Visa fullständig version : Hur bra/dåligt är snabbkaffe
Fredrik_S
2014-02-07, 06:40
Konsumerar nog litervis med snabbkaffe av sorten arabica. Får man i sig några mindre bra ämnen via snabbkaffe som inte finns i bryggkaffe.
Hur är det med tandhälsan från kaffe(snabbkaffe utan socker eller mjölk) finns det ämnen i det som är kopplat till Erosion(typ som läsk med dess syror)
R Scarpa27
2014-02-07, 06:58
naw tror inte det, tror dock du tappar en del koffein i snabbkaffe men mkt har ju med hur du rågar skedarna med =)
Diomedea exulans
2014-02-07, 07:23
Enligt Magnus Samuelssons bok ska det vara bättre att dricka före ett pass än bryggkaffe eftersom snabbkaffe är snällare mot magen. :)
Perramja
2014-02-07, 08:34
Enligt Magnus Samuelssons bok ska det vara bättre att dricka före ett pass än bryggkaffe eftersom snabbkaffe är snällare mot magen. :)
Är det så? Upplever att jag blir kass i magen av snabbkaffe, får springa på bajan inom 10 min om jag tar en kopp. Är innehavare av världens känsligaste mage iofs *cry*
Är det så? Upplever att jag blir kass i magen av snabbkaffe, får springa på bajan inom 10 min om jag tar en kopp. Är innehavare av världens känsligaste mage iofs *cry*
Samma för mig, blir dålig i magen av snabbkaffe och klena bryggkaffe. Starkt brygg går dock utmärkt.
jon lord
2014-02-07, 08:59
Magnus Samuelsson och kosttillskott *popcorn*
"Avoid protein powders made out of milk ... try to find cheap and high quality protein powder made out of whey". http://www.youtube.com/watch?v=y-72zR2Lm_g
Men angående Snabbkaffe: att snabbkaffe skulle vara snällare mot magen kan nog stämma för vissa individer. Har själv inte problem med magen, kan i princip äta/dricka vad som helst men har en kollega som har nämnt att han bara kan dricka snabbkaffe pga just det här problemet.
Kör själv alltid en stor dubbelespresso shot (eller snabbkaffe/koffeintabletter ifall jag inte har tillgång till min espresso maskin :)) som preworkout
REDaction
2014-02-07, 09:04
Inte för att vara den men det värsta med snabbkaffe måste väl ändå vara smaken? ;) Jäkligt smidigt dock i jämförelse med att dra fram bryggaren.
R Scarpa27
2014-02-07, 09:04
Samma för mig, blir dålig i magen av snabbkaffe och klena bryggkaffe. Starkt brygg går dock utmärkt.
same here =)
Diomedea exulans
2014-02-07, 09:41
Själv förvandlas jag till en mänsklig gödselspridare vilken sorts kaffe jag än dricker.
vicarious
2014-02-07, 11:08
Akrylamid.
Från analysresultaten ser det ut att vara högre halter akrylamid i snabbkaffe än "vanligt" kaffe.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=207839
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.