Visa fullständig version : Hur ofta beundrar ni er själva?
Jag har aldrig i hela mitt liv tagit en så kallad "selfie", en bild på min dagsform eller på något annat sätt tagit en bild på mig själv utan kläder i syfte att må bättre eller imponera på någon annan (Har tränat till och från i 6 år med lite avbrott för skador, livshändelser e.t.c)
Jag ser det lite som att röra pokalen till den tävling man ska vinna/deltaga i före man ens vunnit eller börjat. En klassisk vidskeplighet som finns i bland annat ishockey och andra sporter,
https://twitter.com/RealStamkos91/status/438167329378422784
"#ididnttouchit " Han rör inte guldmedaljen för att han vill själv vinna den.
Så fort någon säger att jag ser bra ut, att jag ser stark ut, eller att jag ser vältränad ut viftar jag bort det och börjar prata om något annat. Jag är otroligt rädd för att jag ska bli nöjd, att jag ska själv tycka att det är bra och då inte ha samma glöd på gymmet.
Finns det fler som resonerar såhär? Är jag knäpp? Missar jag något? Hur många här inne kan med handen på hjärtat säga att ni inte tränar för att se bättre ut?
Desertrat
2014-02-26, 22:18
Jag skäms mer för min vikt snarare, lite för mycket mage, lite för lite armar, mm.
Jag skäms mer för min vikt snarare, lite för mycket mage, lite för lite armar, mm.
Låter lite magstarkt!
Ju mer narcissistisk man är men fortfarande lyckas bibehålla en någotsånär vettig självbild desto bättre.
Tror jag. Om man vill maximera sin personliga utveckling, självkänsla och allmänna välbefinnande. Det finns inget egenvärde i att vara blygsam. Att vara blygsam är dock inte riktigt samma sak som att vara ödmjuk, vilket är en mer användbar förmåga.
Armed Dingo
2014-02-26, 22:28
Jag har aldrig i hela mitt liv tagit en så kallad "selfie", en bild på min dagsform eller på något annat sätt tagit en bild på mig själv utan kläder i syfte att må bättre eller imponera på någon annan (Har tränat till och från i 6 år med lite avbrott för skador, livshändelser e.t.c)
Jag ser det lite som att röra pokalen till den tävling man ska vinna/deltaga i före man ens vunnit eller börjat. En klassisk vidskeplighet som finns i bland annat ishockey och andra sporter,
https://twitter.com/RealStamkos91/status/438167329378422784
"#ididnttouchit " Han rör inte guldmedaljen för att han vill själv vinna den.
Så fort någon säger att jag ser bra ut, att jag ser stark ut, eller att jag ser vältränad ut viftar jag bort det och börjar prata om något annat. Jag är otroligt rädd för att jag ska bli nöjd, att jag ska själv tycka att det är bra och då inte ha samma glöd på gymmet.
Finns det fler som resonerar såhär? Är jag knäpp? Missar jag något? Hur många här inne kan med handen på hjärtat säga att ni inte tränar för att se bättre ut?
Jag är inte nöjd med min vikt, jag vill ner några kilon. Men jag tar selfies då och då. De flesta tar jag bort eller behåller själv för framtida jämförelse. Några skickar jag vidare om det ser bra ut. Positiv respons mår jag bra av. Ingen respons ser jag som negativ respons och det pushar också även om det inte känns lika bra. Nöjd blir jag inte oavsett :)
Jag har haft väldigt svårt för att ta emot komplimanger och som du beskriver viftat bort det eller bara tackat väldigt kort. Vad jag märkt är att folk tar illa upp. De ville göra mig glad men fick bara nonchalans tillbaka. Och jag ville ju bara inte framstå som arrogant.
Därför har jag nu kommit fram till att, Varför vänta på guldmedaljen innan man ger sig själv beröm? Varför inte ta emot en komplimang med ett genuint leende, bli glad och ge en tillbaka när tillfälle ges?
