Visa fullständig version : Hur stor är risken att ha samlag med en transa?
Goder afton
En vild diskussion med syster ledde till vidare spekulationer.
Då vi har en ganska öppen relation, jag och min syster, pratar vi om det mesta och jag råkade här om hösten berätta för henne att jag gökade med en dam som tidigare varit man. Hon skrattade så magen krampade medan jag berättade om min misär. I efterhand känns det egentligen inte speciellt förkrossande men det har lett till att vi ofta tar upp det på fyllan när vi (hon) behöver ett skratt.
Det vi båda undrar, hur pass vanligt är det att man råkar gänga med en transa?
Mvh, Vitkål med syster
Diomedea exulans
2014-02-22, 08:46
Googla hur många könsbytta personer det finns i Sverige, dela med antalet vuxna svenskar -> voilá.
olle lindblad
2014-02-22, 08:56
För de som förlustar sig i Thailand lär ju sannolikheten öka rätt rejält.
Googla hur många könsbytta personer det finns i Sverige, dela med antalet vuxna svenskar -> voilá.
Nja, på något sätt måste man ju i så fall veta hur stor andelen är, bland det urval människor man teoretiskt sett skulle kunna (tänka sig att) ligga med.
Diomedea exulans
2014-02-22, 09:05
Nja, på något sätt måste man ju i så fall veta hur stor andelen är, bland det urval människor man teoretiskt sett skulle kunna (tänka sig att) ligga med.
Om andelen är lika stor bland de könsbytta som de icke könsbytta så spelar det ingen roll.
Om andelen är lika stor bland de könsbytta som de icke könsbytta så spelar det ingen roll.
Sant, det är för tidigt på morgonen för mig.
Risk är väl inte rätt ordval ändå.
Man kan transa utan att byta kön. *slap*
Diomedea exulans
2014-02-22, 09:39
Man kan transa utan att byta kön. *slap*
Jag läste mellan raderna i TS inlägg och antog att han menade "person som har bytt kön till kvinna". Om man ska råka ha sex med en person med penis får man vara bra jävla klantig.
Desertrat
2014-02-22, 09:57
Så länge det finns en dosa så är det väl bara att pöka på, om båda är med på det?
Vilka faror skulle finnas där mer än dem sedvanliga (Gonne, klamydia, och den biten)?
Bara pöka på.
:laugh:
The_RobRoy
2014-02-22, 10:10
Hur kan man inte märka att det ser/känns lite annorlunda där nere jämfört med hur det brukar vara?
Desertrat
2014-02-22, 10:19
Hur kan man inte märka att det ser/känns lite annorlunda där nere jämfört med hur det brukar vara?
Skulle du pulla med mig skulle du garantera inte märka någon skillnad, tight o fin.
jag skulle ge dig en resa i himmelshöjd, broder.
Skulle du pulla med mig skulle du garantera inte märka någon skillnad, tight o fin.
Herregud.
Desertrat
2014-02-22, 10:24
Herregud.
Jag är inte vidare pryd av mig som kanske märks?
Tar livet med en rätt så trevlig klackspark.
Ibland får jag såna jäkla igenkännande vibbar från dig:
http://static2.wikia.nocookie.net/__cb20071008015136/southpark/images/f/f8/600px-Music_Cover.jpg
ARMSTARK
2014-02-22, 10:26
Norra Sverige och Finnland - 0%.
Stockholm, Malmö, Göteborg, Norge - 50%.
Thailand med omnejd - 100%.
Desertrat
2014-02-22, 10:27
Ibland får jag såna jäkla igenkännande vibbar från dig:
http://static2.wikia.nocookie.net/__cb20071008015136/southpark/images/f/f8/600px-Music_Cover.jpg
Desertrat
2014-02-22, 10:39
<3
Du är en bra skön juvel, vet du det?
Du är en bra skön juvel, vet du det?
:devil:
filmjölk
2014-02-22, 11:10
Desertrat and Juxta...sitting in a tree, K-I-S-S-I-N-G.
Desertrat
2014-02-22, 11:13
Nu är du bra avundsjuk va?!
gratefuldead
2014-02-22, 12:27
Äh, vad spelar det för roll. Sex som sex, så länge det är skönt.
Kolla adamsäpple och händer, åtminstone händerna är svåra att ändra på.
The_RobRoy
2014-02-22, 12:38
Och klitoris fungerar bra?
Diomedea exulans
2014-02-22, 12:42
Fast… Om man pullar tillräckligt långt upp så måste det ta stopp, va?
Så är det ju på alla ;)
Ja det är ju inget magiskt bottenlöst hål direkt :d
Desertrat
2014-02-22, 13:25
Du skulle bara veta..... *censur* :laugh:
Desertrat
2014-02-22, 13:28
Kolla adamsäpple och händer, åtminstone händerna är svåra att ändra på.
