handdator

Visa fullständig version : Folk som kommer ur garderoben....

LeBron
2014-02-15, 12:27
Är det seriöst någon som bryr sig? Michael Sam (College spelare i am fotboll) för några dagar sen och Ellen Page (ingen aning om vem det är) stod högt upp på Aftonbladet imorse. Men helt ärligt - vem fan bryr sig? Är det här någon slags PR-trick för att dessa människor inte redan känner att dom får tillräckligt med rampljus eller vad är det frågan om?

Jag har INGENTING emot bögar eller lesbiska människor, vill du ta den i röven så varsågod, be my guest, men varför ska du gå ut och pryda varenda jäkla tidning med det?! *gah!* *gah!* *gah!*

Hobbes
2014-02-15, 12:31
Tycker han beskriver det rätt bra...
E5BMI7SsbII

Diomedea exulans
2014-02-15, 12:37
Det finns massor med homofobi i vårt samhälle. Personer som kommer ut ur garderoben tar en stor risk, därför är det big deal för dem. Och jag kan förstå varför de vill komma ut; det måste vara rätt jobbigt att folk tar för givet att man har en annan sexuell läggning än man egentligen har hela tiden.

Det är även viktigt att de kommer ut, för ju fler kändisar som kommer ut, desto mer normalt kommer homo- och bisexualitet att ses.

För övrigt finns det massor straighta som tar den i röven.

TranceII
2014-02-15, 12:38
Är det seriöst någon som bryr sig? Michael Sam (College spelare i am fotboll) för några dagar sen och Ellen Page (ingen aning om vem det är) stod högt upp på Aftonbladet imorse. Men helt ärligt - vem fan bryr sig? Är det här någon slags PR-trick för att dessa människor inte redan känner att dom får tillräckligt med rampljus eller vad är det frågan om?

Jag har INGENTING emot bögar eller lesbiska människor, vill du ta den i röven så varsågod, be my guest, men varför ska du gå ut och pryda varenda jäkla tidning med det?! *gah!* *gah!* *gah!*

LeBron, kom ingen nu. Förstår du verkligen inte varför?

DPahkamaa
2014-02-15, 12:42
Hint:

zMTbFSJ_Tr4

Barbastark
2014-02-15, 12:43
Blöö, hur kan det fortfarande ses som en grej att "komma ut". Är vi inte förbi det vid det här laget..

cero
2014-02-15, 12:46
Världen är extremt homofobisk. Som homosexuell kan man inte ens leva ett normalt liv. Så det säger väl sig självt att det är viktigt att vi jobbar med det. Att kändisar och andra högt stående människor som vi ser som "ledare" kommer ut är väldigt bra och effektivt.

Att du blir provocerad av detta och paketerar din homofobi i smaklösa skämt är ju inte direkt förvånande..

Blöö, hur kan det fortfarande ses som en grej att "komma ut". Är vi inte förbi det vid det här laget..

Nej. Att "världen inte längre är homofobisk" måste vara den största myten i dagens samhälle.

Diomedea exulans
2014-02-15, 12:47
Ni som tror att homosexualitet fortfarande inte är en big deal kan ju roa er med att söka på ordet "gay" här på forumet och se hur många gånger det använts som skällsord.

Desertrat
2014-02-15, 12:55
Det kan vara en befrielse för dem, men svar ja, trycka ut det i media överallt.
Det kan upplevas som överkurs.
Men samtidigt, går en kändis ut så "öppnar det dörrar" för mer räddharar att våga kliva ut ur den förhatliga garderoben.
"Kan den och den kändisen göra det så kan jag" om ni förstår mig rätt.
Har alltid varit så.

Kolla med AIDS och HIV, samma där.
Sixten Herrgårdh blev Sveriges ansikte utåt, i USA bl.a. Rock Hudson, i UK bl.a. Freddie Mercury.
Sjukdomen fick ett mänskligt ansikte.
Även om det är negativt.

Men att komma ut är positivt, men samma där, kändisarna ger det ett ansikte alla kan identifiera sig med, och kan dem, kan alla.
Jag minns när jag själv för första gången jag vågade acceptera att jag var TS, och ta tag i skiten, Det var tufft som fan, förbannat tufft, mitt i den värsta AIDS-tiderna, men jag gjorde det.
Ja, det är skillnad på gay och TS på den punkten, en gay vill inte förändra sin könsroll så att säga.
Vi vill förändra i praktiken hela vårt liv, men jag känner igen den tillfredsställelsen den personen gör, är det en kändis som gör det så riskerar vederbörande hela sin karriär på det.
Det är förbannat starkt som kändis att våga ta det steget och låta det bli publikt.
Att sedan media manglar ut skiten i sin sensationsjakt är en helt annan femma.
Money talks, when BS walks, och i den valsen är ett sådant här uttalande rena platinatackan.
Så skyll inte på kändisen hela tiden.
Men det måste den som kliver ut ta i beaktande.
Personen måste vara medveten om det.

Så det finns fler kontaktytor i det här ärendet än LeBron kanske funderat på.

PS: jag har gay-vänner som har blivit mördade för sin läggning, och ett par av dem i Sverige.
Som flera här sagt, att vara Gay i vissa länder är det direkt farligt att vara gay i.
Mord, misshandel, och t.o.m. dödsstraff är en vardag för dem.....

jag är förbannat tacksam att jag "bara" är ex-TS, och inte gay.
Det skall ni veta.

Barbastark
2014-02-15, 13:03

Nej. Att "världen inte längre är homofobisk" måste vara den största myten i dagens samhälle.

Känns bara som att "har vi inte kommit längre".. Är en sån jäkla relik med denna typ av intolerans

Jockefoten
2014-02-15, 13:07
Du vet inte vem Ellen Page är?

Du är dessutom väldigt ignorant som inte ser intoleransen mot HBTQ-personer, det är en stor nyhet när "kändisar" och förebilder kommer ut.

Desertrat
2014-02-15, 13:07
Känns bara som att "har vi inte kommit längre".. Är en sån jäkla relik med denna typ av intolerans

Det känns som om det kommer att ta 100 år till innan det sker något substantiellt.

Det här är exakt den typen av attityder jag möter, vissa vill inte sitta vid samma bord där jag sitter, mm.
Och då är jag inte gay.

Låt mig bara ta några kändisar som vart gay men inte vågat komma ut, med risk att karriären går åt helvete.
1: Sångaren i Judas Priest Halford vad han heter. (fortfande förnekar att han är gay även om alla vet om det)
2: Freddie Mercury (dog i AIDS, först då blev det känt)
3: Rock Hudson (död i AIDS, blev känt utåt först efter hans död, men alla i branschen visste om det)
4: Liberace (död i AIDS, även där känt fördst efter hans död.)

bara för att ta några.

ceejay
2014-02-15, 13:16
Vafaen, vill ju ligga med Ellen page.

Bailah
2014-02-15, 13:19
vafaen, vill ju ligga med ellen page.

+1

rooz
2014-02-15, 13:27
Really, du förstår inte vilka problem som en öppet homosexuell NFL-spelare kan tänkas möta i världens mest homofobiska proffs-liga?

*facepalm*

Vitkål
2014-02-15, 13:29
Det känns som om det kommer att ta 100 år till innan det sker något substantiellt.

Det här är exakt den typen av attityder jag möter, vissa vill inte sitta vid samma bord där jag sitter, mm.
Och då är jag inte gay.

Vet inte vad för folk du träffar men i Sverige är det ju knappast någon big deal att vara bög.

Off topic: Är jävligt nyfiken på varför bögar pratar med tjejigare röst, är det okej att fråga om detta?

cero
2014-02-15, 13:38
Vet inte vad för folk du träffar men i Sverige är det ju knappast någon big deal att vara bög.

Off topic: Är jävligt nyfiken på varför bögar pratar med tjejigare röst, är det okej att fråga om detta?

Jo det är det. Man blir ett evigt offer av fördomar och trakasserier vilket i sin tur leder till ett passivt liv.

I Sverige och andra rika länder är det också väldigt vanlig med dold homofobi, dvs människor som på papper är "toleranta", men som egentligen inte respekterar homosexualitet och gärna ventilerar detta genom "skämt" med tydliga intentioner. Att allt negativt och annorlunda stämplas som "bögigt" bland ungdomar och unga vuxna är ju ett klassiskt exempel. Orden "bög", "homo" och f a engelskans "gay" har ju öht blivit skällsord, och därför bör man använda "homosexuella" istället.

Desertrat
2014-02-15, 13:39

Nog lite av en kulturfråga, det finns ett antal subkulturer under den paraplyn så att säga, Björnar, galaqueens, mm, mm, läderbögar, mm, mm.
I sverige är det "ingen big deal" nej, inte i storstäder, men kom ut på landet, då kan det plötsligt bli en jävligt stor deal i vissa delar av landet.
Där kan det bli långt värre än att killen/tjejen kan ta och tvingas flytta.

PS: vad gäller TS: jag har känt och känner ett antal TS/ex-TS som tvingats flytta på grund av bland annat mordhot och misshandel. Ett fall av bland annat hedersvåld, mm.
Så världen är inte så jävla rosaskimrande som du tycks tro.

Red Apple
2014-02-15, 13:51
Det är väl rätt uppenbart? Det faktum att det i många delar av världen är kontroversiellt när en kändis kommer ut säger väl tillräckligt om hur nödvändigt det är.

+1

Diomedea exulans
2014-02-15, 14:00

Delvis kulturfråga, såklart. Dels så finns det garanterat många heterosexuella män som aktivt tänker på att röra sig och prata "maskulint", fastän de till naturen egentligen är mer "fjolliga". Och omvänt är det säkert många bögar som "fjollar till sig" för att visa att de är bögar.

MEN jag har även läst/hört på vissa håll att det kan finnas en biologisk komponent till varför bögar ofta är feminina och flator maskulina. Att det liksom kommer "på köpet" när de utvecklas till homosexuella i fosterstadiet. Jag tror på den teorin, tycker den låter logisk.

