handdator

Visa fullständig version : Köpa elektronik i USA

Masterpan
2014-01-29, 23:51
Kommer snart befinna mig USA och tänkte passa på att köpa elektronikprodukter! Vad jag just nu är inriktad på ett par hörlurar. Jag är villig att lägga 500-1000 kr på dem, är det värt att köpa i USA och är det någon som har rekommendation på vilka man bör köpa?

Vidare har jag också funderat på laptop men då tangentbordet kommer vara amerikanskt förkastade jag den idén. Tänkte då på att köpa en surfplatta eftersom det problemet inte förekommer då! Kan det vara värt?

Om ni kommer på något mer som kan vara värt att köpa säg gärna till!

High1ander
2014-01-30, 00:38
Är inga probs att ha amerikanskt tangentbord, lätt inställning i windows så kan man swappa mellan svenskt och engelskt (har haft flera engelska laptops), t.ex. så trycker jag bara på "shift-alt" för att växla mellan engelskt och svenskt på min laptop från Australien.

Vilka lurar man ska köpa är lite svårt, men Frys och Best Buy är två av de större "media markt/elgiganten" där borta, där du borde kunna hitta OK priser.

T.ex. kolla lite snabbt på Frys, de har Sennheiser HD558 för 120$, vilket blir 770kr, jämfört med billigast i Sverige på 1280kr. Nu är det inte så att jag rekommenderar dom lurararna, har inte testat dom eller läst om dom, men just att det är typ den "vinsten" du kan tänkas göra, dvs. ca 35-40% billigare.

Edit:
Men var försiktig med surfplattor då deras tangentbord på skärmen inte funkar för svenska.

The_RobRoy
2014-01-30, 01:18
Edit:
Men var försiktig med surfplattor då deras tangentbord på skärmen inte funkar för svenska.

What, det är ju bara en mjukvara inställning, låter ju helt knäppt?

Nordenator
2014-01-30, 01:33

De kör ibland olika versioner av OS:et på telefoner och paddor beroende på var de kommer ifrån. Ibland skiljer även hårdvaran. Installerar man Swiftkey är det väl rimligtvis skit samma vilket stock-tangentbord man drabbats av däremot. Jag har haft både engelskt och svenskt på min väldigt svenskköpta padda.

Med apple har jag ingen aning, men windowspads borde inte vara någon skillnad heller.

High1ander
2014-01-30, 04:36

Meh, det var ett skämt, ville mest se om någon nappa :)

Masterpan
2014-01-30, 05:13
Är inga probs att ha amerikanskt tangentbord, lätt inställning i windows så kan man swappa mellan svenskt och engelskt (har haft flera engelska laptops), t.ex. så trycker jag bara på "shift-alt" för att växla mellan engelskt och svenskt på min laptop från Australien.

.

Ja tänkte mest på Å,Ä,Ö. De går väl inte att få fram med någon inställning?

Hobbes
2014-01-30, 07:34

Jo, välj det i inställningar. Jag sitter med engelskt tangentbord och switchar emellan eng/sv beroende på om jag jobbar eller sitter på kollo:D

olwe
2014-01-30, 08:34
nexus 7 lär ju vara ett väldigt prisvärt köp.

hahavaffan
2014-01-30, 09:37
Ja tänkte mest på Å,Ä,Ö. De går väl inte att få fram med någon inställning?Fast du menar att du vill ha det på laptopens fysiska tangentbord, right? Det är ju så klart ingen inställning.

High1ander
2014-01-30, 19:17

Nej inte fysiskt, men tangentborden har ändå i princip samma antal tangenter (eller, på svenska finns det 2 tangenter till höger efter P (där Å är), och 3 efter L (ÖÄ), på engelska är det 2 extra efter P och 2 efter L, så enda man missar är knappen man gör * och ' med... Och de sitter ju sen via "alt"-combo någon annan stans.