Visa fullständig version : Windows XP alla dagar i veckan, eller ?
Som den gamla xpräven jag är så sågar jag alla andra operativsystem. :hbang:
Ge gärna en motivering varför du tycker som du gör!
Motivering:
Jag tycker helt enkelt att xp är bäst för det är så jävla simpelt, är man ingen spelnörd på pc som jag så duger xp till de flesta spelen!
Vill jag spela Bf3, inte fan startar jag pcn, då brummar xboxet igång!
Där kunde ju varit något alternativ för oss som inte använder windows alls.
Windows 8, älskar det! Stilrent och väldigt lättanvänt även för mig (ingen datanörd, men inte heller en pensionär). Sen så är det extra skönt med touch på laptopen :)
King Grub
2014-02-06, 08:23
XP är ett föråldrat opresterande säkerhetshål. Finns ingen anledning att använda XP i dag.
Andy.da.wohoo
2014-02-06, 08:27
XP är ett föråldrat opresterande säkerhetshål. Finns ingen anledning att använda XP i dag.
Vad använder Kingen?
Nitrometan
2014-02-06, 09:03
Vadå 7? 8?
Hur många OS jag har i datorn? Hur många hårddiskar?
Eller hur många datorer?
Vadå 7? 8?
Eller hur många datorer?
Windows 7.
Windows 8.
David Brent
2014-02-06, 09:13
Vadå 7? 8?
Eller hur många datorer?
Frågan är "Vilket operativsystem föredrar du". Även om jag kan instämma i att många av svarsalternativen kan missuppfattas om man vill, förstår jag inte hur du kan få frågan till något av dina alternativ.
Windows 7 har känts stabil. windows 8 har jag inte förlikat mig med än, kör nu 8.1 och den känns bättre även om de sk apparna känns helt felplacerade i en dator. Får se om jag tröttnar och går tillbaka till ubuntu (13.10 funkade helt ok för skrivbord).
Nitrometan
2014-02-06, 09:19
Frågan är "Vilket operativsystem föredrar du". Även om jag kan instämma i att många av svarsalternativen kan missuppfattas om man vill, förstår jag inte hur du kan få frågan till något av dina alternativ.
Jag läste frågan i första inlägget: "Windows XP alla dagar i veckan, eller?"
Så jag tänkte att 7 och 8 gällde hur många dagar i veckan man använde det uråldriga OS:et Windows XP.
Windows 7.
Windows 7 är inte simplare än XP. Bättre prestanda i Windows 7, snabbare, snyggare, säkrare. Varför köra XP?
OSX > W7 > W8 > XP > Amiga > Vista
Jag tänkte rösta Win8 för efter att ha använt det ett tag slår det Win7 på fingrarna. Bara filkopieringen är ju guld värd i jämförelse. MacOS kan vara något av det mest icke användarvänliga OS:en jag suttit vid. Förstår inte hur folk kan arbeta med detta.
Men jag såg att Amiga fanns, kunde inte hålla mig. Nostalgin blev för stor.
BelowAverage
2014-02-06, 09:28
Windws 7 har fungerat bäst. Upplever Windows 8 som klumpigt och långsamt i jämförelse.
Senast jag hade windows installerat så var det windows 2.0. Det fungerade helt fint. De nyare verkar svåranvända och klöddiga dock.
Windows 7.
Windows 7 är inte simplare än XP. Bättre prestanda i Windows 7, snabbare, snyggare, säkrare. Varför köra XP?Windows 7 är inte mer komplicerat än XP menade jag jue!
W7 är det bästa sedan 2000.
Föredrar linux. Annars tycker jag 8.1 fungerar mycket smidigt.
Jag har windows 8 på nya laptoppen, tror jag kommer skada någon allvarligt snart, alternativt slänga iväg skiten ut på gatan..
Blir nog och byta till windows 7.
Jag har windows 8 på nya laptoppen, tror jag kommer skada någon allvarligt snart, alternativt slänga iväg skiten ut på gatan..
Blir nog och byta till windows 7.
Vad är det du inte gillar?
Nitrometan
2014-02-06, 10:28
Vad är det du inte gillar?
Windows 8.
Patriarch K
2014-02-06, 11:09
Jag körde XP fram till ett år sedan ungefär så jag alltid velat enkelt få igång retrospel som jag kan spela på moderna datorer vilket jag trodde skulle bli ett stort problem på nya datorer. Men tack vare www.gog.com så blev det aldrig något problem utan det var bara "plug n play".