Ödmjukhet suger i dom fallen nån säger till mig att jag borde vara det eller ha mer av det. Då tänker jag fuck you buddy. Men i de fallen personen säger att jag är ödmjuk tänker jag tack.
PureWhey
2014-02-26, 22:32
Jag beundrar inte, snarare tvärtom. Lägger dock ut selfies ändå, kul att kolla tillbaka på.
Desertrat
2014-02-26, 22:33
Jag är inte nöjd med min vikt, jag vill ner några kilon. Men jag tar selfies då och då. De flesta tar jag bort eller behåller själv för framtida jämförelse. Några skickar jag vidare om det ser bra ut. Positiv respons mår jag bra av. Ingen respons ser jag som negativ respons och det pushar också även om det inte känns lika bra. Nöjd blir jag inte oavsett :)
Jag har haft väldigt svårt för att ta emot komplimanger och som du beskriver viftat bort det eller bara tackat väldigt kort. Vad jag märkt är att folk tar illa upp. De ville göra mig glad men fick bara nonchalans tillbaka. Och jag ville ju bara inte framstå som arrogant.
Därför har jag nu kommit fram till att, Varför vänta på guldmedaljen innan man ger sig själv beröm? Varför inte ta emot en komplimang med ett genuint leende, bli glad och ge en tillbaka när tillfälle ges?
Innan du verkligen vunnit det så är det inte ditt, Hade samma inställning när jag tävlade.
"Lycka till" var inget man sa, det betydde otur, sa man något var det typ "Krossa dem!" "Mosa dem, kör över dem!" man sa.
Innan segern var vunnen pratade man inte ens om den.
Ser ut som dj*vla blimp just nu.
Varje gång jag passerar en spegel får jag en stark lust att stanna upp också flexa & posera eller börja dansa.
Händer sällan att jag gör det ute, men hemma blir det lite moves några gånger varje dag. :D
Innan du verkligen vunnit det så är det inte ditt, Hade samma inställning när jag tävlade.
"Lycka till" var inget man sa, det betydde otur, sa man något var det typ "Krossa dem!" "Mosa dem, kör över dem!" man sa.
Give em hell! (Menar att du ska göra det även i framtiden här på forumet.) :D
Varje gång jag passerar en spegel får jag en stark lust att stanna upp också flexa & posera eller börja dansa.
Händer sällan att jag gör det ute, men hemma blir det lite moves några gånger varje dag. :D
http://img.ffffound.com/static-data/assets/6/0b03fda489ac03e5f866a6054f67fc3da93a9af0_m.jpg
Desertrat
2014-02-26, 22:37
Give em hell! (Menar att du ska göra det även i framtiden här på forumet.) :D
Yes Ma'am/Sir (vet inte om du kvinna eller man).
Blimplooken kommer snart vara historia, hur som helst
Jag beundrar inte, snarare tvärtom. Lägger dock ut selfies ändå, kul att kolla tillbaka på.
Jag stör mig på det också, men det jag nog stör mig på egentligen är hur ytliga alla är som tycker om det.
Armed Dingo
2014-02-26, 22:39
Hade det gällt en tävling i en sport eller idrott hade jag inte heller gått fram och tallat på guldmedaljen eller något pris överhuvudtaget för den delen. En tävling är allvar och om man tror att enda chansen att få uppleva att komma först är att ta i ett pris på förhand så har man redan förlorat.
Träningen är för mycket rutin för att jag ska se den som en lång tävling. Det är inget allvar, det är en livsstil och jag mår bra av att ge mig själv/få lite lite beröm på vägen, precis som jag gör med andra personliga projekt.
Desertrat
2014-02-26, 22:45
Hade det gällt en tävling i en sport eller idrott hade jag inte heller gått fram och tallat på guldmedaljen eller något pris överhuvudtaget för den delen. En tävling är allvar och om man tror att enda chansen att få uppleva att komma först är att ta i ett pris på förhand så har man redan förlorat.