Vitkål
2014-02-15, 14:06
Jo det är det. Man blir ett evigt offer av fördomar och trakasserier vilket i sin tur leder till ett passivt liv.

Handlar också om att bögar sällan tar ett steg tillbaka. Även om jag inte tycker eventuella konflikter och fördomar ska få ändra vem man är så kan man tona ner ibland för att slippa det. Beter man sig som en stereotyp bög så kan man ju lägga band på den sidan när man möter homofober.

Jag kan hålla käft om mina åsikter när situationen kräver, det gör inte att jag känner att jag lever ett liv i passivitet. Killen i början av filmen får Ryssland kan ju t.ex. vara smart och byta kroppsspråk när han säger att han varit på maskerad.

Nog lite av en kulturfråga, det finns ett antal subkulturer under den paraplyn så att säga, Björnar, galaqueens, mm, mm, läderbögar, mm, mm.

cero
2014-02-15, 14:08
Handlar också om att bögar sällan tar ett steg tillbaka. Även om jag inte tycker eventuella konflikter och fördomar ska få ändra vem man är så kan man tona ner ibland för att slippa det. Beter man sig som en stereotyp bög så kan man ju lägga band på den sidan när man möter homofober.

Jag kan hålla käft om mina åsikter när situationen kräver, det gör inte att jag känner att jag lever ett liv i passivitet. Killen i början av filmen får Ryssland kan ju t.ex. vara smart och byta kroppsspråk när han säger att han varit på maskerad.

"Tjejer bör undvika utmanande klädsel för att inte bli våldtagna".

Faktum är att folk med lite karaktär inte nöjer sig att leva som dörrmattor.

Red Apple
2014-02-15, 14:09

Nej. Varför ska homosexuella backa när det är homofoberna som gör fel?

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1476350_10201820035397326_511276941_n.jpg

ChuckTesta
2014-02-15, 14:12
Det kan vara en befrielse för dem, men svar ja, trycka ut det i media överallt.
Det kan upplevas som överkurs.
Men samtidigt, går en kändis ut så "öppnar det dörrar" för mer räddharar att våga kliva ut ur den förhatliga garderoben.
"Kan den och den kändisen göra det så kan jag" om ni förstår mig rätt.
Har alltid varit så.

Kolla med AIDS och HIV, samma där.
Sixten Herrgårdh blev Sveriges ansikte utåt, i USA bl.a. Rock Hudson, i UK bl.a. Freddie Mercury.
Sjukdomen fick ett mänskligt ansikte.
Även om det är negativt.

Men att komma ut är positivt, men samma där, kändisarna ger det ett ansikte alla kan identifiera sig med, och kan dem, kan alla.
Jag minns när jag själv för första gången jag vågade acceptera att jag var TS, och ta tag i skiten, Det var tufft som fan, förbannat tufft, mitt i den värsta AIDS-tiderna, men jag gjorde det.
Ja, det är skillnad på gay och TS på den punkten, en gay vill inte förändra sin könsroll så att säga.
Vi vill förändra i praktiken hela vårt liv, men jag känner igen den tillfredsställelsen den personen gör, är det en kändis som gör det så riskerar vederbörande hela sin karriär på det.
Det är förbannat starkt som kändis att våga ta det steget och låta det bli publikt.
Att sedan media manglar ut skiten i sin sensationsjakt är en helt annan femma.
Money talks, when BS walks, och i den valsen är ett sådant här uttalande rena platinatackan.
Så skyll inte på kändisen hela tiden.
Men det måste den som kliver ut ta i beaktande.
Personen måste vara medveten om det.

Så det finns fler kontaktytor i det här ärendet än LeBron kanske funderat på.

PS: jag har gay-vänner som har blivit mördade för sin läggning, och ett par av dem i Sverige.
Som flera här sagt, att vara Gay i vissa länder är det direkt farligt att vara gay i.
Mord, misshandel, och t.o.m. dödsstraff är en vardag för dem.....

jag är förbannat tacksam att jag "bara" är ex-TS, och inte gay.
Det skall ni veta.

Du snackar ju skit. Du har gayvänner som blivit mördade bland annat i Sverige? Om du ens skulle känna en gay som blivit mördad pga det så skulle det vara väldigt osannolikt, nu har du flera (eftersom du skrev det i plural) vänner som blivit mördade. I Sverige. Där homo-mord är vardag, eller?

bs.

DPahkamaa
2014-02-15, 14:15

http://en.wikipedia.org/wiki/Victim_blaming

Desertrat
2014-02-15, 14:15
Du snackar ju skit. Du har gayvänner som blivit mördade bland annat i Sverige? Om du ens skulle känna en gay som blivit mördad pga det så skulle det vara väldigt osannolikt, nu har du flera (eftersom du skrev det i plural) vänner som blivit mördade. I Sverige. Där homo-mord är vardag, eller?

bs.
Kände ett par bögar som blev mördade på 80-talet, bl.a. den snart nog rikskända mordet där Seppo, den nu tungt brottsbelastade nazisten högg besinningslöst som högg ihjäl min vän.
Den andra på 90-talet.
Dem som misshandlats är ett antal.

Vitkål
2014-02-15, 14:23
"Tjejer bör undvika utmanande klädsel för att inte bli våldtagna".

Faktum är att folk med lite karaktär inte nöjer sig att leva som dörrmattor.

Nej. Varför ska homosexuella backa när det är homofoberna som gör fel?

http://en.wikipedia.org/wiki/Victim_blaming

Jag säger att man kan vara smart i situationer där man är jävligt utsatt. Stöter man på ett gäng kokshöga ryssar som är ute efter bögblod kan man ju tona ner för att undvika stryk. Killen i klippet har ju uppenbarligen ändå ingen karaktär då han äter en smäll utan att ge tillbaka.

Diomedea exulans
2014-02-15, 14:24
Killen i klippet har ju uppenbarligen ändå ingen karaktär då han äter en smäll utan att ge tillbaka.

Vad har det med karaktären att göra? Icke-våld kräver stake.

DPahkamaa
2014-02-15, 14:25
Jag säger att man kan vara smart i situationer där man är jävligt utsatt. Stöter man på ett gäng kokshöga ryssar som är ute efter bögblod kan man ju tona ner för att undvika stryk. Killen i klippet har ju uppenbarligen ändå ingen karaktär då han äter en smäll utan att ge tillbaka.

Som överlevnadsstrategi är det väl en självklarhet, men att beskylla brottsoffret för det de råkat ut för innebär att man legitimerar brottet.

PureWhey
2014-02-15, 14:25
Det finns massor som bryr sig, välkommen till verkligheten.

Skickat ifrån böjracket

Desertrat
2014-02-15, 14:26

Tänk tanken ett snäpp längre, att offret i detta fall skulle vara t.ex. en dragqueen, eller en utvecklad TS.
Då ser du att våldet ifråga inte är accepterat i någon form, inte mot någon.
Om den går på en bög, vem är nästa offer?
En oskyldig invandrare?

Rikard Jansson
2014-02-15, 14:27
Det är faktiskt otroligt hur korkad du visar dig vara i så många olika aspekter lebron :O

Red Apple
2014-02-15, 14:29

Att brottet var sig själv ger inte mandat till att beskylla offret för att brottet ägde rum.

Red Apple
2014-02-15, 14:37
Det är faktiskt otroligt hur korkad du visar dig vara i så många olika aspekter lebron :O

http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5594435&postcount=23

Kändes relevant på något vis :D

Vitkål
2014-02-15, 14:38
Vad har det med karaktären att göra? Icke-våld kräver stake.

Jag tycker att någon som låter en annan person förnedra en på det sättet visar prov på obefintlig karaktär och självrespekt. En mus.

Som överlevnadsstrategi är det väl en självklarhet, men att beskylla brottsoffret för det de råkat ut för innebär att man legitimerar brottet.

Tänk tanken ett snäpp längre, att offret i detta fall skulle vara t.ex. en dragqueen, eller en utvecklad TS.
Då ser du att våldet ifråga inte är accepterat i någon form, inte mot någon.
Om den går på en bög, vem är nästa offer?
En oskyldig invandrare?

Att brottet var sig själv ger inte mandat till att beskylla offret för att brottet ägde rum.

Jag beskyller inte offret era dumma jävlar, killarna i klippet är vedervärdiga. Jag skrev att han hade kunnat undvika det genom att inte se bögig ut framför dem.

rooz
2014-02-15, 14:41
Jag beskyller inte offret era dumma jävlar, killarna i klippet är vedervärdiga. Jag skrev att han hade kunnat undvika det genom att inte se bögig ut framför dem.

Det är ju exakt det du gör:ike

LeBron
2014-02-15, 14:42
Really, du förstår inte vilka problem som en öppet homosexuell NFL-spelare kan tänkas möta i världens mest homofobiska proffs-liga?

*facepalm*

Nope. Jag tror han kommer bli accepterad i vilket lag han än hamnar, men om han sneglar efter matchen (i duschen), då jäklar! *skämt*ironi*. INGEN bryr sig, men när folk går ut och säger "JAG ÄR GAY, TITTA PÅ MIG" och ska ha en jäkla parad för att visa att man är gay, då blir man lite smått irriterad.

Red Apple
2014-02-15, 14:46

Du ser inte motsägelsen i det här inlägget?

Nope. Jag tror han kommer bli accepterad i vilket lag han än hamnar, men om han sneglar efter matchen (i duschen), då jäklar! *skämt*ironi*. INGEN bryr sig, men när folk går ut och säger "JAG ÄR GAY, TITTA PÅ MIG" och ska ha en jäkla parad för att visa att man är gay, då blir man lite smått irriterad.

Tycker du borde komma ut inför din familj, dina vänner och alla i din närvaro, låta dem tro det i en vecka och se hur många det är som försvinner rätt snabbt och inte vill ha att göra med dig. Tänk dig sedan det i en situation där homofobin är så pass omfattande att den inte ens är jämförbar.

Desertrat
2014-02-15, 14:46

DÄR har du fel, den lagledaren kommer att få ett helvete, och tro INTE att det amerikanska samhället är gay-tolerant i alla delar.

