handdator

Visa fullständig version : Behöver tips till min "deff" och träning.

danneduai
2014-02-19, 20:09
Hej!

Jag är 22, har tränat hela mitt liv, hockey, fotboll osv. dom senaste två åren har jag endast fokuserat på gym. Har några frågor som jag inte lyckats lista ut själv, eller via internets hjälp. Jag har läst så mycket olika saker på sidor så jag ger det en chans att fråga er för att reda ut allt.

Kroppsvikt 78kg
Längd 178
Kroppsfett 14%

Mål: Bygga muskler OCH ligga under 10 procent bf. Mitt drömmål vore att ligga runt 7 typ. Med "bygga muskler" så menar jag inte Arnold-bygga utan bara bygga, inget extremt men fortfarande bli stor. Ni vet vad jag menar.

Jag ser folk på internet varje dag som är sjukt rippade, mycket större och allmänt mer vältränade än mig, och alla verkar ligga runt 5% med en hel del muskler.Hur ska jag gå till väga för att det ska bli jag?

Vad behöver jag träna? Hur behöver jag träna? Hur mycket ska jag äta?
Reps, set, cykler osv.

Tränar för tillfället 6 dagar i veckan där 4 av dom är gym.
Fjantar mig aldrig när jag är där utan är rätt seriös och kör nog hellre för hårt och kör slut på mig än går därifrån "pigg". Negativt/positivt? Vet ej, olika skolor lär olika kanske?

1 ben
2 bröst
3 löpning - ca 5km så snabbt jag pallar
4 rygg
5 lättare pass med axlar underarmar osv
6 löpning - ca 5km så snabbt jag pallar
7 vila

Jag la upp passet såhär till och börja med för att få mer vila men ändå lite kondis inblandat. Vad tror ni om det här schemat?

Tro mig, jag har verkligen läst men jag känner inte direkt att jag hittat något ihoppsytt svar någonstans. Jag fattar även att det tar mer än 2 år för att bli stor osv men jag vill ändå veta hur jag ska fortsätta härifrån, där jag är nu.

Finns det länkar ni känner till, länka gärna.
Har ni erfarenheter så berätta gärna
Tips? tipsa på!

Vore grymt tacksam om det finns någon vänlig rippad själ här på hemsidan som har lust att lägga några minuter på att svara och försöka hjälpa mig utan generella svar. Har ni frågor till mig? Fråga så svarar jag.

Mvh Någon som vill utvecklas!

Vyckzy
2014-02-20, 19:46
Tips på en bra film om att bygga muskler och bränna fett inför en tävling. Såg den för ett tag sen han går från typ 28% bf till 7-8% på under ett år. Han blir sjukt krallig.

Filmen heter I want to look like that guy

Orkar du inte kolla filmen kan jag förklara lite. När man bygger muskler vill man ligga på ett kaloriöverskott, för musklerna behöver näring och mer näring är lika med ökad muskeltillväxt. Det är viktigt med proteinet också 2g protein per kg kroppsvikt är viktigt när man bygger eller deffar.
Rekommenderar att du provar ett 5x5 schema