Träningen är för mycket rutin för att jag ska se den som en lång tävling. Det är inget allvar, det är en livsstil och jag mår bra av att ge mig själv/få lite lite beröm på vägen, precis som jag gör med andra personliga projekt.
man måste ha en sund kroppsuppfattning.
Alla kan/eller kanske inte vill se ut som en stor stöddig BB.
Träning är nyttigt för alla, så det är mer en livsstil.
Mitt "race" är ett helt annat.
Yes Ma'am/Sir (vet inte om du kvinna eller man).
Blimplooken kommer snart vara historia, hur som helst
Du kan va sir.
Desertrat
2014-02-26, 22:47
Du kan va sir.
Yes, Sir, *honnör*.
http://img.ffffound.com/static-data/assets/6/0b03fda489ac03e5f866a6054f67fc3da93a9af0_m.jpg
Ja fattar int.
Ja fattar int.
http://i.imgur.com/G9ngp.jpg
Desertrat
2014-02-26, 22:59
:laugh::naughty:
Nu var du inte snäll
Är det optigoat ellä?
Hackenschmidt
2014-02-26, 23:09
Har vad jag kan minnas aldrig tagit en selfie eller spänniskort. Tränar inte för utseende men ser det som en positiv bieffekt av rolig träning. Blir inte heller förstärkt av komplimanger om utseendet vad jag har märkt (implicerar att jag någonsin får några).
Desertrat
2014-02-27, 00:30
Har vad jag kan minnas aldrig tagit en selfie eller spänniskort. Tränar inte för utseende men ser det som en positiv bieffekt av rolig träning. Blir inte heller förstärkt av komplimanger om utseendet vad jag har märkt (implicerar att jag någonsin får några).
Jag är väl samma sak.
Finns ett fåtal, för privat bruk men inga dylika spänniskort.
UCPthread
2014-02-27, 01:46
http://uploads6.wikipaintings.org/images/karl-bryullov/the-narcissus.jpg!Blog.jpg
http://www.paulpolitis.com/bwgallery/photographs/large/narcissus.jpg
The narcissus. Inget är nytt under solen..
Finns det fler som resonerar såhär? Är jag knäpp? Missar jag något? Hur många här inne kan med handen på hjärtat säga att ni inte tränar för att se bättre ut?Jag blir nog snarare mer motiverad när någon tycker att jag är grov, deffad, stark, osv, etc. Det får mig att vilja bli ännu grövre, mer deffad, starkare, osv, etc. Jag blir däremot sjukt obekväm när någon säger det för jag kan fan inte hantera den typen av komplimanger, så jag gör som du och byter bara ämne. Hade jag varit typen som faktiskt kan ta åt mig av det så kanske risken är att man hade blivit nöjd om det hände ofta.
Angående att träna för att se bättre ut så är det nog 45% för utseendet, 45% för att det är roligt och 10% hälsan. Selfies och filma min träning händer en del, men det är mest för min egen skull och jämföra utveckling, det är väldigt sällan det läggs upp offentligt någonstans.
BelowAverage
2014-02-27, 06:44
2-3 timmar om dagen. Mer på helger.*popcorn**popcorn*
Akerhage
2014-02-27, 06:44
Har inget att beundra, blir mest trött på mig själv och undrar varför jag ser ut som en småmullig 12 åring trots träning i 10+ år.
Diomedea exulans
2014-02-27, 06:57
Väldigt sällan sedan jag blev tjock och skäggig.
Raschmus
2014-02-27, 08:51
Som Ceejay. Brukar börja dagen med att beundra mig själv i spegeln en kortis. Allt i från en krabba till en liten; waddap snygg
Sund inställning.
IvarLudvig
2014-02-27, 20:22
Så fort jag tar av mig tröjan för något måste jag gå ovh beundra mig själv i spegeln. Finns ingen spegel i närheten tar jag en selfie.
