Visa fullständig version : Att se sig själv genom någon annans ögon
filmjölk
2014-03-06, 00:41
Tänk dig att du inte är du, utan någon annan. Du vet vem...du själv är. Ni kanske är kollegor, tränar på samma gym eller liknande och sedan tar du kontakt med dig själv, och lär känna dig själv, hade du då från ditt utanförperspektiv gillat den personen? Tyckt personen var en idiot? Kunnat tänka dig en relation med den personen? Kanske inte ens velat lära känna den personen och undvikit kontakt med denne?
Diomedea exulans
2014-03-06, 00:44
Lite skum, verkar ha tankarna i det blå. Önskar att han inte försökte vara rolig hela tiden. Dock hyfsat trevlig och smart. Troligtvis undertryckt homosexuell.
Det är klurigt när man ju inte vet vem man är när man tittar på sig. *jorgen*
Latissimus Dorsi
2014-03-06, 00:47
Skulle mest undra varför han ser så jävla förbannad ut och kollar med en så sur blick på mig på gymet :D
Man har väl narcissistiska sår så ja, "jag hade gärna varit vän med den personen" Jag är fanimej one heck of a guy!
Nja... Ganska smala intressen. Blir lätt sur, arg eller bitter. Ofta arrogant.
Typisk såndär jag skulle kunna ha på facebook och hälsa på ibland, men inte mer än så.
Med tanke på att ingen ser hela mig svarar jag ytlig vänskap. Hade jag visat hela mig hade jag valt god vän.
mangemani
2014-03-06, 02:17
om jag var en annan person med samma personlighet osv och möta mig själv?
ja, jag älskar mig själv, allt jag gör och står för, så jag och jag skulle nog komma mycket bra överens.
dock om båda nu har min tjurighet/envishet, så skulle det nog sätta lite käppar i hjulen och skapa rejäla diskussioner, men bortsett från det, ja, jag skulle älska mitt andra jag och hade det varit en tjej så skulle jag gifta mig direkt.
Red Apple
2014-03-06, 02:47
Tror inte vi hade klickat :/
Har jag samma gener och erfarenheter så hade jag gillat "mig själv"
Är jag någon helt annan så beror det ju helt på vem jag är.
Jag vill se mackan58 svara i tråden :D
Raschmus
2014-03-06, 08:58
Gjorde något test för ett tag sedan hur narcissistisk man var, fick full pott. Hade gift mig med den personen.
Nej fyfan, hade inte stått ut en dag med mig själv. Undrar hur mina vänner gör det :P
Minimjölk
2014-03-06, 09:02
Har jag samma gener och erfarenheter så hade jag gillat "mig själv"
Är jag någon helt annan så beror det ju helt på vem jag är.
+1, jag tycker själv att jag är en reko människa och mig veterligen är det den bilden de flesta som jag känner och träffar mig IRL har av mig.
Med tanke på att nästan alla använder sig av spegling och främst uppskattar sidor hos andra som de uppskattar hos sig själv eller önskar att de själv hade så är jag förvånad att det finns dem som utifrån sett tycker illa om den de är. Dags för självrannsakan?
Holmeros
2014-03-06, 09:04
"Jag hade avgudat den personen som vän, men inte mer".
Jävligt wierd att gifta sig med en person som är en själv...
Jag är fan en drog och ett levande konstverk.
Det hade slutat i handgemäng inom en kvart.
Ristretto
2014-03-06, 09:41
Jag hade haft sjukt roligt med mig själv.
stahlberg
2014-03-06, 10:17
Jag borde kanske svara jag fattar inte (ifall jag skulle svara).
Om frågan snarast är hur man tror att en utomstående skulle se på en själv - alltså att man är en utomstående i förhållande till sig själv - blir det omöjligt att besvara frågan. Man vet allt om sig själv : hemligheter, tankar, önskningar. Dessutom är man hela tiden med sig själv, medan andra ser en bara emellanåt, och i just den roll man då har. Man vet alltså alltför mycket om sig själv för att kunna se sig så som en utomstående ser.
Om frågan däremot är hur man skulle se på en utomstående som var likadan som en själv är den också svår att besvara. Det skulle vara lite obehagligt att se en utomstående och veta lika mycket om den personen - och förstå den personen så bra - som man gör om sig själv.
Jag hade nog kommit bra överens med mig själv. En yngre sked som hade träffat sig själv hade nog hamnat i slagsmål ganska fort. Blir väl mer trevlig när man blir äldre gissar jag.
Om jag vore en dam hade jag blivit totalt förälskad i mig själv och det hade slutat med att vi har sex konstant.
lite skum, verkar ha tankarna i det blå. önskar att han inte försökte vara rolig hela tiden. Dock hyfsat trevlig och smart. troligtvis undertryckt homosexuell.
!! ;)
Rikard Jansson
2014-03-06, 12:29
Har nog aldrig önskat något mer än att ha en identisk tvilling, så det skulle väl duga :D
Tror utan tvekan att det skulle gå bra att bli vän med mig. Vafan, jag pratar ju en massa i tid och otid och har inga problem med långa vilopauser :D
"Hur tror du att andra uppfattar dig?"
Reserverad, klumpig, smart men en aning trög, välvillig och petig.
Armed Dingo
2014-03-06, 13:42
Hade nog gillat mig hyfsat vid första anblick. Lätt att prata med och lagom skämtsam. Något hade känts off dock, något med blicken. En beräknande blick som inte bestämt sig för om den gillar mig eller inte. Vilket gör intrycket av att han är lätt att prata med, falsk.
Men inte haft en aning om vem det är egentligen. Hade jag satt mig ner och börjat diskutera politik hade jag inte kunnat få grepp om det var en person som röstade höger eller vänster, eller rentav snett. Och blivit lämnad förvirrad utan att känt att jag verkligen fått några svar.
Hans barnsliga humor och syn på livet blandat med gravt allvar i saker som jag ser som triviala, och totala oförmåga att ta illa upp av kritik men ändå lyssna på den, hade lämnat mig irriterande förbryllad.
Om jag själv råkar vara likadan så hade jag antagligen störtdykit och fäst mig vid personen, som skulle upphöra med sina beräknande ögon och bli mig lojal för alltid i alla situationer.
Så det handlar bara om, vem är jag när jag betraktar mig själv?
Ångestfyllt nog måste jag nog bara välja ytlig bekantskap. :D
Red Apple
2014-03-06, 14:28
Vissa i den här tråden skulle behöva en nypa självdistans :)
Vissa i den här tråden skulle behöva en nypa självdistans :)
Du skulle behöva en smula distans till din misantropi. :)
Tror jag gillar min tvillingbror bättre än min presumtiva andra jag.
:MrT:
Fast skulle varit kul när jag var lite yngre och sportigare, skulle varit en sporre med själv-konkurrens.
Jag hade nog hatat mig själv för jag tror att jag är jävligt awkward.
Armed Dingo
2014-03-06, 14:58
Jag hade nog hatat mig själv för jag tror att jag är jävligt awkward.
Och för att du aldrig hittar dig när du behövs
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Jag hade kunnat ha en ytlig vänskap med den personen men inte mer för varken jag eller den personen (Som är mig själv) hade velat haft det mer än så.
Tricklew
2014-03-06, 17:28
Jag hade hatat mig själv något intensivt.
Jag hade hatat mig själv något intensivt.
Hade du begått hatbrott?
“If I ever meet myself, I'll hit myself so hard I won't know what's hit me.”
Ni som skulle slå ner er själva, tänk på att det är förmodligen så folk runt omkring er känner också. Gör nått åt det, tänk på oss andra.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.