Det med adamsäpplet skall du inte ta för givet, den brukar man slipa ner numera. Jag har inte gjort det, men har rätt att göra det, har nästan inget från födseln.
Diomedea exulans
2014-02-22, 14:02
Så är det ju på alla ;)
Ja det är ju inget magiskt bottenlöst hål direkt :d
Du skulle bara veta..... *censur* :laugh:
Men jag menar… Har dom gjort en livmoder? Med en sån där livmodertapp som alla tjejer klagar på att det tydligen ska göra ont i om killens snopp är för stor? *jorgen* Hur djupt upp går det, liksom? Hmm, det här var intressant, det här måste jag googla.
Det med adamsäpplet skall du inte ta för givet, den brukar man slipa ner numera. Jag har inte gjort det, men har rätt att göra det, har nästan inget från födseln.
Usch vilka hemska bilder jag fick framför mig nu. *sväljer hårt*
http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8873718153246.jpg
Desertrat
2014-02-22, 14:14
Men jag menar… Har dom gjort en livmoder? Med en sån där livmodertapp som alla tjejer klagar på att det tydligen ska göra ont i om killens snopp är för stor? *jorgen* Hur djupt upp går det, liksom? Hmm, det här var intressant, det här måste jag googla.
träning, träning och åter träning. Vill du veta exakt, fråga per PM.
Inget man skyltar med.
Fast det var ganska stor skillnad mot ett riktigt kön.
Desertrat
2014-02-22, 15:35
Jag blir exakt lika våt som vilken kvinna som helst fysiskt, ingen som helst skillnad.
Om man nu skall in på teknikaliteter.
Vi har ett riktigt kön, om du tror att biotjejer inte låter kirurgen snoffsa till underlivet så har du fel, vanligare än du tror.
http://2.bp.blogspot.com/-v4354O8NJ7Y/UbYc-NmkMVI/AAAAAAAAAFA/uPllxuseGZQ/s1600/28465-Jerry-Seinfeld-leaves-gif-yxqm.gif
Ignatius72
2014-02-22, 15:52
Jag blir exakt lika våt som vilken kvinna som helst fysiskt, ingen som helst skillnad.
Hur löser man det?
astrodog
2014-02-22, 15:57
Bilder!!!
Desertrat
2014-02-22, 16:00
Hur löser man det?
Sker naturligt, blir jag upphetsad/kåt (kalla det vid önskvärt ord) så är inte opåverkad i underlivet, jag har slemhinnor som vilken kvinna som helst.
Ni pojkar vet hur kvinnor lirar ihop. Jag lirar ihop exakt likadant, och Vet man inte om min bakgrund så märker man inget.
under rätt förutsättningar med rätt incitament så är jag knappast opåverkad.
multipla orgasmer är inte ovanligt.
Bilder!!!
Never gonna happen, är det någon som hälsar på musen är det min man.
Blev detta precis "ställ frågor till Desertrat-tråden"?
Desertrat
2014-02-22, 16:12
Blev detta precis "ställ frågor till Desertrat-tråden"?
Tydligen?
Tydligen den enda här som kan svara på frågorna? :em:
Tycker det är bra initiativ av Desertrat eftersom hon troligtvis ligger eoner före den breda massan i form av kunskap och erfarenhet.
Över till tråden. En nära vän till mig har haft ett numera kvinnligt kk sen något år tillbaka och de trivs otroligt bra i sängen enligt honom.
Han säger att han inte märker någon skillnad alls jämfört med andra.
Rätt intresssant då han varit en riktig bock och aldrig lyckats hålla sig till en kvinna mer än några månader innan han tröttnat ;)
Desertrat
2014-02-22, 16:29
Tycker det är bra initiativ av Desertrat eftersom hon troligtvis ligger eoner före den breda massan i form av kunskap och erfarenhet.
Över till tråden. En nära vän till mig har haft ett numera kvinnligt kk sen något år tillbaka och de trivs otroligt bra i sängen enligt honom.
Han säger att han inte märker någon skillnad alls jämfört med andra.
Rätt intresssant då han varit en riktig bock och aldrig lyckats hålla sig till en kvinna mer än några månader innan han tröttnat ;)
Vi har en fördel mot biotjejer, vi vet vad män vill ha i sängen lite grann mer. :em:
Dem av oss som är gifta har varit gifta i många år i dem flesta fall och har betydligt längre till skilsmässa än biotjejer.
Vi är kanske lite tuffare, och vågar ställa krav på förhållandet mer, likaså att kräva lite mer "eget utrymme" i förhållandet.