Varje gång jag går förbi en spegel så flexar jag lite kvickt och tänker typ "YEAH BUDDY" eller nåt. Trodde alla här gjorde så :-o
Captainwide
2014-02-27, 20:37
Jag gör det hela tiden när jag är på gymmet (ensam) och när jag kommit hem därifrån. Blir deppig när jag ser mig själv på morgnarna...
Ser inte sambandet mellan att berömma sig själv och att bli nöjd och bekväm. Tvärt om kan man använda energin man får av att berömma sig själv med jämna mellanrum till att jobba hårdare.
Ser inte sambandet mellan att berömma sig själv och att bli nöjd och bekväm. Tvärt om kan man använda energin man får av att berömma sig själv med jämna mellanrum till att jobba hårdare.
Jo precis.
"It's about the journey not the destination."
Om du konstant ska undvika att glädja dig åt din progression hittills så kommer du att gå igenom livet och aldrig känna så mycket glädje över saken då du alltid har något nytt att sträva mot.
Visst, fysiken kommer fortsätta att förbättras, tjejerna kommer titta mera, vännerna kommer ge mer komplimanger men vad spelar det egentligen för roll när du ändå inte uppskattar dig själv?
Klart man ska vara glad över att vara fit. Det är man fan värd.
Armed Dingo
2014-02-27, 22:16
Klart man ska vara glad över att vara fit. Det är man fan värd.
+1.
En period var jag inte glad över att vara fit utan såg istället ned på alla fetton. Jag var "som man borde va" och hade därmed inte anledning att va glad, och de var bara hemska exempel på människor.
Det gav ingen positiv vardag då jag ser många fetton varje dag. Istället började jag se fetton som neutrala och mig själv som grym. Det vann jag dubbelt på!
Får återfall med jämna mellanrum.
Öht så tror jag människor borde bli bättre på att berömma sig själva och belysa sina starka sidor. Våga säga att du är smart, våga säga att du ser bra ut, våga säga att du är en grym atlet, våga säga att du har löjligt mycket potential i livet, våga tro att du kommer nå långt i livet osv. Kombinera det med bra självinsikt, fötterna på jorden och en rejäl skopa ödmjukhet så blir det perfekt. Den här jantementaliteten som många av oss i Sverige har där man hela tiden ska rätta sig i ledet tror jag skadar självförtroendet och begränsar oss.
Rikard Jansson
2014-02-27, 22:24
Nja alltså det skulle ju bli tröttsamt om jag också gjorde det, räcker med att folk konstant ska tjata om autografer osv så fort man går in på affären.
Desertrat
2014-02-27, 22:24
Öht så tror jag människor borde bli bättre på att berömma sig själva och belysa sina starka sidor. Våga säga att du är smart, våga säga att du ser bra ut, våga säga att du är en grym atlet, våga säga att du har löjligt mycket potential i livet, våga tro att du kommer nå långt i livet osv. Kombinera det med bra självinsikt, fötterna på jorden och en rejäl skopa ödmjukhet så blir det perfekt. Den här jantementaliteten som många av oss i Sverige har där man hela tiden ska rätta sig i ledet tror jag skadar självförtroendet och begränsar oss.
Jag hjälper dig gärna att gräva graven där vi kan begrava Jantelagen.
MentalogisT
2014-02-27, 22:27
Jag kan inte beundra mig själv än, då jag inte fått de resultaten jag vill. Work harder!
Jag kan inte beundra mig själv än, då jag inte fått de resultaten jag vill. Work harder!
Vägen är målet min vän.
Desertrat
2014-02-28, 00:00
Vägen är målet min vän.
Min vinst är när jag ser det i siffror.
Utseendet är mindre viktigt.
Bästa jag läst idag.
Var stolt över vad du har åstadkommit i dagsläget men tänk samtidigt på vad du kan förbättra. Var lika glad idag som när du har nått målet, för då har du insett att målet är vägen.
Aldrig nöjd. Alltid stolt.
filmjölk
2014-02-28, 06:50
Dagligen solar jag mig i glansen av min egen gloria och bländas av mitt eget intellekt.