Nu kör jag Windows 7 och är supernöjd för man kan ju köra Virtual PC eller Virtual Box och lägga in något gammalt operativsystem på om man skulle känna för att köra win 98 igen eller liknande.
På min laptop körde jag Fedora ett bra tag, men jag var aldrig helt nöjd den windowsanvändare som jag är så jag la in windows 8.1 på den igen. Jag tycker det fungerar exakt som 7:an förutom den förbannade startmenyn, men det finns ju program man kan tanka ner så att man får tillbaks startmenyn igen så det går att fixa.
7:an känns skönast i alla fall och jag skulle nog aldrig gå tillbaks till XP igen även om jag körde det fram till förra året!
lägger en tröströst på Vista som såg så ensam ut som enda med 0 röster. :)
Körde fram tills nyligen Vista på hemdatorn och windows 7 på arbetsdatorn och har aldrig förstått varför folk hatar vista och hyllar 7, så som jag använt datorerna (spel & surf hemma, programmering på jobbet) har jag inte upplevt någon större skillnad mellan systemen.
Kanske bara hade tur, men enda problemet jag hade med vista var en "hemlig" temp-files mapp för internet explorer som vid ett par tillfällen inte tömdes utan lyckades växa upp till 30-40GB, men bortsett från den detaljen var det lika stabilt som vilket annat OS som helst.
Jag gillar 8 till en viss del. Det är stilrent och rätt så snabbt men jag hatar att allt ska vara i appar. Vad är det för fel på vanliga program?
Jag trodde att plattorna skulle bli mer lika datorer och inte tvärtom.
David Brent
2014-02-06, 11:54
Jag gillar 8 till en viss del. Det är stilrent och rätt så snabbt men jag hatar att allt ska vara i appar. Vad är det för fel på vanliga program?
Jag trodde att plattorna skulle bli mer lika datorer och inte tvärtom.
Vilka program är det som är låsta till appar?
Vilka program är det som är låsta till appar?
Det är inga program än som jag har märkt. Men däremot om jag laddar ner något för just win 8 (typ skype) så blir det en app, upptäckte jag igår. Det fungerade dock med den andra också som var vanlig.
Jag gillar inte hela appgrejen. Jag saknar en normal startmeny. Bara grejen att behöva söka upp kalkylatorn....
Det är inga program än som jag har märkt. Men däremot om jag laddar ner något för just win 8 (typ skype) så blir det en app, upptäckte jag igår. Det fungerade dock med den andra också som var vanlig.
Jag gillar inte hela appgrejen. Jag saknar en normal startmeny. Bara grejen att behöva söka upp kalkylatorn....
Du kan ju lägga till en kalkylator i Modern UI eller i taskbaren i Desktop-läget. Så har jag.
BelowAverage
2014-02-06, 12:00
This. Tycker det är ett osmidigt system.
Plus för att sökningen går fort, minus för att den inte ens hittar vissa program.
Iofs hatade jag superfetch med, men tanken är rätt god. Kanske bara är att man råkar sitta fast i gamla mallar.
Fan va glad jag är att jag inte skaffade 8. Man lär väl inte kunna hoppas på att Windows kommer bli bättre härefter?
Är väl dags att börja ta en ordentlig titt på linuxalternativen.
Du kan ju lägga till en kalkylator i Modern UI eller i taskbaren i Desktop-läget. Så har jag.
Say what now? :D
Hur ska svenssons klara av det där? (Jag är svenssons här...)
ChuckTesta
2014-02-06, 12:09
Haha va, att söka upp kalkylatorn (och söka i allmänhet) tar typ 3 sekunder på windows 8? Dra musen i hörnet och skriv cal så kommer den upp på en sekund.
Att det är fullt med "appar" gör ju inget heller då det är exakt samma sak som innan bara att man valt att kalla dom apps istället för program.
Say what now? :D
Hur ska svenssons klara av det där? (Jag är svenssons här...)
Hehe, om du föreställer dig Modern UI som en startmeny kommer tänket bli mycket lättare. Börja med att klicka på Windows-knappen på ditt tangentbord för att komma dit om du inte redan är där, börja skriv de första bokstäverna i det program du vill använda, t.ex "Kalk..". Programmet dyker då upp och du kan högerklicka på det och välja "Pin To Start". Jag har engelsk version, vet inte vad det heter på svenska. Nu varenda gång du vill använda kalkylatorn klickar på bara på Windows-tangenten och sen en gång på Kalkylatorn som du lagt dit.