Hur fungerar det med g-punkten efter ett könsbyte?
BobaFett
2014-02-22, 18:11
G-what?
*jorgen*
G-what?
*jorgen*
*facepalm**slap*
Longerik
2014-02-22, 18:49
Vi har ett riktigt kön, om du tror att biotjejer inte låter kirurgen snoffsa till underlivet så har du fel, vanligare än du tror.
Intressant, studerar vid ett universitetssjukhus där man utför könsbyten och som jag fått förklarat är den enda bristen i operationen just det att man inte blir våt på samma sätt som ett "vanligt" kvinnligt könsorgan. Enligt den kirurgen behövdes det rikligt med glidmedel efter en sån operation. Jag antar att det helt enkelt finns flera olika operationsmetoder.
Däremot fick vi veta att en och annan ung gynekolog inte upptäckt att det var just ett könsbyte patienten han/hon undersökte hade genomgått, det ser tydligen bara ut som att man opererat bort livmodern vid undersökning :)
Desertrat
2014-02-22, 19:04
Den mytiska G-punkten ingen lyckats hitta.
Logerik.
Mycket är upp till partnern, är han en träboll så är alla torra.
Men med rätt partner, så jisses.
Mycket din lärare inte vet, framför allt inte hur vi utvecklas med åren.
t.ex. det att vi inte är helt färdigutvecklade förrän efter fem år efter SRS.
jag växte 2-3 storlekar i byst EFTER SRS, t.ex.
det skinnet vi får insatt där ändras på mindre än 1-2 år fullt ut till slemhinna.
Mycket beror på SRS-tekniken.
Den har förändrats två gånger redan sedan dess jag blev klar.
Är det Kr..z du har till lektor?
Hälsa karln att han inte skall hoppa över parkeringsräcken i framtiden.
astrodog
2014-02-22, 19:15
Ljud!!!
Jag kände och såg stor skillnad. Att en gynekolog inte hade sett skillnad, inte ens vid undersökning, är fullkomlig goja. Om det är sant så borde han/hon inte få behålla sin läkarlicens. Jag har ingen vidare lust att börja googla fram bilder på opererade men vem som helst ser skillnad, t.om. en oskuld. Att jag som legat runt sedan högstadiet skulle gå att lura är nonsens.
Känslan var helt annorlunda, inte i närheten av en riktig tjej. Våt blev hon inte för fem öre.
Desertrat
2014-02-22, 19:24
Ljud!!!
Not a chance in hell, buddy.
Jag kände och såg stor skillnad. Att en gynekolog inte hade sett skillnad, inte ens vid undersökning, är fullkomlig goja. Om det är sant så borde han/hon inte få behålla sin läkarlicens. Jag har ingen vidare lust att börja googla fram bilder på opererade men vem som helst ser skillnad, t.om. en oskuld. Att jag som legat runt sedan högstadiet skulle gå att lura är nonsens.
Känslan var helt annorlunda, inte i närheten av en riktig tjej. Våt blev hon inte för fem öre.
Det finns som sagt, ja, ett tiotal olika tekniker, av vilka 7-8 är obsolete idag, och du kan ha träffat en som gjort det för väldigt länge sedan.
Vissa äldre tekniker gjorde att folk var vanställda, slaktaren Nylén är det ingen av oss kommer att glömma, någonsin.
infektioner, fistlar, mm, som plågade folk.
Till saken hör att folk gjort det utomlands med, där det mer eller mindre gjort "industriellt", där alla sett mer eller mindre likadana ut.
jag har t.ex. olikformade bl-läppar, mm, och väldigt naturligt, för ingen kvinna är symmetrisk i dem delarna, är man det, misstänker jag genast att en plastikkirurg varit och lekt där.
Det finns som sagt, ja, ett tiotal olika tekniker, av vilka 7-8 är obsolete idag, och du kan ha träffat en som gjort det för väldigt länge sedan.
Vissa äldre tekniker gjorde att folk var vanställda, slaktaren Nylén är det ingen av oss kommer att glömma, någonsin.
infektioner, fistlar, mm, som plågade folk.
Hon var nära på 30 år yngre än dig så det är tveksamt att hon skulle ha en mer föråldrad teknik än som användes på dig. Snarare en bättre.
Den mytiska G-punkten ingen lyckats hitta
Jo då! Det finns många som vet vad de gör och hur*cupid*
Desertrat
2014-02-22, 19:35
Hon var nära på 30 år yngre än dig så det är tveksamt att hon skulle ha en mer föråldrad teknik än som användes på dig. Snarare en bättre.
Sure?
det betyder runt de 20? då har inte sakerna hunnit att sätta sig man har inte hunnit "sätta sig" innan 25-30 fullt ut.