Det kommer att ta ännu längre där över innan det är ens lika "accepterat" som här.

rooz
2014-02-15, 14:47
Okunskapens stjärna lyser klart i Örebro.

OPAQ6GOI1G0

Desertrat
2014-02-15, 14:49
Okunskapens stjärna lyser klart i Örebro.

OPAQ6GOI1G0

Jag behöver inte gå längre än till Anton Hysén....

Pepz
2014-02-15, 14:53

herregud
du tror på allvar att Pride är för att HBTQ ska få visa upp sig?

Jag har en bror och nära bekanta som är gay och det är INTE en dans på rosor i dagens samhälle i Sverige.. och då är Sverige ett av de länder som kommit längst

Rikard Jansson
2014-02-15, 14:58

Allvarligt... det finns ju en möjlighet att han kommer bli mördad för det här, för att inte tala om sjukt hatad. Tycker han ska ha lite cred för att han vågar

DPahkamaa
2014-02-15, 14:59
Jag skrev att han hade kunnat undvika det genom att inte se bögig ut framför dem.

= hade han inte sett bögig ut hade han fått spö = bögens fel.

*slap*

Angel
2014-02-15, 15:01
Enda sen jag var 13 eller något så har jag funderat på om jag inte är i garderoben ändå.

Barbastark
2014-02-15, 15:03
Nu känner jag mig lite sliskigt "kolla hur tolerant jag är", men skit i det en stund, och sen får nån gärna go a head och förklara hur man kan ha något emot LGBT och vad är det är som väcker sån irritation?

Förstår hur politik, olika ideologier mm kan väcka stark irritation då meningsskiljaktigheten ofta kan grunda sig i upplevelsen av att motparten fattar beslut som leder till sämre välfärd eller är potentiellt skadligt för vissa grupper osv. Men finns ju inte en tillstymmelse till att kunna applicera detta argument till ovan (a, i vissa religioners heliga skrifter står det ju uttryckligen att homosexualitet är fel, men skippa den aspekten).

Desertrat
2014-02-15, 15:07
Nu känner jag mig lite sliskigt "kolla hur tolerant jag är", men skit i det en stund, och sen får nån gärna go a head och förklara hur man kan ha något emot LGBT och vad är det är som väcker sån irritation?

Förstår hur politik, olika ideologier mm kan väcka stark irritation då meningsskiljaktigheten ofta kan grunda sig i upplevelsen av att motparten fattar beslut som leder till sämre välfärd eller är potentiellt skadligt för vissa grupper osv. Men finns ju inte en tillstymmelse till att kunna applicera detta argument till ovan (a, i vissa religioners heliga skrifter står det ju uttryckligen att homosexualitet är fel, men skippa den aspekten).

Xenofobi, grunden bakom homofobi, transfobi, rasism, mm, mm.
Rädslan för det okända, främlingsfientlighet i vanligt folks munnar, det jag inte vet något om är farligt.

LeBron
2014-02-15, 15:08

Tycker du borde komma ut inför din familj, dina vänner och alla i din närvaro, låta dem tro det i en vecka och se hur många det är som försvinner rätt snabbt och inte vill ha att göra med dig. Tänk dig sedan det i en situation där homofobin är så pass omfattande att den inte ens är jämförbar.

Skulle inte fungera då jag har flickvän, men det känns som att det ligger något i det du säger, kanske man skulle göra ett experiment eller sådant för att ge oss (mig) en verklighetsbild (som ni tycker att jag saknar) av det faktiska "problemet".

Desertrat
2014-02-15, 15:12
Skulle inte fungera då jag har flickvän, men det känns som att det ligger något i det du säger, kanske man skulle göra ett experiment eller sådant för att ge oss (mig) en verklighetsbild (som ni tycker att jag saknar) av det faktiska "problemet".

Jag kan enbart se det ur min egen synvinkel.
Jag förlorade 75% av alla vänner jag kände när jag startade min transition, det var en markering på vilka som var mina sanna vänner, 25% av dem har hotat att slå ihjäl mig om dem ser mig igen, mm.

Klarfakta!

Låt mig ge dig en tankenöt.
Ponera tanken att din flickvän en dag säger 1: "Jag är transexuell, och jag orkar inte mer, jag vill gå in i transitionen nu." 2: "Jag tycker om tjejer och tjejsex och är 100% lesbisk och har försökt att leva ett heteroliv, men det funkar inte."

Tänk dig in i dem tankegångarna, hur skulle DU ta det?
Skulle du ha kurage att våga stå upp för henne och hennes önskan?

Red Apple
2014-02-15, 15:13

Ja, eller så tar man homosexuellas ord för det. Finn rätt gott om insamlad empiri i frågan liksom.

Vitkål
2014-02-15, 15:21
Det är ju exakt det du gör:ike

= hade han inte sett bögig ut hade han fått spö = bögens fel.

*slap*

Det är väl självklart att felet ligger i att de ger sig på oskyldiga homos?

Desertrat
2014-02-15, 15:30
Jag hör inget från Lebron.

Var tankenötterna lite för jobbiga att tänka på?

Diomedea exulans
2014-02-15, 15:34

Återigen har jag läst en förklaring till detta. :)

Kristendomen (och många andra religioner) var i sina tidiga stadium krigarreligioner. De praktiserades i samhällen som levde på att errövra andra samhällen. För att erövra ett annat samhälle behövs det krigare; för att skapa krigare så behövs det barn. För att maximera barnafödandet- och uppfostrandet så bannlyste man all aktivitet som inte direkt ledde till barn. Alltså förbjöds onani, analsex, homosex, oralsex, och så vidare, och man fick höra att man hamnade i helvetet om man ägnade sig åt det. Tanken var väl alltså att om man tvingar folk att aldrig ha sex på andra sätt än vaginalsex, så måste det ju födas fler framtida krigare. Vaginalsex blir ju det enda sättet man kan tillfredsställa sig på om man är kåt.

Dessa ideal har sedan "internaliserats", som det så fint heter, i vårt undermedvetna. Dvs, nuförtiden tycker vi att bögsex är fel, men förstår själva inte varför. Ett arv från de där tidiga religionerna.

Som jämförelse så har inte bögsex varit "fel" i alla samhällen, t ex det gamla romarriket.

DPahkamaa
2014-02-15, 15:46
Återigen har jag läst en förklaring till detta. :)

Kristendomen (och många andra religioner) var i sina tidiga stadium krigarreligioner. De praktiserades i samhällen som levde på att errövra andra samhällen. För att erövra ett annat samhälle behövs det krigare; för att skapa krigare så behövs det barn. För att maximera barnafödandet- och uppfostrandet så bannlyste man all aktivitet som inte direkt ledde till barn. Alltså förbjöds onani, analsex, homosex, oralsex, och så vidare, och man fick höra att man hamnade i helvetet om man ägnade sig åt det. Tanken var väl alltså att om man tvingar folk att aldrig ha sex på andra sätt än vaginalsex, så måste det ju födas fler framtida krigare. Vaginalsex blir ju det enda sättet man kan tillfredsställa sig på om man är kåt.

Dessa ideal har sedan "internaliserats", som det så fint heter, i vårt undermedvetna. Dvs, nuförtiden tycker vi att bögsex är fel, men förstår själva inte varför. Ett arv från de där tidiga religionerna.

Som jämförelse så har inte bögsex varit "fel" i alla samhällen, t ex det gamla romarriket.

Kristendomen var en minoritetsreligion i ett redan krigande imperium under sin tillkomst och får sin första stora härskare först under kejsar Konstantin på 300-talet, då romarriket redan är en stormakt. Så den teorin låter inte särskilt trovärdig i fallet kristendom. De första kristna var väldigt urbana och levde i Jerusalem, Rom, Alexandria och andra större städer i Romarriket. Kristna var heller inte någon stor del av den romerska armén innan Konstantin. Vissa kejsare, t.ex. Diocletianus, försökte t.o.m förbjuda kristna från att vara med i armén. Antalet kristna i armén ökar dock strax innan Konstantins konvertering till kristendomen.

Kristendomen tar dessutom hela sin sexualmoral från judendomen, så att förbjuda bögerier är ingenting de kristna gör på egen hand.

Att den stämmer på t.ex. judendom och islam kan jag däremot köpa, då dessa religioner tvingats konkurrera med andra stammar och religioner för sin överlevnad.

dream_theater_
2014-02-15, 15:48
Helvete, nu lär ju Ellen sluta höra av sig!

Red Apple
2014-02-15, 15:50
Kristendomen var en minoritetsreligion i ett redan krigande imperium under sin tillkomst och får sin första stora härskare först under kejsar Konstantin på 300-talet, då romarriket redan är en stormakt. Så den teorin låter inte särskilt trovärdig i fallet kristendom. De första kristna var väldigt urbana och levde i Jerusalem, Rom, Alexandria och andra större städer i Romarriket. Kristna var heller inte någon stor del av den romerska armén innan Konstantin. Vissa kejsare, t.ex. Diocletianus, försökte t.o.m förbjuda kristna från att vara med i armén. Antalet kristna i armén ökar dock strax innan Konstantins konvertering till kristendomen.

Kristendomen tar dessutom hela sin sexualmoral från judendomen, så att förbjuda bögerier är ingenting de kristna gör på egen hand.

Att den stämmer på t.ex. judendom och islam kan jag däremot köpa, då dessa religioner tvingats konkurrera med andra stammar och religioner för sin överlevnad.

Hört talas om något som kallas medeltid? 800-talet och framåt kan vara värt att läsa på om.

Diomedea exulans
2014-02-15, 15:50

Ja, så kanske det var. Sak samma. :)

Edit: Vilken religion det var som började med den här sexualmoralen är irrelevant; poängen är att förklara hur vår störda sexualmoral uppstod.

Desertrat
2014-02-15, 15:54
Hohho.... det här drog iväg snyggt.
Bara luta sig tillbaka och läsa, men nu skall se om Herr LeBron behagar svara eller om det är en för stor tankenöt att knäcka?

