Visa fullständig version : Äter jämt upp mig för fort!
BERZEERK
2014-02-19, 18:02
Tja! Någon som är lika korkad som mig?
Vi säger att jag har blivit fet, ser ut som om jag är gravid, äter jävligt mycket mat (knappt några sötsaker) men däremot i snitt 1-2 pizzor/rullar per dag.
Jag bestämmer mig för att gå ner i vikt, är skit duktig, blir smal igen. Men SEN när jag vet att jag kan äta vad jag vill, så börjar jag springa till grillen igen och vara allmänt bekväm och jag kan va extremt hungrig (eller snarare sugen) när man redan har käkat mer än tillräckligt. Jag försöker hålla ner på vad jag äter så gott jag kan, men endå lyckas jag bli tjockis igen på 3 månader.
Vägde 78 kg morgonvikt i november, nu häromdagen vägde jag 89.3 i morgonvikt, ser ut som jag är gravid. Så nu blir det att vara nyttig igen tills jag är smal (brukar se helt OK ut på -80kg!). Men SEN lär det ju hända igen att jag tillåter mig att äta för mycket kolhydratsbomber..
Jag skämtar inte, brukar deffa 3 månader, sen äter jag mig lika fet igen 3 månader efter. Hade jag skött kosten så skulle jag kunna använt sjukligt mycket mer tid på att lägga på mig massa.
Någon som håller på som jag? Dvs blir fet på nolltid, även fast det känns som om man håller igen matluckan (hade utan tvekan kunnat slängt i mig godis och läsk, men det gör jag aldrig pga att jag äter för mkt). Jag är sugen 24/7 under bulk. Btw, om jag överäter och blir fet på 3 månader, för att sedan deffa bort det till startvikten, är sannolikheten stor att jag inte vann ett enda gram muskelmassa på dessa 6 månader?
har väl gjort det nån gång.
finns ingen annan lösning än att äta smartare. man kan äta gott varje dag utan att bli fet.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
johnnie434
2014-02-19, 18:30
haha, jag gick från 60 kg till 79 på 4 månader, heybrother
Klassiskt misstag, man får ändra om hela ens livsstil och inte bara att fokusera på att äta en bra kost just under din viktnedgång.
Det gäller att inte lätta på det mentala skruvstädet för mycket (lättare sagt än gjort ibland), och bara öka långsamt i vikt. Att fortsätta väga sig under bulk är definitivt att rekommendera. Annars är det lätt att man äter för mycket eller för lite.
Latissimus Dorsi
2014-02-19, 19:24
Ät mer protein, lite mindre fett. Underlättar en del.
Armed Dingo
2014-02-19, 23:44
Tja! Någon som är lika korkad som mig?
Vi säger att jag har blivit fet, ser ut som om jag är gravid, äter jävligt mycket mat (knappt några sötsaker) men däremot i snitt 1-2 pizzor/rullar per dag.
Jag bestämmer mig för att gå ner i vikt, är skit duktig, blir smal igen. Men SEN när jag vet att jag kan äta vad jag vill, så börjar jag springa till grillen igen och vara allmänt bekväm och jag kan va extremt hungrig (eller snarare sugen) när man redan har käkat mer än tillräckligt. Jag försöker hålla ner på vad jag äter så gott jag kan, men endå lyckas jag bli tjockis igen på 3 månader.
Vägde 78 kg morgonvikt i november, nu häromdagen vägde jag 89.3 i morgonvikt, ser ut som jag är gravid. Så nu blir det att vara nyttig igen tills jag är smal (brukar se helt OK ut på -80kg!). Men SEN lär det ju hända igen att jag tillåter mig att äta för mycket kolhydratsbomber..
Jag skämtar inte, brukar deffa 3 månader, sen äter jag mig lika fet igen 3 månader efter. Hade jag skött kosten så skulle jag kunna använt sjukligt mycket mer tid på att lägga på mig massa.
Någon som håller på som jag? Dvs blir fet på nolltid, även fast det känns som om man håller igen matluckan (hade utan tvekan kunnat slängt i mig godis och läsk, men det gör jag aldrig pga att jag äter för mkt). Jag är sugen 24/7 under bulk. Btw, om jag överäter och blir fet på 3 månader, för att sedan deffa bort det till startvikten, är sannolikheten stor att jag inte vann ett enda gram muskelmassa på dessa 6 månader?