Jag är ingen gammal nucka på 60+ än.
PS: cirkulerat åtskilligt i 100% kvinnliga miljöer så ofta att det knappast kan undgåtts att synas i så fall.
Desertrat
2014-02-22, 19:37
Jo då! Det finns många som vet vad de gör och hur*cupid*
Då får du hjälpa mig att finna min.
Vet bara att jag är upp i sjunde himmelen när det kilar för mig.
astrodog
2014-02-22, 19:43
Jag riktar inte min begäran till dig... vad får dig att ens tro det? Så vitt jag förstår är inte detta en tråd om dig.
Desertrat
2014-02-22, 19:49
Jag riktar inte min begäran till dig... vad får dig att ens tro det? Så vitt jag förstår är inte detta en tråd om dig.
men jag får frågorna.
Om detta fortsätter, med dessa %%&# homo/bi/transtrådar lämnar jag kanske Kollo.
Det enda dem gör är att folk blir förbannade till slut.
Det är mindre skillnad än vad man tror, kan garantera att minst 90% inte hade märkt skillnad vid berusning. Det kanske hade reagerats lite på att tjejen vill använda glidmedel, men hur många lägger någon vikt vid det precis innan det ska bli disco i sängen?
Desertrat
2014-02-22, 20:22
Det är mindre skillnad än vad man tror, kan garantera att minst 90% inte hade märkt skillnad vid berusning. Det kanske hade reagerats lite på att tjejen vill använda glidmedel, men hur många lägger någon vikt vid det precis innan det ska bli disco i sängen?
Inte ens nyktra skulle jag vilja påstå, jag har lurat gynekologen ett x antal gånger.
Jag har dock varit ärlig och sagt hur det står still med mig, dem ville bl.a. ta livmodercellprov på mig och inte reagerade förrän jag sa att den livmodern är non-existent.
Stor skillnad för mig. Var ungefär som att sätta på en armhåla.
Desertrat
2014-02-22, 20:26
Då var denna någon bra nybakad, jag kan reglera t.o.m. hur hårt jag skall "krama om saken" från smördosa till en tving.
det tar några år att få upp den förmågan.
Då vi har en ganska öppen relation, jag och min syster, pratar vi om det mesta och jag råkade här om hösten berätta för henne att jag gökade med en dam som tidigare varit man. Hon skrattade så magen krampade medan jag berättade om min misär. I efterhand känns det egentligen inte speciellt förkrossande men det har lett till att vi ofta tar upp det på fyllan när vi (hon) behöver ett skratt.
Personen berättade inte att hon gjort könsbyte?
Desertrat
2014-02-22, 20:28
Om hon inte berättade så är det definitivt svagt av henne.
Var nybakad och hon inte sa det, kunde du ha skadat henne.
Inte ens nyktra skulle jag vilja påstå, jag har lurat gynekologen ett x antal gånger.
Jag har dock varit ärlig och sagt hur det står still med mig, dem ville bl.a. ta livmodercellprov på mig och inte reagerade förrän jag sa att den livmodern är non-existent.
Alla är olika. Bockar strax av 2 år med min donna och visst finns det skillnad, men den är försumbar. Att du lurat gyn låter ganska otroligt faktiskt, men vet att läkarna är väldigt duktiga.
Inget glidmedel?
Phil Heath
2014-02-22, 20:33
Sickening tråd :D
Desertrat
2014-02-22, 20:38
Alla är olika. Bockar strax av 2 år med min donna och visst finns det skillnad, men den är försumbar. Att du lurat gyn låter ganska otroligt faktiskt, men vet att läkarna är väldigt duktiga.
Wessmen, det blir bara bättre med tiden.
Ett stort lycka till med din dam, och jag hoppas ni blir gamla tillsammans, precis som jag med min man.
Desertrat
2014-02-22, 20:54
Sickening tråd :D
Någon fick för mycket tid och lite för lite att göra.
Då blir det sådana här trådar.
Om hon inte berättade så är det definitivt svagt av henne.
Var nybakad och hon inte sa det, kunde du ha skadat henne.
Inte av den anledningen. Man måste ha rätt att veta att personen inte är en biologisk man/kvinna. Att inte göra det är riktigt vidrigt.
Desertrat
2014-02-22, 20:59
Inte av den anledningen. Man måste ha rätt att veta att personen inte är en biologisk man/kvinna. Att inte göra det är riktigt vidrigt.
man skall vara ärlig, 100 poäng till dig.
det första jag sa till min man när jag föll för min gubbe, var att jag sa hur det var (var pre-op fortfarande), svaret blev "än sedan? Du är kvinna, inget mer med det!".
Sedan dess har vi levt ihop, det är 18 år nu.