DPahkamaa
2014-02-15, 15:56
Ja, så kanske det var. Sak samma. :)

Liknande teorier har applicerats på mormonernas och muslimernas polygami.

I mormonernas fall för att skapa en slagkraftig religion. En man kan ju som bekant befrukta många kvinnor på kort tid och därmed skapa många ungar. Efter ett tag förbjuder Smith polygamin, antagligen för att nog många mormoner då fanns.

I muslimernas fall tros koranens tillåtande av fyra fruar vara en konsekvens av de krig som Muhammed tidigt kastas in i. Många män dör, mannen har försörjningsplikt i arabisk kultur och många kvinnor blev änkor som behövde försörjas.

Fast nu blev det lite OT här.

Alfers
2014-02-15, 16:04
Jag skulle vilja ta tillfället i akt att berätta för alla att jag är hetrosexuell.
Känns som en väldigt viktig sak att dela med mig av.

Desertrat
2014-02-15, 16:05
Jag skulle vilja ta tillfället i akt att berätta för alla att jag är hetrosexuell.

samma här.

Diomedea exulans
2014-02-15, 16:06

I see what you did there. Men att komma ut som heterosexuell är inte jämförbart med att komma ut som homosexuell, eftersom alla förutsätter att alla andra är heterosexuella tills motsatsen bevisats, och eftersom det inte finns någon heterofobi.

DPahkamaa
2014-02-15, 16:08
Hört talas om något som kallas medeltid? 800-talet och framåt kan vara värt att läsa på om.

Den judeo-kristna sexualmoralen är mycket äldre än så. Att den möjligtvis befästs under krigiska förhållanden är en helt annan sak, det som diskuterades här var dess uppkomst.

Leviticus 18:22 t.ex. skrivs inte på 800-talet.

jenni
2014-02-15, 16:10
Jag tycker det är många som experimentera också, utan att verkligen vara homosexuella/bi

Desertrat
2014-02-15, 16:12
Jag tycker det är många som experimentera också, utan att verkligen vara homosexuella/bi
Nog fan är det det.

jenni
2014-02-15, 16:15
Nog fan är det det.

Haha....fast varför inte..

J.V
2014-02-15, 16:16

Jag har INGENTING emot bögar eller lesbiska människor, vill du ta den i röven så varsågod, be my guest, men varför ska du gå ut och pryda varenda jäkla tidning med det?!Lol. Bara lol.

Ditt inlägg visar ju att det fortfarande är viktigt att belysa när kändisar och profiler kommer ut. Bara att vi fortfarande kallar det för att "komma ut" räcker som anledning.

Visst vet du att det finns homosexuella som inte heller har analsex? Stjärten och aktiviteter där har ganska lite med det att göra.

derko
2014-02-15, 16:17
Ni som gapar om victimblaming låser ni dörren när ni går ut? Lämnar ni er plånbok fullt synlig offentligt? Tittar ni er för innan ni traskar ut på övergångstället? Ytterst är du som individ ALLTID ansvarig för din säkerhet och tills den dagen då vi lever i en utopiskt samhälle där alla människor är snälla och behandlar varandra väl så kommer det finnas risker du bör undvika om värnar om din säkerhet.

Desertrat
2014-02-15, 16:19
Haha....fast varför inte..
Du skulle bara veta.

jenni
2014-02-15, 16:21
Du skulle bara veta.

Fan, nu blir jag ju nyfiken...

Desertrat
2014-02-15, 16:34
Fan, nu blir jag ju nyfiken...
diskretion, syster, diskretion... *hug*

Tolkia
2014-02-15, 17:58
Just det faktum att du känner att du måste skapa en tråd för att tala om för världen att du minsann inte har NÅGONTING emot bögar bara de inte märks eller bögar sig så att du ser det, så att du inte behöver låtsas om att de finns säger väl ungefär allt om varför det behövs FLER kända och beundrade människor som går ut med att de är homosexuella. Eller, för den delen, att de är något annat som samhälle och människor (de flesta utan någon genomtänkt anledning till att de gör det) väljer att skambelägga fast det egentligen inte finns något i det som gör att det borde vara skamligt. Psykiska och fysiska sjukdomar, svårigheter att försörja sig, mobbing i skola och på arbetsplatser osv. I USA, som väl är det aktuella landet här, är det dessutom ofta fett mycket jobbigare att vara homosexuell än i Sverige, där det är jobbigt nog.

Förvånansvärt många är inte mer genomtänkta i sin fördomsfullhet än att de får kortslutning i hjärnan när någon de ditintills uppfattat som normal/vettig/intelligent/sund/snygg etc. visar sig vara något som de "egentligen" föraktar. "Va, är han bög? Men han ser ju ut som vilken kille som helst?" Alltså behöver vi mer av den varan, inte mindre.
Handlar också om att bögar sällan tar ett steg tillbaka.
Jag vågar garantera att du har träffat ett helt gäng homosexuella som du inte vet om, eftersom det inte syns på utanskriften, och de flesta faktiskt inte alls torgför det till vem som helst, när som helst. Och det tror jag att du egentligen vet, men väljer att bortse från, eftersom det av någon anledning är roligare att tro att alla homos är som Babsan Wilhelmsson.

wessmen
2014-02-15, 18:24
Fattar inte hur man kan tycka det är "förbi" att komma ut, nu är jag "bara" bisexuell men det var en jävla lättnad att berätta hur det är. Det är inte bara för omgivningen utan även för en själv, varenda gång sexualitet eller liknande kommer upp så blir man påmind om vad man döljer för omgivningen.

Det är många som ska vara så "otroligt medvetna humanister" och säger att de inte skulle bry sig ett dugg, en åsikt som är som bortblåst när någon faktiskt kommer åt. Det är jättelätt att sitta och säga att man inte bryr sig när det är grannen, men är det en under ens eget tak eller umgängeskrets så är det inte lika lätt när de fortsätter att "tvingas" umgås med personen.

Homosexualitet kommer aldrig att accepteras så länge vi låter våran invandring vara som den är. Invandrare (generellt) tycker inte att homosexualitet är något som inte är OK, utan de fullkomligt hatar det.:smash:

Desertrat
2014-02-15, 18:51
Fattar inte hur man kan tycka det är "förbi" att komma ut, nu är jag "bara" bisexuell men det var en jävla lättnad att berätta hur det är. Det är inte bara för omgivningen utan även för en själv, varenda gång sexualitet eller liknande kommer upp så blir man påmind om vad man döljer för omgivningen.

Det är många som ska vara så "otroligt medvetna humanister" och säger att de inte skulle bry sig ett dugg, en åsikt som är som bortblåst när någon faktiskt kommer åt. Det är jättelätt att sitta och säga att man inte bryr sig när det är grannen, men är det en under ens eget tak eller umgängeskrets så är det inte lika lätt när de fortsätter att "tvingas" umgås med personen.

Homosexualitet kommer aldrig att accepteras så länge vi låter våran invandring vara som den är. Invandrare (generellt) tycker inte att homosexualitet är något som inte är OK, utan de fullkomligt hatar det.:smash:
Det är nog olika i olika grupper invandrare.
Men mer fundamentalistiska grupperingar har generellt allmänt svårare att handskas med det.
Dem kan inte hantera mig heller.

en stor stark
2014-02-15, 18:53
Bra att känt folk kommer ut på platser/situationer/jobb där mycket homofobi finns. Det är väl inte så svårt att förstå?

Desertrat
2014-02-15, 18:58
Bra att känt folk kommer ut på platser/situationer/jobb där mycket homofobi finns. Det är väl inte så svårt att förstå?
Definitivt kolla in t.ex. den här liraren i Centern Anders Carlberg vad han heter, riksdagsnisse, som kom ut, han rörde om rejält i grytan genom detta.
Kolla Pekka Heino, han i TV.
Kolla den här diplomaten som kom ut.
Alla dem ruskade om sina omgivningar ordentligt.

Är det så svårt att fatta att dem välter omkull motståndet?
Dem har pondusen, styrkan och modet att välta omkull fördomarna.

Macroman
2014-02-15, 19:19
Ett antal märkliga och ogenomtänkta kommentarer i den här tråden visar ju mkt tydligt att det verkligen inte är oproblematiskt att "komma ut".

R Scarpa27
2014-02-15, 19:38
Hint:

zMTbFSJ_Tr4

usch vad hemsk video.

faen e de med folk låt alla få vara vem man vill.
& gay hatare ska väl vara lyckliga blir ju fler tjejer över till dem då.

world is upside down.

Desertrat
2014-02-15, 19:41
usch vad hemsk video.

faen e de med folk låt alla få vara vem man vill.
& gay hatare ska väl vara lyckliga blir ju fler tjejer över till dem då.

world is upside down.

Det där är definitivt inte ovanligt i Ryssland, det är mer regelmässigt.

Mags
2014-02-15, 21:53
Jag tycker ändå att det på något sätt är betryggande att det finns folk som tycker som TS... Jag menar att det tyder på att det finns samhällen/grupper där det inte finns så mycket stigma kring ovanliga sexuella läggningar. Vilket i sin tur (möjligtvis) betyder att oliktänkande/annorlunda livsstilar accepteras mer.

Visserligen kan man tycka att det är på sin plats att säga till folk att man är homosexuell om man är det, eftersom att nästan alla bara antar att man är hetero (och med rätta, mer eller mindre, för det är ju absolut vanligast). Och det kan ju vara relevant för andra att veta, då det är bra för bekanta att veta så man inte isnackar in sin kompis hos nån tjej, i onödan, etc. Typ.

Men om man bortser från det borde ju det naturliga kommentaren vara "so what?".

Men nu är det rätt stor skillnad på att bo i Sverige mot t ex USA, vilket i sin tur inte alls är på samma nivå som Ryssland (vad jag förstått). Om man dessutom bor i Lund som jag gör tenderar man till att tro att resten av Sverige är mer utvecklat än vad det egentligen är. Låter elitistisk, men fan... folk är helt enkelt modernare här.

