Visa fullständig version : Hur lång tid efter deffstart innan den värsta chocken och sötsuget lagt sig för er?
Har deffat flera gånger tidigare och minns att jag alltid haft ett rejält sötsug i början men att det försvinner helt efter ett tag. Har dock inte haft koll på exakt hur lång tid det tagit. Hur lång tid brukar det ta för er på ett ungefär? Och detta kanske är beroende på om man deffar med kolhydrater eller inte?
StarkaUlf
2014-02-22, 22:20
För mig försvinner det aldrig :D men jag har inga problem att hålla mig undan fram till helgerna.
monsa123
2014-02-22, 22:47
Sötsug sägs försvinna efter ca 14 dagar vilket är en rätt kort period.
MentalogisT
2014-02-22, 23:17
Jag tycker att de 3 första dagarna är värst. Efter det så klarar jag allt :)
Jag tycker att de 3 första dagarna är värst. Efter det så klarar jag allt :)
+1
Man vänjer sig vid att ligga på energiunderskott efter några dagar.
För mig är det tvärtom. Första och andra månaden har jag knappt något sötsug alls. Men sedan vid 3e månaden skriker kroppen efter socker konstant, och det är ett helt otroligt sockersug jag får.
MatteÖhult
2014-02-23, 00:19
För mig är det tvärtom. Första och andra månaden har jag knappt något sötsug alls. Men sedan vid 3e månaden skriker kroppen efter socker konstant, och det är ett helt otroligt sockersug jag får.
Samma här,
Hur kan det gå så snabbt som 3 dagar? Jag kan halvera mitt matintag i flera dagar utan att märka mer än att jag blir snurrig och är hungrig. Jag tror ni snackar prutt, ärligt talat.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.