Förhållanden som börjar med oärlighet och lögner kommer aldrig att hålla, oavsett orsak.
Vad i helvete är detta
http://verkoren.files.wordpress.com/2012/11/1.jpeg
Desertrat
2014-02-22, 21:19
http://verkoren.files.wordpress.com/2012/11/1.jpeg
Lysande, XXXL, lysande.
Då var denna någon bra nybakad, jag kan reglera t.o.m. hur hårt jag skall "krama om saken" från smördosa till en tving.
det tar några år att få upp den förmågan.
Sluta vara så jävla allvetande och acceptera att det både syns och känns. Hon hade varit opererad i nästan tio år och är 34 år idag.
Nä, jag frågade rakt ut efter vi hade legat.
Inget glidmedel?
Jo, och trots det känslan av att stryka i en armhåla.
Desertrat
2014-02-22, 21:45
Sluta vara så jävla allvetande och acceptera att det både syns och känns. Hon hade varit opererad i nästan tio år och är 34 år idag.
Jag är inte allvetande, och OP runt 98-99-00 någonstans.
med andra ord av kr..z eller R..r.
Vi ÄR olika, jag går t.ex. på en av högsta hormondoserna i landet, 150% högre än dem flesta ens ges av läkare.
skyhöga östrogenvärden, mm.
Hur vi fungerar beror på eftervård, mm med.
Men jag går inte ifrån att det faktum att hon inte ifrån det faktum att hon inte berättade innan är ohederligt mot dig.
luta vara så jävla allvetande och acceptera att det både syns och känns. Hon hade varit opererad i nästan tio år och är 34 år idag.
Så du visste och låg med henne ändå? I första inlägget beskrev du det nämligen som ett misstag.
Desertrat
2014-02-22, 22:00
Så du visste och låg med henne ändå? I första inlägget beskrev du det nämligen som ett misstag.
Eller så försöker han dra en myt här och nu med oss.
Jag har levt ihop med en man 16 år, som Ex-TS, med en man som varit gift innan, och hade att jämföra med.
Och hans åsikt är att att ligga med mig skiljde sig inte det minsta från att göra det med hans tidigare fruar, lite glidmedel dem två-tre första åren, innan hormonerna gjort sitt.
Gått på samma skyhöga nivåer som en biokvinna under alla år.
Och nej, han frågade efteråt, vilket han redogjort för.
Diomedea exulans
2014-02-22, 22:04
Nä, jag frågade rakt ut efter vi hade legat.
Hur kom ämnet upp? Kontrollfrågar du alla dina ligg, eller tänkte du "hmm, de där händerna är lite väl stora…"? :P
Står ju klart och tydligt att jag frågade efter vi hade legat.
Hur kom ämnet upp? Kontrollfrågar du alla dina ligg, eller tänkte du "hmm, de där händerna är lite väl stora…"? :P
Jag kände mig tillräckligt säker på saken för att fråga. Hade aldrig riskerat att såra någon tjej om jag inte var helt säker. Nu ansåg jag däremot att hon hade fört mig bakom ljuset och gjort något jävligt taskigt, brydde mig alltså inte om hon blev sårad av att jag märkte.
Desertrat
2014-02-22, 22:09
Nu har jag en rak fråga till Vitkål:
vad var ditt spontana svar i det läget till henne?
Svara nu ärligt.
Frågan är om du vågar vara ärlig mot oss med dina reaktioner.
Nu har jag en rak fråga till Vitkål:
vad var ditt spontana svar i det läget till henne?
Svara nu ärligt. '
Mitt svar till henne efter att hon erkände att hon opererat sig?
Desertrat
2014-02-22, 22:13
Mitt svar till henne efter att hon erkände att hon opererat sig?
Ja.
Ditt svar ger vid hand din inställning till mig och henne.
Och jag vill veta det.
Och det nu.
Mig påverkar du inte, är gift sedan åratal, och det kommer ej att påverkas.
Och sedan: Transa är benämningen på en homosexuell transvestit!
Använd rätt terminologi till att börja med.
Jag kände mig tillräckligt säker på saken för att fråga. Hade aldrig riskerat att såra någon tjej om jag inte var helt säker. Nu ansåg jag däremot att hon hade fört mig bakom ljuset och gjort något jävligt taskigt, brydde mig alltså inte om hon blev sårad av att jag märkte.
Håller till fullo med om att det ska berättas, inte minst för om det skulle utvecklas till något så ska det inte finnas någon "suprise" som hade platsat i Jerry Springer.
Men, blir lite förvånad när jag läser att du inte vill göra någon ledsen genom att fråga om man inte är säker. TS-kvinnor blir väl lika ledsna att bli "konfronterade" som en biologisk kvinna?
