Visa fullständig version : Vad hade ni tagit som mellanmål?
tankoovich
2014-02-24, 15:51
Tjabba!
En typisk dag för mig ser ut som detta:
07.15 Frukost
09.00 Gym ca 1 h
10.00 Mellanmål ofta 250g kvarg o banan
12-1230 Stor portion skollunch
16.30 Mellanmål
19.00 Hockeyträning
22.00 Middag
Tycker det fungerar bra att käka middagen efter hockeyn då jag avskyr att träna på allt för full mage.. men frågan är vad ni hade valt att käka mellan lunch och träning? Känns som för lång tid att inte äta något mellan lunch och middag men vill samtidigt inte bli för mätt innan träning.
Så tips på lite mellanmål som ger en liten mättnadskänsla men endå inte fyller hela magen ?
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
500g keso eller kvarg
En billys pizza
Några ägg
Nåt av det
Första mellanmålet, kör t ex en tallrik fil och flingor samt skiva ner bananen i det.
Samma sak funkar för det andra mellanmålen men annars en hög med mackor eller liknande för energi men som inte mättar så mycket.
tankoovich
2014-02-24, 16:11
Keso bönor bröd
Bröd har jag svårt för.. tyvärr har jag aldrig gillat det!
Däremot älskar jag ju bönor, men Hur käkar du det? Bara rakt ur burken eller serverar du med något annat?
Första mellanmålet, kör t ex en tallrik fil och flingor samt skiva ner bananen i det.
Samma sak funkar för det andra mellanmålen men annars en hög med mackor eller liknande för energi men som inte mättar så mycket.
Låter ju super!
Blandar ner bönorna i keson och har på kryddor. Både bönor och kryddor varierar lite då och då
R Scarpa27
2014-02-24, 18:56
Bröd har jag svårt för.. tyvärr har jag aldrig gillat det!
Däremot älskar jag ju bönor, men Hur käkar du det? Bara rakt ur burken eller serverar du med något annat?
Låter ju super!
ouch never liked bread?
brödet är det som är topp1 på min lista =)...
annars är ju ostkaka kanon bra mellis, även blåbärspaj.
Heddaway
2014-02-24, 19:05
skulle kört massa gött i en blender och stoppat i ett sugrör och slurp eller bara svepa :)
typ, kvarg, bär, whey, PB ,mjölk, havregryn osv.
Eller chokladbollsröra? Finns mkt gott:)
tankoovich
2014-02-25, 09:16
skulle kört massa gött i en blender och stoppat i ett sugrör och slurp eller bara svepa :)
typ, kvarg, bär, whey, PB ,mjölk, havregryn osv.
Eller chokladbollsröra? Finns mkt gott:)
Lät ju bra, ska prova blanda ihop någon slafsig dryck idag! *drool*
tankoovich
2014-02-25, 09:18
ouch never liked bread?
brödet är det som är topp1 på min lista =)...
annars är ju ostkaka kanon bra mellis, även blåbärspaj.
Aldrig var väl att ta i men käkar väldigt sällan bröd.. vet inte vad det är men det faller mig inte riktigt i smaken..
StarkaUlf
2014-02-25, 11:08
Gröt :thumbup: Risgrynsgröt, mannagrynsgröt eller havregrynsgröt t.ex.
Med mjölk, kanel+socker eller sylt eller något annat mums.
Just risgrynsgröt och mannagrynsgröt är ju väldigt "lätta i magen" om man jämför med havregrynsgröt
tankoovich
2014-02-25, 12:09
Gröt :thumbup: Risgrynsgröt, mannagrynsgröt eller havregrynsgröt t.ex.
Med mjölk, kanel+socker eller sylt eller något annat mums.
Just risgrynsgröt och mannagrynsgröt är ju väldigt "lätta i magen" om man jämför med havregrynsgröt
Havregrynsgröt är det bästa som finns, väljer det ibland men tycker det kan bli lite tungt i magen.. känns dock som jag missar lite protein om jag väljer gröt men kan komplettera med ett ägg eller mjölk,kvarg osv..
Om du får receptet på det vackraste morotsbröd i världen. Bakar du det då?
tankoovich
2014-02-25, 16:05
Om du får receptet på det vackraste morotsbröd i världen. Bakar du det då?
Jag lovar, plus att jag knäpper ett kort när jag förtär det.
R Scarpa27
2014-02-25, 20:27
Jag lovar, plus att jag knäpper ett kort när jag förtär det.
ge mig din adress så ska jag skickar nybakta frallor till dig (bakar ju färskt bröd var och varannan dag i mitt yrke och luftigasre och godare bröd har du inte smakat :D]
tankoovich
2014-02-25, 21:03
ge mig din adress så ska jag skickar nybakta frallor till dig (bakar ju färskt bröd var och varannan dag i mitt yrke och luftigasre och godare bröd har du inte smakat :D]
Lovar du verkligen de ? ;) Isåfall kommer adressen direkt så får vi se vad jag tycker! : D
R Scarpa27
2014-02-25, 21:20
Lovar du verkligen de ? ;) Isåfall kommer adressen direkt så får vi se vad jag tycker! : D
mm bara funderar på om ja ska göra en riktigt tunn brödbit.
och skicka i ett brev, blir så jarkla dyrt i frakt att skicka en hel limpa, eller några frallor. skicka din adress så ska jag baka ett tunnare litet bröd till dig haha. plastar in det så dt håler sig hyffsat fräscht och färskt =P
tankoovich
2014-02-25, 21:21
mm bara funderar på om ja ska göra en riktigt tunn brödbit.
och skicka i ett brev, blir så jarkla dyrt i frakt att skicka en hel limpa, eller några frallor. skicka din adress så ska jag baka ett tunnare litet bröd till dig haha. plastar in det så dt håler sig hyffsat fräscht och färskt =P
Fan va brutalt! :D
Det kommer i pm ;)
tankoovich
2014-03-01, 21:20
Igår dök ett litet paket upp, funderar på vad jag ska dra på för pålägg! Jag är mycket förväntansfull, tänk om jag tycker om det, då får jag sätta över några hundringar.i månaden till sig så får du skicka en brödbit per dag :D ;)
R Scarpa27
2014-03-01, 21:23
Igår dök ett litet paket upp, funderar på vad jag ska dra på för pålägg! Jag är mycket förväntansfull, tänk om jag tycker om det, då får jag sätta över några hundringar.i månaden till sig så får du skicka en brödbit per dag :D ;)
yes du fick tom ett hälsobröd =).. allt det ljusa brötchen gick åt samma dag =) så blev några mörka övers. de är riktigt goda med (vad annars?=)
passar utmäkrt med salami, brieost & marmelad. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.