OT: Fan vilka tragiska filmer... men, hur orkar folk misshandla nån som är homosexuell? Jag kan förstå hur man kan ogilla dem som är annorlunda och sånt, men vad driver en människa till att ****** någon till döds med en glasflaska, för att denne tänder sexuellt på vissa män? Just detta blir ju väldigt ironiskt, då det väl är sexuellt våld (homosexuellt), mot någon som ofta är yngre än gärningsmännen? Min tankegång kanske låter väldigt kall, men jag började fundera över mekanismen. Många vanliga brott kan man ju iaf förstå ungefär hur de kunnat tänkt, tycker jag.

cero
2014-02-16, 12:56
OT: Fan vilka tragiska filmer... men, hur orkar folk misshandla nån som är homosexuell? Jag kan förstå hur man kan ogilla dem som är annorlunda och sånt, men vad driver en människa till att ****** någon till döds med en glasflaska, för att denne tänder sexuellt på vissa män? Just detta blir ju väldigt ironiskt, då det väl är sexuellt våld (homosexuellt), mot någon som ofta är yngre än gärningsmännen? Min tankegång kanske låter väldigt kall, men jag började fundera över mekanismen. Många vanliga brott kan man ju iaf förstå ungefär hur de kunnat tänkt, tycker jag.

Därför att homosexuella ÄR ovanliga enligt våra samhällsnormer? Och det sexuella våldet är ju till för att förnedra personen, och fyller alltså troligtvis ingen sexuell funktion hos gärningsmannen.

gohei
2014-02-16, 13:01

Får hoppas det visar sig att hon är bi istället :cool:

Ajemän
2014-02-16, 13:48
Det finns ingen vettig människa med ett brinnande intresse som bryr sig om sånt här, men för de flesta här i världen så är dagens höjdpunkt eftermiddagsfikan liksom...

Diomedea exulans
2014-02-16, 13:58
Ni grabbar hade garanterat fått ligga med Ellen Paige om hon var hetero.

Jockefoten
2014-02-16, 15:00
"As a guy who's had a crush on her since Juno I was really bummed. This pic helps though"

http://i.imgur.com/bSHn5sk.jpg

cero
2014-02-16, 15:02
Det finns ingen vettig människa med ett brinnande intresse som bryr sig om sånt här, men för de flesta här i världen så är dagens höjdpunkt eftermiddagsfikan liksom...

Snacka för dig själv.

Jag blir glad för varje steg som de homosexuella tar i rätt riktning.

Gober
2014-02-16, 15:18
Lebron, antingen är du ett troll eller så blev du kanske tappad ett par gånger som nyfödd ;-)

Finns väl inte så mycket att kommentera då folk redan skrivet ner anledningar till varför det är mycket positivt att kändisar, idoler och förebilder kommer "ur garderoben"

MasterChief
2014-02-16, 15:23

De som inte har kommit ut ur garderoben bryr sig nog väldigt mycket. Kan inte föreställa mig hur det kan kännas för ung grabb att vara homosexuell om man lever i en väldigt heterosexuell miljö.

Att då kändisar som är hyllade i alla möjliga sammanhang kommer ut kanske avdramatiserar frågan något.

Sen tror jag inte att personen som väljer att bli "officiell med sin sexuella läggning" väljer att "pryda varenda jäkla tidning". Det är snarare media som är intresserade och det är väl för att läsarna i regel är nyfikna på kändisars liv.

Mags
2014-02-16, 19:04
Därför att homosexuella ÄR ovanliga enligt våra samhällsnormer? Och det sexuella våldet är ju till för att förnedra personen, och fyller alltså troligtvis ingen sexuell funktion hos gärningsmannen.

Jaja, och jag fattar liksom att vissa kan ogillar det. Men "nej grabbar, nu måste någon ta i tag med det här och spöa upp några homos"? Varifrån kommer engagemanget? Det verkar ju inte vara oplanerade brott heller, att nån full ryss får för sig att slå någon de nyss träffat, utan att det planeras gay dates som sedan blir ett bakhåll liksom... varför?

Desertrat
2014-02-16, 19:10
Jaja, och jag fattar liksom att vissa kan ogillar det. Men "nej grabbar, nu måste någon ta i tag med det här och spöa upp några homos"? Varifrån kommer engagemanget? Det verkar ju inte vara oplanerade brott heller, att nån full ryss får för sig att slå någon de nyss träffat, utan att det planeras gay dates som sedan blir ett bakhåll liksom... varför?

Civilt våld mot andra individer är ALDRIG OK.
Det enda undantaget är Kampsport och självförsvar.
Dem ENDA med ett våldsmonopol i vårt samhälle är polisen och Försvarsmakten, och båda styrs av kraftigt kringrända lagstiftningar.

cero
2014-02-16, 19:16

Bli aldrig förvånad över vad människan är kapabel till. Vi är vilda djur i grunden och enbart en kombination av kemiska formler. Det bekräftas även av vår historia.

Ignatius72
2014-02-16, 19:39
En stor gäspning är det med folk som kommer ut ur garderoben. Det som skulle få mig att iaf höja på ögonbrynen är om Zlatan, Henke Lundqvist, Fredde Reinfeldt.
Men det är ju något bra!
Häromveckan var det en bekants dotter som kom ut som bi-sexuell på Facebook. Typ 15-16 år gammal. Hon fick ju en beskedlig hög med "vad modigt" "styrkekramar" och annat.
Jag tänkte bara attentionwhore.

cero
2014-02-16, 20:00
En stor gäspning är det med folk som kommer ut ur garderoben. Det som skulle få mig att iaf höja på ögonbrynen är om Zlatan, Henke Lundqvist, Fredde Reinfeldt.
Men det är ju något bra!
Häromveckan var det en bekants dotter som kom ut som bi-sexuell på Facebook. Typ 15-16 år gammal. Hon fick ju en beskedlig hög med "vad modigt" "styrkekramar" och annat.

Not sure if srs

MasterChief
2014-02-16, 20:35
Men det är ju något bra!

Lite väl hård beteckning på ett barn imo.

Ignatius72
2014-02-16, 21:27
Lite väl hård beteckning på ett barn imo.

Uppmärksamhetsökande kanske låter trevligare. Något inte helt obekant för ungdomar i den åldern. Mycket uppmärksamhet och låg risk genom att komma ut.

Men som sagt, att det inte är en stor grej är ju något bra. Då har vi kommit någonstans.

cero
2014-02-16, 21:41
Uppmärksamhetsökande kanske låter trevligare. Något inte helt obekant för ungdomar i den åldern. Mycket uppmärksamhet och låg risk genom att komma ut.

Men som sagt, att det inte är en stor grej är ju något bra. Då har vi kommit någonstans.

Förstår inte vad du försöker säga ens. Det var modigt av henne att berätta att hon är bi. I en drömvärld vore det samma sak som att säga "Jag tycker om Real Madrid", men så är det tyvärr inte.

Ignatius72
2014-02-16, 21:42
Förstår inte vad du försöker säga ens. Det var modigt av henne att berätta att hon är bi.

Min poäng är att det numera inte är särskilt modigt. Jag tror hon hade haft det tuffare att komma ut som moderat.

cero
2014-02-16, 21:44
Min poäng är att det numera inte är särskilt modigt. Jag tror hon hade haft det tuffare att komma ut som moderat.

Att vara bi-kvinna kanske inte är så farligt, men att komma ut som homosexuell man är oerhört modigt och heroiskt på ett sätt. Jag hade aldrig vågat om jag varit det.

Ignatius72
2014-02-16, 21:49
Att vara bi-kvinna kanske inte är så farligt, men att komma ut som homosexuell man är oerhört modigt och heroiskt på ett sätt. Jag hade aldrig vågat om jag varit det.

Vilket ju är det jag skrivit hela tiden.

En Zlatan eller en Henke. Eller kanske den 16-årige killen i hockey/fotbollslaget. Det är betydligt modigare.

Men fortfarande, bra att det blir lättare och lättare.

Red Apple
2014-02-16, 22:51
Det är säkert lättare att komma ut som bisexuell kvinna än som homo man, men om man tror att det är lätt för det behöver man en reality check. Även om man får överväldigande positiva reaktioner så finns det oftast den där personen som betyder väldigt mycket men inte kan tolerera det. Kränkta vita män som inte har förståelse för att lite positiv uppmärksamhet kan behövas för att lindra det dåliga samvete många som lever i garderoben har tills de kommer ut får gärna hålla sin intolerans för sig själva.

Stoltz
2014-02-16, 23:18

För sin egen skull i överlevnadssyfte så kan jag förstå om man skulle göra detta, men att behöva förändra sig själv för att inte någon ska ge en en snyting är ju fruktansvärt.

Det är ju som att beskylla ett våldtäktsoffer för att denne klädde sig sexigt, eller en islamsk kvinna för att hon hade slöja på sig när hon blev misshandlad.

Sen kan man säga saker som "tills vi har ett perfekt samhälle så är det varje individs ansvar" men det trycker bara behovet av att lägga ansvaret på rätt person framför sig, för att göra det bekvämt för de av oss som lever i nuet med problemen.

Där är ju någon som gjort just detta och fick en rätt rejäl fruktansvärd upplevelse. Han skrev boken "The Cross in the closet" efteråt, det kankse vore något för dig?

filmjölk
2014-02-16, 23:42
Kränkta vita män som inte har förståelse för att lite positiv uppmärksamhet kan behövas för att lindra det dåliga samvete många som lever i garderoben har tills de kommer ut får gärna hålla sin intolerans för sig själva.

Men bruna och svarta mäns intolerans låtsas vi inte om.

Red Apple
2014-02-17, 02:54
Men bruna och svarta mäns intolerans låtsas vi inte om.

Inte deras inlägg jag kommenterade.

LeBron
2014-02-17, 03:48
http://puu.sh/6Za7Q.jpg

Griip
2014-02-17, 04:40
Shit. Visste att det var mye queers i UK men att 77% av befolkning var LGBTI kunde jag aldrig tro

Red Apple
2014-02-17, 04:51
Lol griip.