Anledning till att jag reagerar är för att man samboa syster tyckte det var fruktansvärt när hennes vännina fick frågan på krogen, men samtidigt inte tycker det vore det minsta konstigt om någon frågade min sambo samma fråga.
"Men det är en annan sak" var anledning, jävligt märkligt tankesett. Att ha manliga drag är väl lika hemskt för en kvinna oavsett bakgrund.
Ja.
Ditt svar ger vid hand din inställning till mig och henne.
Och jag vill veta det.
Och det nu.
Helvete. Jag känner mig som en pissmyra när dominanta människor tar ton :(
Varför är det så viktigt att veta om du ändå inte bryr dig?
Men, blir lite förvånad när jag läser att du inte vill göra någon ledsen genom att fråga om man inte är säker. TS-kvinnor blir väl lika ledsna att bli "konfronterade" som en biologisk kvinna?
Jag skrev tidigare att jag struntade fullständigt i om hon blev sårad eller inte då hon hade bettett sig jävligt illa mot mig. Hade aldrig frågat någon på krogen, oavsett om jag var säker eller inte, för att det är elakt.
Desertrat
2014-02-22, 22:35
Håller till fullo med om att det ska berättas, inte minst för om det skulle utvecklas till något så ska det inte finnas någon "suprise" som hade platsat i Jerry Springer.
Anledning till att jag reagerar är för att man samboa syster tyckte det var fruktansvärt när hennes vännina fick frågan på krogen, men samtidigt inte tycker det vore det minsta konstigt om någon frågade min sambo samma fråga.
"Men det är en annan sak" var anledning, jävligt märkligt tankesett. Att ha manliga drag är väl lika hemskt för en kvinna oavsett bakgrund.
Är 100 procent Enig, Vart med om den frågan ute med, från mindre trevliga as till män inte fattat att jag absolut inte haft något som helst intresse från dem ölstinkande individerna, speciellt när dem fått ett vänligt men bestämt nej på deras "sexuella inviter".
Egentligen känner man mer för att mota dem på dörren och avlägsna dem ur lokalen, och har fått några av utvisade genom åren.
Har slutat med att gå ut på krogen på grund av dem.
Pallar inte med dem träskallarna.
Desertrat
2014-02-22, 22:37
Helvete. Jag känner mig som en pissmyra när dominanta människor tar ton :(
Varför är det så viktigt att veta om du ändå inte bryr dig?
Jag bryr mig, tro inget annat.
jag bryr mig när det kommer till nedlåtande attityder som berör långt fler människor än henne och mig!
jag bryr mig när det kommer till nedlåtande attityder som berör långt fler människor än henne och mig!
Vet inte om du såg klippet jag postade på första sidan. Tycker du det är bra att det tas upp i en serie på det där viset att det kanske öppnar för ett större förstående eller hur ser du på det?
Desertrat
2014-02-22, 22:48
Vet inte om du såg klippet jag postade på första sidan. Tycker du det är bra att det tas upp i en serie på det där viset att det kanske öppnar för ett större förstående eller hur ser du på det?
Görs det på rätt sätt och inte görs narr på det kan det vara nyttigt.
men annars rätt less på medias bild av oss.
Den är ganska så stereotyp, tyvärr, antingen är vi butchar som går som hamnshåare eller är vi nippertippor som är fega små möss, sanningen finns att vi finns längst hela den skalan.
Vi finns yrkesmässigt från Försvarsmaktens hårda värld, polisen, och andra styrkeyrken till skönhetssalonger och andra "mjuka" yrken.
filmjölk
2014-02-22, 23:15
Måste det inte vara väldigt svårt att hitta en vettig partner som fd. man? Nu är jag gravt fördomsfull, men jag tror att Desertrat kan ta det.
Hon (den fd. mannen alltså) är ju numera heterosexuell kvinna, eller på väg att bli det eller iaf har en önskan om att bli det. Det är den bilden hon har av sig själv. En heterosexuell kvinna vill troligtvis vara ihop med en heterosexuell man. Men om hon är ärlig med att genomgått könskorrigering/skall/vill genomgå redan från början - vilka män attraherar hon då?
Troligtvis smygbögar. Sådana som gillar tranny porn, shemales etc. en slags fetisch som jag tror är en lightversion/steg på vägen till bastuklubben, och läderkillen från village people.
Vilken kvinna vill ha en sån man? Troligtvis få. Annars måste hon ha extrem tur för att hitta en helt heterosexuell man som är ok med det, alternativt ljuga och chansa på att han accepterar det med tiden.
Låter minst sagt krångligt om mina fördomar stämmer.
Desertrat
2014-02-22, 23:28
Måste det inte vara väldigt svårt att hitta en vettig partner som fd. man? Nu är jag gravt fördomsfull, men jag tror att Desertrat kan ta det.