Du kan även skapa grupper i Modern UI vilket är väldigt smidigt.
Jag avskydde Win8 först men gav det en andra chans när 8.1 kom och nu tycker jag det är smidigare än Win7.
Kan påpekas att jag aldrig använder Win8 appar. Avskyr deras fullskärmsläge.
När jag installerade W8 blev jag tokig, jag är otroligt anti-förändring, tyvärr. Mycket möjligt att jag hade lärt mig systemet utan problem, men i samband med studier etc. hade man ingen ork.
Installerade Classic Explorer och nu ser mitt W8 ut som gamla hederliga W7.
Hehe, om du föreställer dig Modern UI som en startmeny kommer tänket bli mycket lättare. Börja med att klicka på Windows-knappen på ditt tangentbord för att komma dit om du inte redan är där, börja skriv de första bokstäverna i det program du vill använda, t.ex "Kalk..". Programmet dyker då upp och du kan högerklicka på det och välja "Pin To Start". Jag har engelsk version, vet inte vad det heter på svenska. Nu varenda gång du vill använda kalkylatorn klickar på bara på Windows-tangenten och sen en gång på Kalkylatorn som du lagt dit.
Du kan även skapa grupper i Modern UI vilket är väldigt smidigt.
Jag avskydde Win8 först men gav det en andra chans när 8.1 kom och nu tycker jag det är smidigare än Win7.
Kan påpekas att jag aldrig använder Win8 appar. Avskyr deras fullskärmsläge.
Trycker jag på min windowsknapp kommer jag till startsidan (med alla appar) och där finns inte en sökmeny. Däremot kunde jag söka på kalk i menyn till höger som kommer fram så fort man är på fel sida av touchpaden (också sjukt störigt) och har lagt den på startmenyn nu.
Men jag måste ändå in i start, sedan scrolla åt höger för att öppna. Jag använder ingen mus, bara touchpaden. Visst var det smidigare att ha den där men det blir ändå ett moment.
Fullskärmsläget är kass. Helt värdelöst att sitta och tabba sig mellan programmen och hamna rätt hela tiden...
tossefar
2014-02-06, 12:22
Jag kör windows 8.1. Trivs bra med det, men jag använder aldrig apparna och pekskärmsgränsnittet.
Trycker jag på min windowsknapp kommer jag till startsidan (med alla appar) och där finns inte en sökmeny. Däremot kunde jag söka på kalk i menyn till höger som kommer fram så fort man är på fel sida av touchpaden (också sjukt störigt) och har lagt den på startmenyn nu.
Men jag måste ändå in i start, sedan scrolla åt höger för att öppna. Jag använder ingen mus, bara touchpaden. Visst var det smidigare att ha den där men det blir ändå ett moment.
Fullskärmsläget är kass. Helt värdelöst att sitta och tabba sig mellan programmen och hamna rätt hela tiden...
Aha du har så. Du kan ju enkelt dra appen längre till vänster genom att klicka och dra. På så sätt kan du göra olika grupper. Jag har t.ex en Spel-grupp och en Redigerings-grupp osv.
Patriarch K
2014-02-06, 12:31
Jag hade samma problem när jag skulle lägga in skype. Jag installerade skiten och blev mest: :confused:*screwy*
Efter en snabb googling så fanns det ju en annan version av skype också som man kunde ladda ner. Jag tror den heter "desktop version" och då får man sitt gamla vanliga skype.
Scratch89
2014-02-06, 12:43
Jag tycker inte alla om gränssnittet, apparna och hela smartphone-wannabe-grejen. Windows 7 är grejen.
Förstår inte heller hur de kan göra reklam för att det är så säkert, när man hela tiden är inloggad på allt, att ens mailnotiser, sms, Facebook osv ploppar upp i realtid oavsett vilket program man jobbar i.
Hackenschmidt
2014-02-06, 12:52
Windows 7.
Varannan brukar ju vara bra med Windows
Win95 - Helt omgjort från 3.11 och fränt, med problem
Win98 - BSOD edition, visst kanske det var bättre än 95 iofs
Windows 2000 - solid
Windows ME - piss
Windows XP - mycket bra
Windows Vista - lol
Windows 7 - Grymt
Windows 8 - färgburk och inte intuitiv
Nästa blir grym
ChuckTesta
2014-02-06, 12:55
Windows 7.