Har man varit uppe och vänt på 145 och nu närmar sig 100-strecket
så är det lite svårt att inte beskåda sig själv i spegeln ibland och
tänka "aw shiiiet, strömlinjeformad 'n shiet...."
Är inte människan narcissistiskt lagd ?
Är inte människan narcissistiskt lagd ?
Du kan va. Eller borderline. :D
Du kan va. Eller borderline. :D
Vid borderline är man väl mest deppig och negativ?
Vid borderline är man väl mest deppig och negativ?
Du kan ha histrionisk personlighetsstörning också. :)
Desertrat
2014-02-28, 18:28
Är tunn som ett skelett nu mot vad jag varit, bara futtiga 36 cm över överarmarna i omkrets.
Då vill man inte se sig i spegeln......
Är tunn som ett skelett nu mot vad jag varit, bara futtiga 36 cm över överarmarna i omkrets.
Då vill man inte se sig i spegeln......
Ja, du har 14 cm för små överarmar. :D
Desertrat
2014-02-28, 18:31
Ja, du har 14 cm för små överarmar. :D
Ja, känner mig som ett jävla skelett.
Låren har inte varit tunnare på år nu, futtiga 57 cm i omkrets, skäms som en jävla hund.
Men snart åtgärdat!
Du kan ha histrionisk personlighetsstörning också. :)
Haha, jag var tvungen att googla:em:
Men nej, tror inte det stämmer in på mig förutom att jag är flirtig,
Det kan ju vara så enkelt att jag gillar att vara tjej, trivs med mig själv och strävar efter att alltid ha kul :d
ARMSTARK
2014-02-28, 18:45
Aldrig, när jag var gymfärsking gick jag gärna i linne för att visa mig men senare blev det en del av livet och rätt ointressant att visa upp. Iom detta ser jag mig själv som personen, inte "biffen" eller "räkan", utan bara jag.
Händer ganska ofta. Filmar mina lyft för att kontrollera teknik men givetvis så blir jag glad av att se mig själv göra något bra. Jag jobbar ju för det fem dagar i veckan. Jag kommer aldrig bli bäst i något så då gäller det att belöna sig under tiden som man håller på.
Utseendet är inte så stort fokus hos mig. Fast det händer ju att man går förbi en spegel och tänker " fan man är ju ganska grov"
WHITEFOLKS
2014-02-28, 19:06
Jag tycker att jag suger.
Jag tycker att jag suger.
Det har du rätt i.
Jag kan ju inte sitta hela dagarna och beundra min egen förträfflighet, men det är klart jag är stolt över mig själv.
Jag kan ju inte sitta hela dagarna och beundra min egen förträfflighet, men det är klart jag är stolt över mig själv.
Självklart. Använder du din stolthet som bäst inom juridik?
Självklart. Använder du din stolthet som bäst inom juridik?
Vad menar du med att använda min stolthet?
Vad menar du med att använda min stolthet?
Låt oss inte överanalysera det här. :)
Eh, jag förstår inte ens vad du menar.
Eh, jag förstår inte ens vad du menar.
Du säger att du är stolt över dig själv. Varför är du stolt? Du har nämnt tidigare att du gillar juridik. Är du stolt över dina juridiska kunskaper?
Armed Dingo
2014-02-28, 20:03
Du säger att du är stolt över dig själv. Varför är du stolt? Du har nämnt tidigare att du gillar juridik. Är du stolt över dina juridiska kunskaper?
Vad är det jag bevittnar?
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Vad är det jag bevittnar?
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
:)
Visst har jag en viss stolthet över mina juridiska kunskaper. De är dock inte så anmärkningsvärda än (och även inom de områden jag har riktigt bra kunskaper har jag dagligen folk runt mig som kan skola mig i sömnen). Däremot har jag en klar fallenhet för ämnet och kan, med viss bravura, jonglera svåra frågor. Det är jag i så fall än mer stolt över.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.