Hon (den fd. mannen alltså) är ju numera heterosexuell kvinna, eller på väg att bli det eller iaf har en önskan om att bli det. Det är den bilden hon har av sig själv. En heterosexuell kvinna vill troligtvis vara ihop med en heterosexuell man. Men om hon är ärlig med att genomgått könskorrigering redan från början - vilka män attraherar hon då?
Troligtvis smygbögar. Sådana som gillar tranny porn, shemales etc. en slags fetisch som jag tror är en lightversion/steg på vägen till bastuklubben, och läderkillen från village people.
Vilken kvinna vill ha en sån man? Troligtvis få. Annars måste hon ha extrem tur för att hitta en helt heterosexuell man som är ok med det, alternativt ljuga och chansa på att han accepterar det med tiden.
Låter minst sagt krångligt om mina fördomar stämmer.
Det där släktet har jag sett med och bett dem studsa.
Som Pre-op är det inte lätt, det medges.
då kommer kadern som gilla tjejer med *** gärna fram.
Sedan vilka som attraheras av en.
Beror väl mycket på hur man själv är, i mitt fall var det som min man, ex personalchef, som uppskattar en stark personlighet.
att ljuga och hoppas på det bästa är en dålig lösning, sanningen kommer fram förr eller senare, och känner sig en partner blåst kan det bli riktigt otrevligt.
Dem här i kadern som gillar tjejer med *** får vackert leta i andra vatten än bland TS/Ex-TS, där får dem på käften väldigt fort.
men det finns gott om transvestiter som mer än gärna leker med dem.
Problem nr 1 heter gifta heteromän som vill ha en affär vid sidan av, dem har en adress vad mig beträffar, och där luktar det svavel.
Dem männen som uppskattar oss för det vi är finns, men jag har insett att bästa vägen att hitta en livspartner är att sluta leta aktivt, förr eller senare ramlar man dit i alla fall.
Många förblir ogifta livet ut. det är fakta.
Men många finner sina livspartners på de mest oväntade ställen.
Står ju klart och tydligt att jag frågade efter vi hade legat.
Hur märkte du?
Och hellre såra någon än att ligga med fel kön som hetero..
Desertrat
2014-02-23, 00:02
Hur märkte du?
Hur han gjorde hör inte hit, felet fanns hos båda.
Hon som inte sa något, och han som var framfusig.
Ingen av sidornas beteende går att acceptera.
Desertrat
2014-02-23, 00:14
Hur var han framfusig..?
respektlös, lika respektlös var hon själv.
Om båda gör fel gör det inte saken rätt.
Nu vet jag dock ej hur vitlöken frågade, i vilken ton.
Det är bland annat det jag ville veta, utan att få svar, när han inte svarar så kan det finnas misstanke om att det var bra respektlöst, men som jag än en gång vill upprepa, om två gör fel, så gör det det inte saken rätt.
Jaså?
Jaså?
Uppenbarligen?
Eller menar du att man ska chansa och ligga med fel kön för att man är rädd att "såra" någon?
Uppenbarligen?
Eller menar du att man ska chansa och ligga med fel kön för att man är rädd att "såra" någon?
Om man vill använda helgen till att göra dumma saker man inte kan befatta sig med vore tillfället annorlunda. Alltså bara om man känner behovet att utföra dumheter. Men många har det behovet.
Om man vill använda helgen till att göra dumma saker man inte kan befatta sig med vore tillfället annorlunda. Alltså bara om man känner behovet att utföra dumheter. Men många har det behovet.
Vad menar du nu? Vad för dumheter..?
Desertrat
2014-02-23, 00:24
Uppenbarligen?
Cero.
Man är förbannat blind om man skulle missa om folk har fel saker mellan benen för ens preferenser.
Skulle jag hitta en mus innanför brallorna på en lille hade jag definitivt reagerat eller om jag varit kille och hittat ett klockspel under kjolen på en tjej.
Då hade jag tackat för mig och gått lugnt och stilla.
Utan att ha gått mer närgången aktivitet.
Cero.
Man är förbannat blind om man skulle missa om folk har fel saker mellan benen för ens preferenser.
Skulle jag hitta en mus innanför brallorna på en lille hade jag definitivt reagerat eller om jag varit kille och hittat ett klockspel under kjolen på en tjej.
Då hade jag tackat för mig och gått lugnt och stilla.
Skrev du inte innan att det knappt går att märka om man könskorrigerat..?
Desertrat
2014-02-23, 00:27
Skrev du inte innan att det knappt går att märka om man könskorrigerat..?
Nu åsyftas pre-op.