Varannan brukar ju vara bra med Windows
Win95 - Helt omgjort från 3.11 och fränt, med problem
Win98 - BSOD edition, visst kanske det var bättre än 95 iofs
Windows 2000 - solid
Windows ME - piss
Windows XP - mycket bra
Windows Vista - lol
Windows 7 - Grymt
Windows 8 - färgburk och inte intuitiv
Nästa blir grym
Fast ditt inlägg visar ju att du inte vet vad du pratar om eftersom du säger mycket bra till windows xp. lol
För övrigt så är windows 8 en lite förbättrad version av windows 7 med lite annat utseende på vissa saker.
Hackenschmidt
2014-02-06, 12:57
Jag har rätt till min åsikt ™
XP var bra, efter service pack och mycket bättre än både föregångare och eftergångare i alla fall
Minns en negativ sak var i början av XP, när man fick virus direkt när man anslöt till internet :D
Aha du har så. Du kan ju enkelt dra appen längre till vänster genom att klicka och dra. På så sätt kan du göra olika grupper. Jag har t.ex en Spel-grupp och en Redigerings-grupp osv.
Jag ska styra något sådant när jag varit bitter tillräckligt :D
Jag hade samma problem när jag skulle lägga in skype. Jag installerade skiten och blev mest: :confused:*screwy*
Efter en snabb googling så fanns det ju en annan version av skype också som man kunde ladda ner. Jag tror den heter "desktop version" och då får man sitt gamla vanliga skype.
Hittade det efter ett tag också. I Appen fattade jag NADA! Jag som inte använt skype innan heller blev bara helt ställd...
Hade XP i flera fleera år. Bytte till Windows 7 och blev positivt förvånad. Känns precis lika simpelt med bättre funktioner.
Windows 8, älskar det! Stilrent och väldigt lättanvänt även för mig (ingen datanörd, men inte heller en pensionär). Sen så är det extra skönt med touch på laptopen :)
Mycket svårare att använda än win7 och de har lagt om det mesta, och detdär fula telefon-liknande skrivbordsalternativet är ivägen konstant (har meckat lite på syrrans dator och fattade nada).
W7 är det bästa sedan 2000.
*sedan XP.
Haha va, att söka upp kalkylatorn (och söka i allmänhet) tar typ 3 sekunder på windows 8? Dra musen i hörnet och skriv cal så kommer den upp på en sekund.
Att det är fullt med "appar" gör ju inget heller då det är exakt samma sak som innan bara att man valt att kalla dom apps istället för program.
Frågan är ju varför de vill "dumb down" även operativsystem nuförtiden, är det så jäävla svårt att använda en vanlig dator? (win xp/win7 är som referens här, enligt mig de bästa OS:en)
Känns som att man pillar på en telefon när man kör win8, det är ju helt korkat.
Fast ditt inlägg visar ju att du inte vet vad du pratar om eftersom du säger mycket bra till windows xp. lol
För övrigt så är windows 8 en lite förbättrad version av windows 7 med lite annat utseende på vissa saker.
XP var bra, vill gärna höra vad som är så dåligt med det enligt dig. Själv körde jag det i 4 år utan problem.
Win8 är ett totalt hopplöst råddigt OS som de lyckats banka ihop till en telefon-liknande layout, skit med andra ord.
Testa att multicitera nästa gång....
martikainen
2014-02-06, 14:52
Windows 8 efter att ha använt det sedan första testreleaserna blev tillgängliga för enterpriseföretag. Nu sitter jag på 8.1 och kan aldrig se mig själv gå tillbaka.
Visst var det en period i början när man inte hittade allting, och visst kan man bli irriterad på att inte ha en startmeny ibland, men Windowstangen+X fungerar för det mesta jag gör i mitt dagliga arbete, resten ligger fina genvägar till på "startsidan" som man snabbt når på ena skärmen med windowstangenten.
Filkopiering, snabbhet, säkerhet, design, powershell 4.0, finns massa fördelar med 8.1 i mina ögon :)
Har SSD: Windows 8.1 i desktop läge.