Mags
2014-02-17, 11:48
Civilt våld mot andra individer är ALDRIG OK.
Det enda undantaget är Kampsport och självförsvar.
Dem ENDA med ett våldsmonopol i vårt samhälle är polisen och Försvarsmakten, och båda styrs av kraftigt kringrända lagstiftningar.

Jag försvarar det inte, om det var det du trodde?

Jag menar bara att drivkraften är för mig är väldigt oklar. Jag vill ju inte slå någon jag nyss träffat på av en slump, men jag kan ändå liksom förstå känslan av provokation etc som skulle kunna leda en människa till det.
Men detta verkar ju inte vara fallet, det är väl, av filmerna att dömma, ofta människor som sitter och planerar hur de ska spöa folk, så jag undrar; Hur går detta till? Är de självhatande gays själva eller nått sånt? Eller är det bara nynazism? Jag tycker inte det låter riktigt trovärdigt. Även om man tror att det är bra att sabba för LGBT-folk borde väl även homosexuella nazister känna att det finns mer meningsfulla saker att spendera sina dagar på?

Desertrat
2014-02-17, 11:59
Jag försvarar det inte, om det var det du trodde?

Jag menar bara att drivkraften är för mig är väldigt oklar. Jag vill ju inte slå någon jag nyss träffat på av en slump, men jag kan ändå liksom förstå känslan av provokation etc som skulle kunna leda en människa till det.
Men detta verkar ju inte vara fallet, det är väl, av filmerna att dömma, ofta människor som sitter och planerar hur de ska spöa folk, så jag undrar; Hur går detta till? Är de självhatande gays själva eller nått sånt? Eller är det bara nynazism? Jag tycker inte det låter riktigt trovärdigt. Även om man tror att det är bra att sabba för LGBT-folk borde väl även homosexuella nazister känna att det finns mer meningsfulla saker att spendera sina dagar på?

Det har förekommit att gays som själva "försöker bota sig själva" genom att attackera andra bögar, men i 9,5 fall av tio, talar vi om ren xenofobi, med undergrupperna rasism, homo/transfobi, islamofobi, antisemitism, antizigamism, mm (det är fler än gay som åker på det våldet, det räcker att ha fel hudfärg eller bryta på fel sätt språket i deras ögon).
dem bögarna som håller på så här kallas självförnekande bögar.
dem är ofta tuffare än en karlakarl de luxe, och allt som inte är hetero är "Fy fan vad äckligt!".
En ganska så lätt genomskådad grupp.

Det här våldet ofta planerat ja.
Det är organiserat uppifrån, det finns långt mer än bara nazister som pucklar på bögarna i Ryssland.
Kyrkan är en bra kålsupare med på det området, t.ex.

PS: Griip.
UK har en helvetes dubbelmoral, med Mary Whitehouse, m.fl. som gärna föder den. Kolla in Clause 28, t.ex., så va gay i UK? Nej tack.
British Defence League, m.fl. som mer än gärna stampar en på skallen om man man uppdagas som bög av dem.

Oxe
2014-02-17, 12:16
Jag är lite förundrad över folks "rätt" att bete sig hur som helst utan att ta ev ansvar för konsekvenserna, nej våld är inte OK, men kan du förvänta dig att ingen kommer göra nåt ifall du provocerar dom.

Ingen höjer på ögonbrynen ifall en "skinskalle" med deras attribut åker på stryk, men att ta seden dit man kommer är väl en ganska bra ide, är du en fjollbög så försök iaf vara lite mindre fjollig när du skall vistas med tex fulla raggare, är du rasist kanske du inte bör förklara att negrer är dumma i huvudet när lokalhaket har afrikansk afton, du kanske inte bör klä dig på ett visuellt villigt sätt när du nattetid skall bege dig ensam igenom områden med väldigt våldtäktsratio..

Envisas man ändå att stå på sin rätt så pass kan jag tycka att man delvis får skylla sig själv oavsätt tillhörighet.

Det jag observerat är att många av de så kallade oprovocerade attackerna mellan folk generellt sett inte är helt oprovocerande

Desertrat
2014-02-17, 12:22
Jag är lite förundrad över folks "rätt" att bete sig hur som helst utan att ta ev ansvar för konsekvenserna, nej våld är inte OK, men kan du förvänta dig att ingen kommer göra nåt ifall du provocerar dom.

Ingen höjer på ögonbrynen ifall en "skinskalle" med deras attribut åker på stryk, men att ta seden dit man kommer är väl en ganska bra ide, är du en fjollbög så försök iaf vara lite mindre fjollig när du skall vistas med tex fulla raggare, är du rasist kanske du inte bör förklara att negrer är dumma i huvudet när lokalhaket har afrikansk afton, du kanske inte bör klä dig på ett visuellt villigt sätt när du nattetid skall bege dig ensam igenom områden med väldigt våldtäktsratio..

Envisas man ändå att stå på sin rätt så pass kan jag tycka att man delvis får skylla sig själv oavsätt tillhörighet.

Det jag observerat är att många av de så kallade oprovocerade attackerna mellan folk generellt sett inte är helt oprovocerande

Det kallas brist på tolerans, och brist på att kunna samleva med alla.
Nazis är intoleranta, antidemokratiska, och direkt farliga mot "avvikande".

Viktor_Balck
2014-02-17, 12:28
Det är väl jättebra att folk kommer ut för att bana vägen åt andra så att det blir mer accepterat. Visst är det lättare att vara gay idag än vad det tidigare varit men exempelvis Michael Sam att då eventuellt bli den första, öppet homosexuella spelaren i NFL är jäkligt stort. Hans mod imponerar iaf på mig, han kunde valt att ta den lättare vägen och hålla det för sig själv.

0frL4fvwLrY

Oxe
2014-02-17, 12:29
Det kallas brist på tolerans, och brist på att kunna samleva med alla.
Nazis är intoleranta, antidemokratiska, och direkt farliga mot "avvikande".

Så kan muslimer också vara... eller valfri religös övertygelse, eller politisk extrimism åt vardera håll...

Hur många okväljnings ord/uttryck åsikter skulle jag kunna använda (som jag tycker) som är helt emot din/dina vänners livsåskådning och den person du/dina vänner är, utan att du skall gå i taket...

Jag har ett "intolerant" "synsätt" tankemönster, som du garanterat inte skulle uppskatta, men jag har ju rätt att tycka så ändå.

Desertrat
2014-02-17, 12:38
Så kan muslimer också vara... eller valfri religös övertygelse, eller politisk extrimism åt vardera håll...

Hur många okväljnings ord/uttryck åsikter skulle jag kunna använda (som jag tycker) som är helt emot din/dina vänners livsåskådning och den person du/dina vänner är, utan att du skall gå i taket...

Jag har ett "intolerant" "synsätt" tankemönster, som du garanterat inte skulle uppskatta, men jag har ju rätt att tycka så ändå.

Du kan gå väldigt långt, men ger du dig på mig fysiskt så smäller det.
Jag lyssnar inte på dina okvädningsord, dem går in genom ena örat och ut genom det andra öra, oprocessade.
Det är jag, en del av mina vänner skulle ge dig en dagsedel du inte skulle resa dig ifrån.
Du har rätt till din åsikt, och jag är redo att dö för din rätt att uttrycka den.
men att gå till en fysisk xenofobisk handling är FEL, FEL, OCH ÅTER FEL.

Vi är alla olika, och jag skulle nog rekommendera att du nog inte bör vädra dem allra värsta avarterna i vissa omgivningar.
och jag är allergisk mot allt med -ism efter på det stora hela, det brukar inte vara bra i det långa loppet....

cero
2014-02-17, 12:50
0frL4fvwLrY

Denna killen kommer nog få extra mycket stöd eftersom att han är "manlig" sas. Det folk har mest problem med är den feminina homosexuella mannen.

benya
2014-02-17, 13:06
Lite off-t

Tycker ni det är homofobiskt om amn anser att HBQT personer ska få egna omklädningsrum på gymmet?

Jag tycker def inte det men ’r nyfiken på andras åsikter kring detta

Oxe
2014-02-17, 13:20
Du kan gå väldigt långt, men ger du dig på mig fysiskt så smäller det.
Jag lyssnar inte på dina okvädningsord, dem går in genom ena örat och ut genom det andra öra, oprocessade.
Det är jag, en del av mina vänner skulle ge dig en dagsedel du inte skulle resa dig ifrån.
Du har rätt till din åsikt, och jag är redo att dö för din rätt att uttrycka den.
men att gå till en fysisk xenofobisk handling är FEL, FEL, OCH ÅTER FEL.

Vi är alla olika, och jag skulle nog rekommendera att du nog inte bör vädra dem allra värsta avarterna i vissa omgivningar.
och jag är allergisk mot allt med -ism efter på det stora hela, det brukar inte vara bra i det långa loppet....

Gå till en fysisk handling är fel oavsätt xenofobi eller inte är fel, och folk skall få tycka det dom vill, men jag tycker likväl att det är fel att provocera och tro att det inte kommer bli konvenser av det handladet.

Vissa av dina vänner är mer eller mindre lika goda kålsupare som dom slår "dom" också. Båda grupper åt båda håll proklamerar ju vilka dom är och vad dom står för.

Irrelevant men jag räknar inte med att komma undan med allt jag säger, det kan vara mitt fel att jag provocerar fram en fysiskhandling, samtidigt så att jag har en gräns för hur mycket provokation jag klarar att utsättas för.

Desertrat
2014-02-17, 15:21
Lite off-t

Tycker ni det är homofobiskt om amn anser att HBQT personer ska få egna omklädningsrum på gymmet?

Jag tycker def inte det men ’r nyfiken på andras åsikter kring detta
Det är homofobi ja.
Dem herrarna och damerna kan vara dina arbetskamrater.

Juxta
2014-02-17, 15:24
Det är homofobi ja.