Alltså innan operation.
det har hänt trista avslut på sådana tilltag.
Det som Vitlöken har gjort har drabbat en kvinna, inte trans, inte homo, eller en transvestit.
Efter att hon erkänt kände jag typ "Ha, jag fick dig!". Det sa jag inte utan visade snarare att jag var riktigt sur.
Hur märkte du?
Har beskrivit i andra inlägg.
Nu vet jag dock ej hur vitlöken frågade, i vilken ton.
Du kan börja med att respektera mig och kalla mig vid mitt nick, Vitkål.
I vilken ton? Jag hade verkligen inte förberett utfrågningen med en kopp kamomillte och sköna filtar men jag var heller inte speciellt aggressiv. En rak och tydlig fråga, inte mer med det.
Desertrat
2014-02-23, 00:34
Efter att hon erkänt kände jag typ "Ha, jag fick dig!". Det sa jag inte utan visade snarare att jag var riktigt sur.
Har beskrivit i andra inlägg.
Du kan börja med att respektera mig och kalla mig vid mitt nick, Vitkål.
I vilken ton? Jag hade verkligen inte förberett utfrågningen med en kopp kamomillte och sköna filtar men jag var heller inte speciellt aggressiv. En rak och tydlig fråga, inte mer med det.
Bra.
Sorry för det med vitlöken.
Tankefel.
Men som jag sa, om två gör fel, gör det inte saken rätt.
Ni har båda att lära er av det.
Bra.
Sorry för det med vitlöken.
Tankefel.
Men som jag sa, om två gör fel, gör det inte saken rätt.
Ni har båda att lära er av det.
Håller inte med. Skit ska ha skit.
Desertrat
2014-02-23, 00:37
Håller inte med. Skit ska ha skit.
Vad jag sa, hon gjorde fel, och du gjorde fel.
Det GÅR att komma ur sådana lägen utan att såra den andra. Skilt skall skit gäller således i din riktning med.
Lär dig något av det istället.
Att om någon inte är ärlig, kliv då av den gungan.
framför allt, att skapa sådana här trådar gynnar inte någon, varken dig eller den svekfulla tjejen som utnyttjade dig.
Vad jag sa, hon gjorde fel, och du gjorde fel.
Det GÅR att komma ur sådana lägen utan att såra den andra. Skilt skall skit gäller således i din riktning med.
Lär dig något av det istället.
Att om någon inte är ärlig, kliv då av den gungan.
framför allt, att skapa sådana här trådar gynnar inte någon, varken dig eller den svekfulla tjejen som utnyttjade dig.
Vart anser du att jag har felat?
Desertrat
2014-02-23, 00:43
Vart anser du att jag har felat?
Du skulle ha gått därifrån, och visat att du var bättre än vad hon var.
sagt typ "Sorry. Du har inte varit ärlig mot mig, vi bryter här.
Hade du varit ärlig hade det varit en annan sak." och bara gått.
Då hade varit hon ensam som hade fått ta skiten.
Jag vill påpeka att jag själv avhöll mig från alla sexuella kontakter innan min SRS.
Mitt råd kan låta lite hårt men du hade sluppit en del.
Du skulle ha gått därifrån, och visat att du var bättre än vad hon var.
sagt typ "Sorry. Du har inte varit ärlig mot mig, vi bryter här.
Hade du varit ärlig hade det varit en annan sak." och bara gått.
Då hade varit hon ensam som hade fått ta skiten.
Sådär gör svaga människor som rättfärdigar det med att inte sjunka till motpartens nivå.
astrodog
2014-02-23, 00:45
Bästa tråden på länge!
Desertrat
2014-02-23, 00:48
Sådär gör svaga människor som rättfärdigar det med att inte sjunka till motpartens nivå.
Du ser det så.
Men det hade varit ärligast, för båda, hon hade fått den näsbrännan jag anser att hon hade behövt, bland annat.
jag ogillar det där beteendet, det är ett hasardspel som kan kosta dem livet.
Och nu är jag ingen Fru Moralpanik, det vet du lika bra som jag.
Rätt enkel logik allmänt, är du ärlig bemöts du med ärlighet.
Lafayette
2023-06-06, 20:15
Det är nog vanligt, men kanske inte att man går hela vägen utan man får känslan tidigt.
Tydligen har jag kommenterat denna tråd 2014.
Hellre springa i fel fil än fila i fel springa..
Det var faktiskt nära en gång ungefär när tråden skapades.
Var riktigt ärkefull och lite annat och noterade inte riktigt längden och dasslocken till händer. Hade tydligen opererat sig två veckor innan så det hade nog inte blivit trevligt för någon av oss.
Hon och hennes gravida kompis var nog de konstigaste människor jag stött på.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.