Visa fullständig version : 30 dagars deff!
tWistish
2014-02-21, 09:11
Tjena!
jo det är så att jag behöver bli så deffad som möjligt på 30 dagar och undrar hur mkt kaloriunderskott man kan ligga på utan att det blir för mycket och det börjar ta på musklerna
har själv tänkt runt 1000 kcal under och gå ner ca 4-5 kg, sen min andra fråga är hur mkt kolhydrater ni rekommenderar att ligga på då jag tränar hårt gym under tiden
Tack! :)
Reaper123
2014-02-21, 09:22
Det som avgör hur snabbt du, på ett säkert sätt, kan tappa i vikt har med mängden fett du har på kroppen.
Man brukar räkna med att varje kilo kroppsfett kan frisätta ~70 kcal per dygn.
Tex. Har du 10 kg fett på kroppen är ett dagligt kcalunderskott på 700 kcal mest troligt på gränsen, allt över detta kan göra att du tappar onödigt muskelmassa.
Denna siffra är ej huggen i sten och finns dom som kört "ola wallegrens VLCD'n" med framgång, så absolut inget som säger att du inte kan öka på kcalunderskottet.
Ang kost och träning så tycker jag du ska se till att träna kvalitativt ~3ggr/vecka, där du verkligen gör allt för att ge musklerna en anledning att finnas kvar.
Hur du äter, ja... minst 2ggr kroppsvikten i gram protein, mellan 0,5-1 g fett och resten kolhydrater av de kcal som blir kvar. (hade personlig valt att ligga ganska lågt i fett och runt just 2ggr kv protein i förmån för mer kolhydrater under en så kort deff).
Ps. Vill minnas att du skrivit till mig personligen ang deff och du har ju dessutom utfört en deff med framgång, så varför inte göra samma som sist? Ds.
ät så mycket kolhydrater du kan efter att ha täckt fett/protein behov.
tränar du bara 3ggr/v vill jag nästan säga att du "måste" köra helkropp. du borde iaf göra det.
men du tränar kanske mer än 3ggr? var ju reaper som tipsade om att träna 3ggr och inte du som skrev det :)
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
tWistish
2014-02-21, 10:18
Reaper123: tja! Vet inte exakt hur mkt kilo fett jag har på kroppen men skulle kunna ta en bild om du skulje vilja säga ungefär;)
Kmr nog träna 4-5 ggr gym och 1 dags powerwalk
Yes du hjälpte mig förra gången till bra resultat på 1,5 månad med ca 500-700 kcal underskott så tänkte mig lite mer underskott än det:)
EnergiÖverskott
2014-02-21, 10:28
Jag hade kört på Olas VLCD-variant om jag hade velat bli så deffad som möjligt på 30 dagar. Utan tvekan.
tWistish
2014-02-21, 10:33
Jag hade kört på Olas VLCD-variant om jag hade velat bli så deffad som möjligt på 30 dagar. Utan tvekan.
Hur funkar den? Very low carb diet eller nått åt det hållet?
EnergiÖverskott
2014-02-21, 10:48
Hur funkar den? Very low carb diet eller nått åt det hållet?
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629
Där finns allt du behöver veta.
StarkaUlf
2014-02-21, 11:06
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629
Där finns allt du behöver veta.
Hade inte rekommenderat den till någon oerfaren..
tigerofsweden
2014-02-21, 11:47
tränar du bara 3ggr/v vill jag nästan säga att du "måste" köra helkropp. du borde iaf göra det.
Tycker inte det är så "bara" att träna 3ggr/v under diet, om man håller sig till tunga basövningar dvs. Skulle vilja säga att det är fullt tillräckligt om man inte tramsar runt. Har ofta kört det och vanlig 3 splitt under kalorirestriktion vilket har fungerat bra.
EnergiÖverskott
2014-02-21, 11:50
Hade inte rekommenderat den till någon oerfaren..
Varför inte? Det enda man behöver är lite pannben och vilja. Vettig träning för upplägget finns i tråden och är inte det minsta komplicerat.
Väldigt enkelt, smidigt och lätt (om man är inställd). Tydliga och få riktlinjer.
Ser inte varför man skulle ha mer nytta av denna dieten om man har erfarenhet av att styrketräna.
Skickat från optinojjans kungliga rike.
tWistish
2014-02-21, 12:02
Det som avgör hur snabbt du, på ett säkert sätt, kan tappa i vikt har med mängden fett du har på kroppen.
Man brukar räkna med att varje kilo kroppsfett kan frisätta ~70 kcal per dygn.
Tex. Har du 10 kg fett på kroppen är ett dagligt kcalunderskott på 700 kcal mest troligt på gränsen, allt över detta kan göra att du tappar onödigt muskelmassa.
Denna siffra är ej huggen i sten och finns dom som kört "ola wallegrens VLCD'n" med framgång, så absolut inget som säger att du inte kan öka på kcalunderskottet.
Ang kost och träning så tycker jag du ska se till att träna kvalitativt ~3ggr/vecka, där du verkligen gör allt för att ge musklerna en anledning att finnas kvar.
Hur du äter, ja... minst 2ggr kroppsvikten i gram protein, mellan 0,5-1 g fett och resten kolhydrater av de kcal som blir kvar. (hade personlig valt att ligga ganska lågt i fett och runt just 2ggr kv protein i förmån för mer kolhydrater under en så kort deff).
Ps. Vill minnas att du skrivit till mig personligen ang deff och du har ju dessutom utfört en deff med framgång, så varför inte göra samma som sist? Ds.
Har deffat en gång tidigare med ganska bra resultat så är inte helt oerfaren men som sagt kommer träna ca 4,5 gånger i veckan och försöka dela upp det som jag gjort innan t.e.x bröst, triceps. Rygg,biceps. Ben osv osv
men någon som har tips om reps och vikter under deff ? har hört att det är bättre att köra tyngre och färre reps
Reaper123
2014-02-21, 12:05
Har deffat en gång tidigare med ganska bra resultat så är inte helt oerfaren men som sagt kommer träna ca 4,5 gånger i veckan och försöka dela upp det som jag gjort innan t.e.x bröst, triceps. Rygg,biceps. Ben osv osv
men någon som har tips om reps och vikter under deff ? har hört att det är bättre att köra tyngre och färre repsJag ändrar aldrig mitt upplägg deff/bulk utan bara intensitet/volym...
Så hade sagt, kör på som vanligt gällade splitten men lägg fokus på tunga basövningar där du satsar på progression. Detta har jag kört med framgång senaste deffarna...
Fyll sedan på med "assistansövninga" utefter ork.
Skickat från min LG-E975 via Tapatalk
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.