Tycker du då att det är fel att tjejerna har ett eget omklädningsrum? Jag frågar eftersom jag har stött på folk som glor på mig medans dom smeker sig på ballen.

WHITEFOLKS
2014-02-17, 15:26
Hur många omklädningsrum ska man ha isf? blir många kombinationer där :P

Desertrat
2014-02-17, 15:26
Gå till en fysisk handling är fel oavsätt xenofobi eller inte är fel, och folk skall få tycka det dom vill, men jag tycker likväl att det är fel att provocera och tro att det inte kommer bli konvenser av det handladet.

Vissa av dina vänner är mer eller mindre lika goda kålsupare som dom slår "dom" också. Båda grupper åt båda håll proklamerar ju vilka dom är och vad dom står för.

Irrelevant men jag räknar inte med att komma undan med allt jag säger, det kan vara mitt fel att jag provocerar fram en fysiskhandling, samtidigt så att jag har en gräns för hur mycket provokation jag klarar att utsättas för.

Jag försvarar inte deras handlande.
En del av dem är bra förbannade på vissa främlingsfientliga grupperingar, men jag håller mig utanför våldet.
Jag har min gräns med, ingen har ett evigt tålamod, men då ser jag enbart till att freda mig, och har lyft ut ett par träskallar som provocerat långt nog.
Man behöver inte slå på dem bara för att man blir arg på dem.
Dem fattar budskapet ändå förhoppningsvis.

Andy.da.wohoo
2014-02-17, 15:27

+1 allmänna omklädningsrum är en lustig företeelse, om man lägger lite extra tanke i det.

Desertrat
2014-02-17, 15:27
Tycker du då att det är fel att tjejerna har ett eget omklädningsrum? Jag frågar eftersom jag har stött på folk som glor på mig medans dom smeker sig på ballen.
Det skall räcka med att säga ifrån, vänligt men bestämt att du inte uppskattar beteendet.

Juxta
2014-02-17, 15:28

50st, enligt Facebook.

Det skall räcka med att säga ifrån, vänligt men bestämt att du inte uppskattar beteendet.

Fast nu svarar du inte på min fråga.

Desertrat
2014-02-17, 15:30
50st, enligt Facebook.

Fast nu svarar du inte på min fråga.
Att kvinnor har ett eget omklädningsrum har sina naturliga orsaker, det finns träskallar i det manliga släktet som låter snoppen tänka istället för hjärnan och att kvinnor behöver ha en privat zon där män inte har tillträde, jag personligen skiter i vilket, men det finns kvinnor som inte är så säkra på sig själva.

WHITEFOLKS
2014-02-17, 15:32
Finns gott om män som inte är säkra på sig själva också. Dock har de inte samma "rätt" att vara osäkra och "offer".

Juxta
2014-02-17, 15:32
Att kvinnor har ett eget omklädningsrum har sina naturliga orsaker, det finns träskallar i det manliga släktet som låter snoppen tänka istället för hjärnan och att kvinnor behöver ha en privat zon där män inte har tillträde, jag personligen skiter i vilket, men det finns kvinnor som inte är så säkra på sig själva.

Hur är det då homofobi om man som man vill undvika dessa träskallar också?

Desertrat
2014-02-17, 15:34
Hur är det då homofobi om man som man vill undvika dessa träskallar också?
Som jag sa, det skall räcka med en vänlig men bestämd tillsägelse eller så ser man till att dem blir avstängda på gymmet.
Det är enskilda individer vi talar om, inte för att det är just homo/bi, det ursäktar inte att man beter sig som en idiot.

Griip
2014-02-17, 15:35
Omklædningsrum -> omklædningsbås ? :)

Desertrat
2014-02-17, 15:38
Omklædningsrum -> omklædningsbås ? :)
På "mitt" gym är det i alla fall rum.
Vi kvinns håller till längst ner i korridoren...

Juxta
2014-02-17, 15:41
Som jag sa, det skall räcka med en vänlig men bestämd tillsägelse eller så ser man till att dem blir avstängda på gymmet.
Det är enskilda individer vi talar om, inte för att det är just homo/bi, det ursäktar inte att man beter sig som en idiot.

Fast med den inställningen kan ju kvinnor dela rum med männen också. Så länge kvinnorna med en vänlig men bestämd ton säger till dom män som inte sköter sig. Varför skulle en heterosexuell man klä av mig med blicken?

Snubben
2014-02-17, 15:41
Jätte-jätte-jättedum fråga men en tanke dök upp.

Precis som man säger att att "man kommer ut ur gaderoben", finns det situationer där folk har "gått tillbaka in i garderoben" (pga. faktorer efter denna komma ut). Den skämtar, flyttar och blir "straight" eller liknande igen? Fundering som slog mig med tanke på att någon som kommer ut kan stöta på väldigt tråkiga saker..

Desertrat
2014-02-17, 15:47
Fast med den inställningen kan ju kvinnor dela rum med männen också. Så länge kvinnorna med en vänlig men bestämd ton säger till dom män som inte sköter sig. Varför skulle en heterosexuell man klä av mig med blicken?

Där pratar vi om något substantiellt problem i det hela, skulle det ske skulle väldigt många kvinnor sluta gå helt på gym (t.ex.).
Dessutom är kvinnor oftast mindre än männen, och inte alltid har samma skarpa språkdräkt som en man om det krävs att säga ifrån, "Snälla, sluta nu." fungerar inte alltid.
Det behövs ibland ett "NU LÄGGER DU AV FÖR HELV...!" för att sätta någon på plats.
Jag är stor nog, stark nog att sätta åt en man även fysiskt om så krävs, men alla är inte lika stora som jag är.
Tyvärr, vissa gånger......

Griip
2014-02-17, 15:59
På "mitt" gym är det i alla fall rum.
Vi kvinns håller till längst ner i korridoren...

Mæn - Kvinnor, ær nog en hållbar ide. Jag spekulerade lite i om man ændå inte kunde dela men ærligt talat så ær det rætt najs att i omklædningsrummet kunna vara helt avslappnad å næcka lite om man så kænner før det(utan att någon glor/tar illa vid sig, något som troligtvis hade drabbat fler kvinnor då mæn kan vara rætt obrydda)

WHITEFOLKS
2014-02-17, 16:01
Där pratar vi om något substantiellt problem i det hela, skulle det ske skulle väldigt många kvinnor sluta gå helt på gym (t.ex.).
Dessutom är kvinnor oftast mindre än männen, och inte alltid har samma skarpa språkdräkt som en man om det krävs att säga ifrån, "Snälla, sluta nu." fungerar inte alltid.
Det behövs ibland ett "NU LÄGGER DU AV FÖR HELV...!" för att sätta någon på plats.
Jag är stor nog, stark nog att sätta åt en man även fysiskt om så krävs, men alla är inte lika stora som jag är.
Tyvärr, vissa gånger......

Ja fast alla män har inte resurserna att göra det heller.

Desertrat
2014-02-17, 16:01
Mæn - Kvinnor, ær nog en hållbar ide. Jag spekulerade lite i om man ændå inte kunde dela men ærligt talat så ær det rætt najs att i omklædningsrummet kunna vara helt avslappnad å næcka lite om man så kænner før det(utan att någon glor/tar illa vid sig, något som troligtvis hade drabbat fler kvinnor då mæn kan vara rætt obrydda)
Det lär förbli så under resten av min livstid i alla fall på det sättet.....

Desertrat
2014-02-17, 16:02
Ja fast alla män har inte resurserna att göra det heller.
Men ni är i alla fall fler än vi kvinnor på gymmen i alla fall.
Sitter oftast ensam i omklädningsrummet när det är så få kvinnor på gymmet allmänt.

WHITEFOLKS
2014-02-17, 16:03
Men ni är i alla fall fler än vi kvinnor på gymmen i alla fall.

Jag förstår inte riktigt relevansen.

Desertrat
2014-02-17, 16:04
Jag förstår inte riktigt relevansen.
Ni är fler som kan säga ifrån.

WHITEFOLKS
2014-02-17, 16:06
Ni är fler som kan säga ifrån.

Hur är det relevant ifall du hamnar i 1v1 med någon?

Desertrat
2014-02-17, 16:07
Hur är det relevant ifall du hamnar i 1v1 med någon?
Om det hade känts obekvämt hade jag lämnat det rummet, och ibland är inte storlek allt.
Med rätt teknik välter du betydligt större typer än dig själv.

Juxta
2014-02-17, 16:11
Om det hade känts obekvämt hade jag lämnat det rummet, och ibland är inte storlek allt.
Med rätt teknik välter du betydligt större typer än dig själv.

Du pratar bort ämnet hela tiden. Undanflykter.

Desertrat
2014-02-17, 16:15
Du pratar bort ämnet hela tiden. Undanflykter.
är det en mot en så är det en situation som är inte alls kul.
Är det hotfullt, så lämnar man platsen och hämtar hjälp, annars, och du kan hantera killen så tar du kamp.
Det handlar som sagt om individer, och är det tal om idioter, så har dem inte på ett gyms omklädningsrum att göra, slutdiskuterat.

WHITEFOLKS
2014-02-17, 16:17
Precis samma approach kan ju kvinnor ta isf?

benya
2014-02-17, 16:19
Det är homofobi ja.

Det var ett dåligt argument
Har inte sagt att jag har ngt emot att jobba med dem, har bög-vänner dessutom
Däremot är det obekvämt att behöva byta och duscha inför dem – en helt annan sak

Desertrat
2014-02-17, 16:20
Precis samma approach kan ju kvinnor ta isf?
Det gör vi.
Tro inte annat.
Skillnaden är bara att vi ÄR uppdelade i omklädningsrummen, inte ens i FM duschar vi ihop, och där delar vi på allt nära nog (utom underkläder).

Desertrat
2014-02-17, 16:21
Det var ett dåligt argument
Har inte sagt att jag har ngt emot att jobba med dem, har bög-vänner dessutom
Däremot är det obekvämt att behöva byta och duscha inför dem – en helt annan sak
Du, dem jobbar inte med könsapparaten, eller?
Där föll ditt argument.
Eller jobbar du inom porrindustrin?