Ingen SSD: Windows Server 2003. (Tiny2003 Rev03 eller Micro2003 v0.83)
OSX > W7 > W8 > XP > Amiga > Vista
Vilken är den största skillnaden mellan Vista och 7:an (när vi utesluter namnet?)
Thornblom
2014-02-06, 15:24
Uhm Windows?
Linux är överlägset allt förutom spel. Kör Linux Mint just nu, stilrent och supersnabbt!
Arf Pingvin
2014-02-06, 15:25
Win 7 är första Windows som har funkat bra. Lite bakåtsträvare så har inte uppgraderat till 8. Inte för utseendet, det är skitsamma, men vill ha så problemfritt som möjligt. Men byggde datorn för 18 månader sen så det kan vara dags att gå på 8.1 kanske.
Thornblom
2014-02-06, 19:15
Vilken är den största skillnaden mellan Vista och 7:an (när vi utesluter namnet?)
Minneseffektivare systemkod i 7?
Jockefoten
2014-02-06, 19:34
Vad använder Kingen?
Han använder inte ett operativsystem utan sköter all datatrafik mellan datorkomponenterna manuellt.
Oljeblixten
2014-02-06, 19:53
Jag rockar windows 7, körde xp tills 7an blivit av med de flesta barnsjukdomarna och nu gillar jag det. Windows 8 dock fyfan känns som att sitta med telefonen.
ByggarBertil
2014-02-06, 19:59
Windows XP skall väl sluta med säkerhetsuppdateringarna i april? Känns rätt dumt att använda XP efter det, oavsett hur mycket man gillar det.
R Scarpa27
2014-02-06, 20:55
har även windows 3.1 jag!!! det ni nostalgi kickar att starta upp det ibland haha.
http://4.bp.blogspot.com/_VdNK8iF_Dy4/S-__hdt113I/AAAAAAAAC64/1iTbZYUnPEQ/s1600/krnl386_000.png
Vista kom förinstallerat på en Vaio laptop jag köpte en gång i tiden. Genom tiderna den buggigaste datorn jag ägt. Den gick bättre med w7 dock (vilket såklart kan bero på att det inte var Sonys muppinstallation som Vista var). Så i min upplevelse så var den stora skillnaden att w7 inte buggade 94 gånger om dagen.
TranceII
2014-02-06, 23:24
Bättre prestanda på 7:an är nog den största skillnaden. Sedan har man även bättre inställd UAC och lite trevligare taskbar.
Bättre prestanda på 7:an är nog den största skillnaden. Sedan har man även bättre inställd UAC och lite trevligare taskbar.
Menar mest att alla verkar göra det till att skillnaden är ENORM men ingen verkar kunna kvantifiera den.
decussatio
2014-02-06, 23:30
OSX eller Linux beroende på burk.
High1ander
2014-02-07, 01:16
Win7 och XP är de enda två versionerna sen början på 2000-talet som varit bra. Nu har jag inte testat 8 än, just pga. alla klagomål som varit och att just sådana som jag, som har massor med olika program inte vill hoppa över till något som det kanske inte finns drivrutiner och annat tjafs för.
Win8 känns just nu lite för mycket gjord för "relaxed/social computing" och inte så mycket för de som vill ha kompabilitet och självstyra inställningar. Jag menar, bara det faktum att man måste använda 3e parts för startmeny etc. är blåst.
Vista var dåligt på flera sätt, men en av de värsta var just säkerheten, enda sättet att behålla sitt förstånd var att stänga av UAC (den som varnar för "allt") vilket gjorde att man då gjorde elaka program kunde köras av sig självt typ.
PixelMiner
2014-02-07, 21:20
Win8 känns just nu lite för mycket gjord för "relaxed/social computing" och inte så mycket för de som vill ha kompabilitet och självstyra inställningar. Jag menar, bara det faktum att man måste använda 3e parts för startmeny etc. är blåst.
This! Windows 8 GUI:t känns väldigt mycket gjort för fluff. Lite skype, lite facebook och kanske titta på lite bilder.
Den hierarkiska startmenyn är faktiskt en ganska bra idé. Jag klurade lite på hur min jobbdator skulle sett ut i ModernUI (aka Metro). Jag har 49 programgrupper i startmenyn, varav en del har undergrupper. Totalt sett är det över 350 genvägar. Hur i hela världen skulle detta sett ut i Windows 8? Jag undrar verkligen... :confused:
Sedan det där argumentet: "Men det är bara att trycka Win tangenten och sedan börja skriva."
