handdator

Visa fullständig version : Duger detta under deff?

ShippEn
2014-02-06, 19:35
Frukost- 07:30; Lingongrova 1 skiva, 20 gram ost & 3dl mjölk.

Lunch - 11:15; Vad skolan har att erbjuda med mycket grönsaker, 2dl mjölk 2dl vatten.

Mellanmål - 15:00; Lingongrova 1 skiva, 20 gram ost & 3dl mjölk.

Efter gymmet: 0,8dl whey. 24g protein.

Mat - 17.30; Vad som lagas hemma, vanlig husmanskost, 3dl mjölk.

Mellanmål - 19:00; 0,8dl whey. 24g protein.

Kvällsmat - 21:00; Lingongrova 1 skiva, 20 gram ost & 3dl mjölk.

Jag tror protein intaget hamnar på runt 150g.
Har dock bara räknat på 10g protein på lunch och mat, exklusive mjölken.

Väger just nu 73,6kg, 176cm lång, målvikt: 66-67kg.

Feedback?

Tänk på att jag är 19, bor hemma och lagar inte min egen mat.

sigill
2014-02-06, 19:38
Väldigt mycket kalorier i dryckform och så är det lite näring i bröd. Sen så äter du mycket mat kvällstid, men du behöver väl vara mest skärpt dagtid?

Köp hem kvarg, ägg och broccoli (eller t.ex. wokmix) så har du en bra grund. Försök äta mycket kött också. Mättar bra och innehåller järn som din nuvarande kost inte ser ut att göra i tillräcklig utsträckning. Du behöver runt 10 mg järn.

Bubblan84
2014-02-06, 19:41
Ungefärligt kaloriintag? Ser ut att kunna bli ganska högt och i så fall beror det ju på hur mycket du rör på dig. Jag hade nog haft svårt att gå ner i vikt på det intaget med den aktivitetsnivå jag har i dagsläget.

ShippEn
2014-02-06, 19:46
Väldigt mycket kalorier i dryckform och så är det lite näring i bröd. Sen så äter du mycket mat kvällstid, men du behöver väl vara mest skärpt dagtid?

Köp hem kvarg, ägg och broccoli (eller t.ex. wokmix) så har du en bra grund. Försök äta mycket kött också. Mättar bra och innehåller järn som din nuvarande kost inte ser ut att göra i tillräcklig utsträckning. Du behöver runt 10 mg järn.

Svårt att få i sig mer under dagtid då man inte befinner sig hemma mellan 08.00 till cirka 15/16:00 på grund av skolan. Får dock i mig magnesium & zink genom ZMA tabletter, kött blir det hemma 5/7 dagar.

Bra med protein i mjölk, men kan nog skära ner lite och lägga in en extra brödbit istället.

Ungefärligt kaloriintag? Ser ut att kunna bli ganska högt och i så fall beror det ju på hur mycket du rör på dig. Jag hade nog haft svårt att gå ner i vikt på det intaget med den aktivitetsnivå jag har i dagsläget.

Cirka 2500, tränar 1h 4 gånger i veckan, samt att jag går 1-2h 5-6 gånger i veckan.

sigill
2014-02-06, 19:49
Bröd mättar extremt dåligt. Jag skulle äta en stabil frukost med rätt mycket fett istället och ha en matlåda med mig. Kaffe kan du ha med på termos.

ShippEn
2014-02-06, 19:52
Bröd mättar extremt dåligt. Jag skulle äta en stabil frukost med rätt mycket fett istället och ha en matlåda med mig. Kaffe kan du ha med på termos.

Har inga problem att känna lite hunger, tycker bara det är skönt att kunna ta det lugnt nu och äta mindre. Har större problem under bulken att få i mig mer mat än under deffen då det skall ätas mindre.

Skulle kunna äta lite mer till frukosten, t.e.x två ägg till brödet och skippa mjölken till kvällsmaten och dricka vatten där istället.