh
Ja, det har varit vid rutinkontroller på vårdcentralen när jag kommit in med mina symptom. Överdrev antalet testtillfällen men vid 10-15 tillfällen under dessa år testades jag i alla fall.
Jag är lite i samma sits. Visst jag går ner i vikt, och mina viktnedgång brukar gå i den takt som jag vill. Problemet är att jag tycker fettreducering verkligen inte motsvarar viktnedgången. När jag började dieten låg jag på 90 kg, vilket var 1a februari. Då låg jag på 13-14% bf. Nu idag ligger jag på 86 kg vilket bör göra att jag iallafall ligger på 12%. Men på bilder ser jag i princip exakt likadan ut som jag gjorde på 90 kg, dvs. jag kan inte påstå att jag ser hårdare ut. När jag ser bilder på personer som gått ifrån t.ex. 80 kg relativt hårda, ner till 75 kg ser jag en mångfaldigt mycket större fettreducering än hos mig. Teoretiskt bör jag ligga på 8% på 80 kg, men som det ser ut nu skulle jag nästan behöva gå ner till 70-75 kg för att hamna där. Jag tar även 5-10 kg mer i varje övning nu, än jag gjorde innan dieten så någon massa bör jag inte tappat. Jag vetitusan vad det är som pågår, men min kropp håller väldigt hårt i fettet. Jag vill absolut inte säga att jag inte kan minska kroppsfettet, men den skillnad folk ser på 3 kg viktnedgång, ser jag på kanske 6 kg. På mitt bf känns det som 4-5 kg viktnedgång bör synas ganska bra.
Bubblan84
2014-03-11, 13:55
Det är i såna lägen man önskar man hade en sån där manick som i tex filmen After Earth som kan scanna av kroppen och känner av värdena på allting i kroppen :) Då hade man kunnat anpassa sig efter det..
Hur påverkas man/ens diet av rubbningar på sköldkörteln?
Bubblan84
2014-03-11, 14:05
Hur påverkas man/ens diet av rubbningar på sköldkörteln?
Det beror på vilken rubbning man har. Googla på hypotyreos som är underfunktion och hypertyreos som är överfunktion.
Ja, det har varit vid rutinkontroller på vårdcentralen när jag kommit in med mina symptom. Överdrev antalet testtillfällen men vid 10-15 tillfällen under dessa år testades jag i alla fall.
Vad var det för kostnad och vad sa du för symptom för att testa det? Tänkte man brukar få överdriva rätt bra ibland för att få göra tester på vårdcentralen.
Mvh
Deadandlivin
2014-03-13, 11:21
Du verkar ha otroliga mängder cortisol, ett stresshormon som hämmar minskar muskelbyggnad och ökar fettförvaring, i din kropp. Så fort kroppen utsätts för stress påbörjar cortisolproduktionen, d.v.s. så fort du börjar träna. När du tränar brukar fyra saker hända.
Växthormoner frigörs vid väldigt 'tung' styrketräning. T.ex. när mjölksyra bildas.
Testosteron produktionen ökar som svar för intensiteten.
Serotonin frigörs som svar på träning.
Och till sist, cortisol släpps ut som svar på "skada" av muskefibrerna, d.v.s. när du lyfter.
Om du är insulinkänslig och har stora mängder cortisol i kroppen samtidigt är det katastrof.
Ät mer, minska träningen, speciellt konditionen. Du kan prova olika macrotimingar som är vanligt bland kroppsbyggare på hög nivå. Hur bra det funkar vetjag dock inte eftersom det kanske bara är broscience. Men prova att göra saker som de gör, t.ex. att inte äta carbs 3-4 timmar innan träning utan nästan allt efter/under hårda träningspass för maximal produktion av växthormoner. Ha ett stort flöde av leucin i blodet via protein/aminsyror så mycket du kan. Att konsumera stora mängder C-vitamin på morgonen/innan träning för att hämma cortisol produktionen kan också vara att prova.
Ingen garanti för att det funkar men kan vara en bra början.
Alltidxx
2014-03-13, 14:56
Jag skulle säga att jag är långt mer insatt i näringslära, kaloriräkning och timing än vad många människor är.
Planen var att ligga på 1000-1500 kcal / dagen, äta mina mediciner och träna explosiv styrketräning varannan dag och kondition varannan dag. Träna varje dag med andra ord.
Alltså... BMR och så känner du till då? Eller gjorde du så för att bevisa att något är knas (när du sedan berättar om resultaten som du vid tidpunkten för uppläggets fastställande rimligtvis inte kunnat ana)? För upplägget är ju galet. Och det rimmar inte med insatt.
Utsätta sig själv för vad som är svält när man räknar in aktivitetsnivå och ta mediciner för att kunna hålla den nivån?
Har du verkligen köpt leangains boken 2 år sen?
Bubblan84
2014-03-13, 19:14
Vad var det för kostnad och vad sa du för symptom för att testa det? Tänkte man brukar få överdriva rätt bra ibland för att få göra tester på vårdcentralen.
Mvh
Kostade som ett vanligt vårdcentralsbesök. Jo, och testerna är rätt kassa också så man kan inte räkna med att det upptäcks även om man lider av problem med sköldkörteln.
Hej, var ett tag sedan jag skrev. Jag valde att köra på med deffen enligt mitt program. Av någon märklig anledning så gick jag inte ner mycket i vikt under min deff. 2kg kanske. Men till min förvåning så fick jag ändå magrutor. Skulle gissa på att jag ligger på ca 7-8% BF nu. Huden håller ännu på att anpassa sig.
När det gäller mitt HBA1C och blodsocker så har det legat bättre än någonsin under denna period eftersom det är så mycket lättare att kontrollera det när man äter så lite som jag gjort.
Jag hade tänkt att fortsätta deffen en vecka till men den fick ett abrupt slut o lördags då min kropp kollapsade så det blev att åka ambulans in till akuten.
Varför detta hände är ingen som vet och det är såklart lätt för människor som inte har någon aning att peka ut olika saker men kort och gott så blev det nog för mycket för min kropp och jag tror att mycket har att göra med att jag har diabetes. Även om mitt blodsocker och hba1c låg jättebra så är det en ansträngning på kroppen och det är väl bara att inse att jag måste vara lite mer försiktig än andra människor. Lesson learnt och nu delar jag med mig av den :)
Till akuten är inte kul. Antar att du kört för hårt och tömt ditt leverglykogen. Svårt att parrera blodsockret när levern är tom.
Ta det lugnt ett tag och låt kroppen återhämta sig. Fyll på förråden.
Animalisk
2014-03-19, 21:50
Kolla här.
watch?v=PEiV9YWh9ZE
Har man inga magmuskler att tala om så finns det ju inget att deffa fram? :)
Kolla här.
watch?v=PEiV9YWh9ZE
Har man inga magmuskler att tala om så finns det ju inget att deffa fram? :)
Sant, jag är rätt nöjd där jag är just nu faktiskt. Ska jag bara försöka hålla formen och tona den lite fram beachen. Men först och främst ska jag återhämta mig ifrån kollapsen. Blir att äta mycket och nyttigt en vecka nu och ingen träning.
Animalisk
2014-03-20, 01:03
Låter bra Voxt :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.