Visa fullständig version : Vilken bank har bäst app?
Istället för att hijacka "Vilken bank har du?"-tråden så skapar jag en egen.
Vilken bank tycker du/ni har bäst app? Själv har jag både Handelsbanken och Skandiabanken. Handelsbankens app är bra, jäkligt enkel och känns säker, speciellt med de mönster som slumpmässigt genereras när du ska skriva in lösenordet. Den är även väldigt "ren" till utseendet.
Skandiabanken känns lite rörigare, men ett stort plus för att det är så enkelt att kolla sitt saldo i appen.
Är på väg att skaffa bankgiro men vill ofta kolla saldot i appen för att se om fakturor kommit in, vilket skulle göra Skandiabankens app ideal men dom har inte bankgiro att erbjuda tyvärr.
Bitcoin-banken
Kan man räkna det som en bank med app? :)
App app app !!!
Nej, egentligen inte. Det ær mer en App med bank :D
PureWhey
2014-02-17, 15:01
Är nöjd med SEBs, använder den dock inte så ofta.
Är nöjd med SEBs, använder den dock inte så ofta.
Har du provat någon annan så du kan jämföra?
Jag har nordeas, lätt att logga in med personlig kod och kolla saldo samt föra över pengar mellan de egna kontona. Skall man göra mer än så behövs dosan. Den fungerar smidigt och räcker för det som jag använder den till.
shut teh face
2014-02-17, 15:41
Har handelsbanken och gör allting där
Det enda som krävs är ibland att man lägger upp nya mottagare i internetbanken först.
Har SEB är nöjd, inte provat någon annan dock.
Hade varit bra om folk angav plattform med.
Jag har ju windows phone, min bank Swedbank pissar på mig, i det här avseendet med.
Har handelsbanken och gör allting där
Det enda som krävs är ibland att man lägger upp nya mottagare i internetbanken först.
Jag har varit med om att den inte startar ett par gånger, vilket kan medföra lite bekymmer om man står i kassan och märker att man nog bestämt behöver pengarna man har på det där andra kontot. I övrigt väldigt nöjd med handelsbankens jag med. =)
storPines
2014-02-17, 16:20
Bara testat Swedbanks men jag är då mycket nöjd med den 10/10
PureWhey
2014-02-17, 16:26
Har du provat någon annan så du kan jämföra?
Nope :-/ Men kunnat göra allt jag velat hittills.
Har satt PB efter PB efter jag skaffade swedbank appen! Rekommenderas starkt!
Stonemountain
2014-02-17, 16:59
Jag kör med Handelsbanken i Iphone/Ipad och IMac. Funkar kanon i alla lägen tycker jag.
Plus att man kan scanna in OCR koden så man slipper skriva den också :-)
MackeJuve
2014-02-17, 17:16
Swedbank gillar jag :) Enkel och bra!
Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk
Jag kör med Handelsbanken i Iphone/Ipad och IMac. Funkar kanon i alla lägen tycker jag.
Plus att man kan scanna in OCR koden så man slipper skriva den också :-)
Tror alla bankers appar kan det. SEB´s också iaf.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.