handdator

Visa fullständig version : Fettförbränning ( Mage , Röv )

nullnoll
2004-03-17, 19:04
Tjenare på er alla.

Så här mot sommaren så har jag börjat fundera mer och mer på hur jag bäst ska kunna förbränna bort fettet på magen som ligger över musklerna =) .. och så hur man får bort fett från röven ?? är det bästa att gå en promenad innan frukosten ??? Skriv era åsikter.

Tack på förhand för infon. :bpump:

Vir
2004-03-17, 19:09
Om du pratar om punktförbränning så går det inte.

Om att gå ner i vikt så kan du läsa King Grubs svar på samma fråga här: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=20496
-R

Mindek
2004-03-17, 21:33
Det bästa sättet att förbränna fett är att släpa runt på 10 kg extra muskelmassa, så ner till gymmet med dig och :bpump: nu!

nullnoll
2004-03-17, 22:29
ja men nu är det så här att jag tränar redan 4 - 5 gånger / veckan .. :bpump:

Prankie
2004-03-17, 23:15
Variera med låg/hög intensiva cardio pass, dra ner lite kolhydrater. Känner du dig sliten under deffen så fyll på med kolhydrater. Svårare än så är det inte, tålamod är det svåraste biten. Svältdiet funkar inte, har du för mycket fett så ta inte allt på en gång.
kost delen så håll blodsocker på jämnnivå med kolhydrater som har låg GI. Undvik allt för många stora insulin påslag. (undantag efter styrke där allt ska vara som vanlig)

Zaglyon
2004-03-22, 18:43
hur ofta är lagom att köra cardio då? jag kör 4ggr iveckan är det bra?

King Grub
2004-03-22, 19:27
Originally posted by Zaglyon
hur ofta är lagom att köra cardio då? jag kör 4ggr iveckan är det bra?

Det låter som en vettig mängd.

Man and Machine
2004-03-25, 22:12
KAn jag få en antydan till vad cardio är? Jag springer till gymmet, tar väl 7-8 min dit. Samma på hemvägen. Kan jag räkna detta som cardio? Skulle X antal minuter på hopprep efter få det att räknas som cardio?

King Grub
2004-03-26, 07:29
Originally posted by Man and Machine
KAn jag få en antydan till vad cardio är? Jag springer till gymmet, tar väl 7-8 min dit. Samma på hemvägen. Kan jag räkna detta som cardio? Skulle X antal minuter på hopprep efter få det att räknas som cardio?

Cardio = kardiovaskulär träning = konditionsträning.

Man and Machine
2004-03-26, 16:53
Uttryckte mig kanske oklart. Vad jag menar är att kunde min löpning/hopprep efter mina pass räknas som ett cardio pass? Eller är det som så mycket annat individuellt anpassat efter kondition vikt osv...

King Grub
2004-03-26, 16:58
Originally posted by Man and Machine
Uttryckte mig kanske oklart. Vad jag menar är att kunde min löpning/hopprep efter mina pass räknas som ett cardio pass? Eller är det som så mycket annat individuellt anpassat efter kondition vikt osv...

Varför skulle det inte kunna det? :confused: Aktiviteten blir vad du gör den till.

Man and Machine
2004-03-26, 17:25
Originally posted by King Grub

Varför skulle det inte kunna det? :confused: Aktiviteten blir vad du gör den till.

För att tiden är så kort ?? 15 min plus minus nån min. Hopprep inte inkluderat