handdator

Visa fullständig version : Tips om deffning

Mandaaj
2014-02-20, 22:04
Hej jag är en tjej på snart 20 år och funderar på att köra min första deff till sommaren och undrar om man skulle kunna få lite råd och tips. Jag är 1,60 lång och väger ca 55 kg. Jag tränar på gym 4 gr i veckan o kör spinning och boxas utöver det. Jag har läst en del om hur en deff ska gå till men hade velat ha lite tips av personer med erfarenhet om hur länge den ska på gå o hur ett schema kanske hade kunnat de ut. Är som sagt helt oerfaren så vill få så mycket råd som möjligt. Vill verkligen göra det rätt med tanke på att jag haft problem med ätstörningar innan.

sigill
2014-02-20, 22:09
Om jag vore du hade jag skippat deffandet. Det kan du göra om några år kanske. Det går ju att lägga på sig muskelmassa även om man står stilla i vikt.

cero
2014-02-20, 22:40
Vad för ätstörningar?

Och har du ens något att "deffa" fram? Du väger redan väldigt lite.

Mandaaj
2014-02-20, 23:16
Vad för ätstörningar?

Och har du ens något att "deffa" fram? Du väger redan väldigt lite.

Jag hade ingen specifik ätstörning borde tränade o slutade äta osv. Det var ca två år sedan. Sa ca 55 har inte vägt mig på ett tag pga att jag gjorde mig av med vågen pga detta. Det känns som jag har något att deffa fram men som sagt är inte så erfaren kanske bäst att vänta till nästa sommar men vill bara ha lite tips osv :)

cero
2014-02-20, 23:23
Deff går till på så sätt att man fortsätter styrketräna och äter mycket protein för att bibehålla muskelmassan, och stryper energiintaget för att kroppen ska börja tappa fett. Det senare kan man göra genom att minska portioner och/eller äta mer energisnål mat.

Risken är ju dock att ätstörningar kommer tillbaka.