Det är inte kolhydrater som är felet i grill-mat. Det är fett. En himla mängd fett. Bara en pizza brukar innehålla 100 gram fett.
BERZEERK
2014-02-20, 03:17
Det är inte kolhydrater som är felet i grill-mat. Det är fett. En himla mängd fett. Bara en pizza brukar innehålla 100 gram fett.
Fy och fan! Jag har verkligen misshandlat min kropp! Nu när jag är klar med dieten så ska jag fan skärpa mig. Faaaaaan!
EnergiÖverskott
2014-02-20, 06:00
Fy och fan! Jag har verkligen misshandlat min kropp! Nu när jag är klar med dieten så ska jag fan skärpa mig. Faaaaaan!
Det handlar inte om att "skärpa sig". Det är just den inställningen som brukar leda till upp och nedgång likt en bergochdalbana. Ställ istället in dig på att försöka ändra din livsstil på ett hållbart sätt. Du ska kunna leva, må gott och allt som hör där till utan att skjuta upp och ner i vikt.
Skickat från optinojjans kungliga rike.
vad är det för jäkla pizza som innehåller 100g fett? kebab?
Det är inte fettet som är felet. Det är kalorierna.
Bubblan84
2014-02-20, 08:38
I år gjorde jag så. Efter två år med ganska snålt kaloriintag och liten viktpendling tillät jag mig en grisbulk. Det var helt underbart! :D Nu är det deff och planen är att ta det lite lugnare med bulken sen. Får se om jag lyckas eller om jag faller tillbaka till grisbulkens härligheter! :D
Du är för självgod. Lär dig hata dig själv...underlättar!
Mina tidigare deffar har resulterat i exakt samma sak.
Så i höstas införde jag en mer seriös "reverse diet" när jag var klar mina 5 veckors deff. Med andra ord så ökade jag kalorierna långsamt (typ 100 i veckan) i ca 5 veckor för att komma upp till någon slags balans. När jag väl hade hittat det så var det inga större problem att sluta räkna och ligga kvar där då man under en längre period ser ungefär hur mycket mat som är lagom för sin kropp.
Armed Dingo
2014-02-20, 10:05
vad är det för jäkla pizza som innehåller 100g fett? kebab?
De flesta pizzor gör det. Jag minns ett test GP gjorde där det framgick.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Reaper123
2014-02-20, 10:16
Mina tidigare deffar har resulterat i exakt samma sak.
Så i höstas införde jag en mer seriös "reverse diet" när jag var klar mina 5 veckors deff. Med andra ord så ökade jag kalorierna långsamt (typ 100 i veckan) i ca 5 veckor för att komma upp till någon slags balans. När jag väl hade hittat det så var det inga större problem att sluta räkna och ligga kvar där då man under en längre period ser ungefär hur mycket mat som är lagom för sin kropp.Detta är helt klart en approach jag skulle rekommendera alla som "slängt bort" deffen x antal ggr (jag är en av dom).
Körde just detta i våras och förbättrade formen rejält veckorna efter deff, samtidigt som jag fick äta mer.
Väl klar med "reverse dieten" så hade kroppen vant sig ifrån kcalunderskott och de flesta cravings var under kontroll. Detta resulterade i att jag på 3 månader faktiskt tappade 1 kg trots att jag upplevde att jag åt "vad jag ville" (blev en del utemat, alkohol + en 2 veckors utlandsemester helt utan träning).
Kommer aldrig avsluta en deff igen, för att direkt gå på "ät vad du vill" igen. Inte värt x månaders slit för att på ett par veckor rentav förstöra allt!
De flesta pizzor gör det. Jag minns ett test GP gjorde där det framgick.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
tror inte många skinkpizzor ligger på 100g fett. snarare 50-60g.
När jag äter bussola, quattro stagioni etc räknar jag med:
267 kcal
11g p
25g k
13g f
Och då ger 500g pizza typ 65g fett. Men då är pizzorna på "min" pizzeria inte fettdrypande. På vissa pizzerior är det ju som hela pizzan är täckt med 1mm tjockt lager med fett.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.