Jo, tjena. Prova att installera OpenOffice och tryck Win och börja skriv "Calc", tryck sedan Enter. Har du då tur så öppnas Kalkylatorn. Men oftast så gissar Windows på att man vill öppna OpenOffice Excel-kopia Calc. Och detta är bara ett exempel. Jag tycker oftast att Windows gissar fel. Istället för att hitta en applikation så hittar den ett dokument med likande namn.
Desertrat
2014-02-07, 21:36
This! Windows 8 GUI:t känns väldigt mycket gjort för fluff. Lite skype, lite facebook och kanske titta på lite bilder.
Den hierarkiska startmenyn är faktiskt en ganska bra idé. Jag klurade lite på hur min jobbdator skulle sett ut i ModernUI (aka Metro). Jag har 49 programgrupper i startmenyn, varav en del har undergrupper. Totalt sett är det över 350 genvägar. Hur i hela världen skulle detta sett ut i Windows 8? Jag undrar verkligen... :confused:
Sedan det där argumentet: "Men det är bara att trycka Win tangenten och sedan börja skriva."
Jo, tjena. Prova att installera OpenOffice och tryck Win och börja skriv "Calc", tryck sedan Enter. Har du då tur så öppnas Kalkylatorn. Men oftast så gissar Windows på att man vill öppna OpenOffice Excel-kopia Calc. Och detta är bara ett exempel. Jag tycker oftast att Windows gissar fel. Istället för att hitta en applikation så hittar den ett dokument med likande namn.
har XP på min dator, för gammal för något modernare, och jobbar mycket med skriven text (fritidsförfattare) och sällan ute på sociala forum.
Kollo har blivit ett trevligt komplement dock
Så min dator är ett arbetsredskap mer än än för att surfa.
Så för mig funkar XP service pack 2 eller 3 bra.
Varför trycka enter på en gång? Skriver du calc så får du ju upp förslagen och sen väljer du den rätta. Efter du valt den rätta 1-2 ggr kommer den alltid välja den först sen när du klickar enter. Precis som på Win7. Startmenyn i tidigare Windows är förlegad och tar längre tid med att nästla sig igenom 4-5 undergrupper bara för att kunna klicka på exe-filen. Jag använde aldrig startmenyn i Win7 utan använde bara sökrutan.
BelowAverage
2014-02-08, 10:30
Menar mest att alla verkar göra det till att skillnaden är ENORM men ingen verkar kunna kvantifiera den.
Vista kraschade mycket för mig genom flera systemformateringar. Med exakt likadana systemspecs så var det mer tungkört än windows 7.
För övrigt hade jag mycket god erfarenhet av windows xp, vista kom som en försämring vilket kändes patetiskt för ett nytt OS. Windows 7 kändes däremot som en förbättring både mot vista och xp. Vilket väl är det minsta man kan vänta sig av ny, "bättre" programvara?
Beställde ny dator i somras och jag valde Win 7 Proffesional för att "det fungerar" och att med en desktop dator fanns ingen anledning att köra Win 8 som jag upplevde var mest för telefoner och inte datorer.
Bakåtsträvare kanske men samtidigt så korkat på datorer att jag ville förstå det från början.
Robbmeister
2014-02-10, 14:03
Windows 8 var sjukt obekvämt och omständigt så jag hade föredragit windows 7 utan tvekan. Finns det något sätt att ändra inställningarna så att windows 8 blir mer likt 7?
tossefar
2014-02-10, 16:27
Windows 8 var sjukt obekvämt och omständigt så jag hade föredragit windows 7 utan tvekan. Finns det något sätt att ändra inställningarna så att windows 8 blir mer likt 7?
Vad menar du att skillnaden skulle vara? När du startar datorn så hamnar du i metrogränsnittet, men efter att du tryckt på "Desktop" så är det ju exakt likadant som windows 7...
Robbmeister
2014-02-10, 16:35
Vad menar du att skillnaden skulle vara? När du startar datorn så hamnar du i metrogränsnittet, men efter att du tryckt på "Desktop" så är det ju exakt likadant som windows 7...
Jo men sen så trycker jag av gammal vana på startmenyn men så kommer jag, irriterande nog, in på ''appdelen''.
Fast jag hittade en lösning på problemet. Det fanns ett program som fixade det :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.