Juxta
2014-02-17, 16:29
är det en mot en så är det en situation som är inte alls kul.
Är det hotfullt, så lämnar man platsen och hämtar hjälp, annars, och du kan hantera killen så tar du kamp.
Det handlar som sagt om individer, och är det tal om idioter, så har dem inte på ett gyms omklädningsrum att göra, slutdiskuterat.

Det är ju inte alls på individuell nivå. Varför har då kvinnor ett eget omklädningsrum? För att dom inte kan säga ifrån? Vilken skev kvinnobild du har då.
Du har inte berört det som ursprungligen frågades, utan du dansar kring det hela och snackar om individer. Antingen har du inget svar, men vill inte erkänna det, eller så har du ett svar, men det skulle motarbeta hela din person som du försöker framställa.

Desertrat
2014-02-17, 16:35
Det är ju inte alls på individuell nivå. Varför har då kvinnor ett eget omklädningsrum? För att dom inte kan säga ifrån? Vilken skev kvinnobild du har då.
Du har inte berört det som ursprungligen frågades, utan du dansar kring det hela och snackar om individer. Antingen har du inget svar, men vill inte erkänna det, eller så har du ett svar, men det skulle motarbeta hela din person som du försöker framställa.
Du är en individ, jag är en individ, alla är vi individer, och tar våra egna beslut, och tar JAG ett idiotbeslut så är det jag som är träskallen i sammanhanget och har inte på gymmet att skaffa.
Kvinnor har haft ett eget omklädningsrum i alla tider, så har det alltid varit och kommer garanterat att förbli.
det är en bra lösning som fungerar.
ett mixat omklädningsrum skulle aldrig fungera, vissa killar skulle helt enkelt inte fixa det.
de flesta tjejer skulle säkert fixa det, men det finns även tjejer som ALDRIG skulle kunna tänka sig att visa sig nakna inför en främmande man.

Griip
2014-02-17, 16:38
Du är en individ, jag är en individ, alla är vi individer, och tar våra egna beslut, och tar JAG ett idiotbeslut så är det jag som är träskallen i sammanhanget och har inte på gymmet att skaffa.
Kvinnor har haft ett eget omklädningsrum i alla tider, så har det alltid varit och kommer garanterat att förbli.
ett mixat omklädningsrum skulle aldrig fungera, vissa killar skulle helt enkelt inte fixa det.
de flesta tjejer skulle säkert fixa det, men det finns även tjejer som ALDRIG skulle kunna tänka sig att visa sig nakna inför en främmande man.

Du tror tjejer skulle klara det bættre? Umm.. ja sækert på ett sætt. Jag tænkte att mæn klarar det bættre men då tænkte jag mest på att næcka/vara obrydd nær det gæller klædskiften osv. I duschen hade nog killar klarat det rætt illa :D

ps, gløm denna tråden nu. Politik ær viktigare. *slap*

Oxe
2014-02-17, 16:39

Det slutade med anmälan till DO? när ett gym i sthlm stängde av 1-några homosexuella ifrån gymmet, gymmet diskriminerade dom tydligen trots att det kommit in klagomål ifrån andra tränande om "opassande" beteende ifrån dessa, exempel stå i duschen och frenetiskt tvåla in sitt kön, komma till gymmet bara för att duscha i 45 minuter idogt stirrande så folk kände att det "brände i nacken osv...

Ett problem som någon tog upp är att vissa inte förstår att folk tycker illa dom för hur dom är, inte defacto att de är homosexuella

Juxta
2014-02-17, 16:40

Uppenbarligen klarar ju inte homosexuella det heller med tanke på hur många incidenter jag varit med om i det manliga omklädningsrummena.

Desertrat
2014-02-17, 16:41
Uppenbarligen klarar ju inte homosexuella det heller med tanke på hur många incidenter jag varit med om i det manliga omklädningsrummena.
Då skall man säga ifrån, och markera att beteendet inte är Ok.
och att vara homo/bi berättigar inte till att bete som en idiot.

Juxta
2014-02-17, 16:42
Då skall man säga ifrån, och markera att beteendet inte är Ok.

Du argumenterar som en karusell.

Desertrat
2014-02-17, 16:45
Du argumenterar som en karusell.

Och jag säger att vara homo/bi inte berättigar till att bete som en idiot.
Det kallas respekt har jag hört.

Jag umgås med heterokillar och tjejer, lesbiska och bögar och diverse annat slags folk med, och har då aldrig några problem att umgås med någon....

Juxta
2014-02-17, 16:48
Och jag säger att vara homo/bi inte berättigar till att bete som en idiot.
Det kallas respekt har jag hört.

På dom premisserna så ska vi alltså ha separata omklädningsrum för homosexuella också eftersom det är samma premisser som för heterosexuella?

Desertrat
2014-02-17, 16:50
På dom premisserna så ska vi alltså ha separata omklädningsrum för homosexuella också eftersom det är samma premisser som för heterosexuella?
Svar nej.
Dem homo som du delar omklädningsrum med skall respektera dig, som hetero, och du skall respektera dem som homo.
Och tafsa och smeka apparat är no-no.
Smeka apparat är en privatsak

WHITEFOLKS
2014-02-17, 16:52
Men hur skiljer det sig från att män ska respektera kvinnor i ett delat omklädningsrum?

Juxta
2014-02-17, 16:56
Men hur skiljer det sig från att män ska respektera kvinnor i ett delat omklädningsrum?

Det är en "individuell" sak. *rolleyes*

Desertrat
2014-02-17, 17:04
Det kommer aldrig att fungera.
Det finns kvinnor som aldrig i helv.... skulle kunna klä av sig naken inför en främmande man.
Det kan vara kulturellt, det kan lika gärna vara personlighet, orsaken må kvitta, men det kommer ej att funka, kvinnor i vissa kulturer kan inte ens ta män i hand.

Du måste förstå att du driver en omöjlig tes som inte kommer att finna en lösning, någonsin.

WHITEFOLKS
2014-02-17, 17:05
Och det finns män som aldrig i helvete skulle kunna klä av sig naken framför en homosexuell man. Det kan vara kulturellt, personlighet, spelar ingen roll.

Desertrat
2014-02-17, 17:11
Och det finns män som aldrig i helvete skulle kunna klä av sig naken framför en homosexuell man. Det kan vara kulturellt, personlighet, spelar ingen roll.
Då är det ett respektproblem, båda är män.
och tro mig, det lika oacceptabelt för mig som kvinna att smeka *** inne hos tjejerna, eller att göra närmanden.
Du kan ge dig fan på att jag skulle bli utslängd, bokstavligen, från gymmet.
Under tämligen otryckbart ordval från dem som hystar ut mig.

Jag hoppas det var svar nog på dina frågor?

cero
2014-02-17, 17:46
Herregud, det är väl klart att vi inte kommer börja våldta varandra bara för att vi klär om tillsammans. Detta handlar om något helt annat.

Desertrat
2014-02-17, 17:51
Herregud, det är väl klart att vi inte kommer börja våldta varandra bara för att vi klär om tillsammans. Detta handlar om något helt annat.
För att avsluta det tjafset.
1: det kommer aldrig att ske.
2: 70%, minst, av kvinnor slutar att komma till gymmet.Och det är inte nys.
3: problemet med att det inte funkar finns inte hos kvinnorna.

Det hänger på mentala vrak till killar som styr hela sitt liv och tänker med det lilla huvudet och det huvudet tänker fan så illa.

WHITEFOLKS
2014-02-17, 17:58
För att avsluta det tjafset.
1: det kommer aldrig att ske.
2: 70%, minst, av kvinnor slutar att komma till gymmet.Och det är inte nys.
3: problemet med att det inte funkar finns inte hos kvinnorna.

Det hänger på mentala vrak till killar som styr hela sitt liv och tänker med det lilla huvudet och det huvudet tänker fan så illa.

Och dessa mentala vrak finns inte bland homosexuella?

Desertrat
2014-02-17, 18:00
Och dessa mentala vrak finns inte bland homosexuella?
Dem finns överallt, men att vara homo/bi ursäktar inte ett idiotiskt beteende.
det kvittar vad slags läggning du har så ursäktas det inte med det.

DPahkamaa
2014-02-17, 18:01
Mitt gym har bara ett omklädningsrum och ett duschrum.

Såvitt jag vet förekommer inga våldtäkter där.

Desertrat
2014-02-17, 18:04

Det måste ta mig fan vara ett unikum i så fall....

cero
2014-02-17, 18:06

Duschkabiner?

Har man det eller draperi så ser jag inga problem med gemensamma omklädningsrum. I Paris är det väldigt vanligt för att ta ett exempel.

Fördomar..

Visst är vi män generellt sett mer efterblivna, men kom igen nu.

Desertrat
2014-02-17, 18:08
Duschkabiner?

Har man det eller draperi så ser jag inga problem med gemensamma omklädningsrum. I Paris är det väldigt vanligt för att ta ett exempel.

Fördomar..

Visst är vi män generellt sett mer efterblivna, men kom igen nu.

Ja, någon slags separering bör väl finnas i alla fall?
Kul approachändring tråden fått för övrigt, way off dess ursprungliga mening.

DPahkamaa
2014-02-17, 18:11
Duschkabiner?

Nope.

Finns en toalett man kan byta om på om man är blyg.

Desertrat
2014-02-17, 18:12
Nope.

Det var som fan....
*kors i taket*

cero
2014-02-17, 18:16
Nope.

Så män och kvinnor står och duschar brevid varandra? Att byta om är ju inget problem, på med handduk.

Men ja, vi är nog lite OT nu..

jenni
2014-02-17, 18:25

Privat gym?

DPahkamaa
2014-02-17, 18:43
Privat gym?

Nej.

Så män och kvinnor står och duschar brevid varandra? Att byta om är ju inget problem, på med handduk.

Men ja, vi är nog lite OT nu..

Det vet jag ingenting om. Jag duschar hemma, skulle tro att de flesta andra gör det också.