Logga in

Visa fullständig version : Normalt att droppa i vikterna vid lägre bf?

Kaelel
2014-01-29, 16:49
Goddag, jag börjar komma riktigt lågt i mängden kroppsfett nu, jag skulle tippa på att jag ligger runt 8-9 i dagsläget och låg runt ~12-13 när jag startade vid årsskiftet.
Jag har tidigare inte varit så här lågt och undrar om det är normalt att börja droppa lite i vikterna?
Fram tills dom 2 senaste passen så har jag lyckats behålla vikterna/repsen men dom 2 senaste passen så har jag tappat 2 reps i bänken över 3 set och i mitt första tyngsta set i böjen idag så klarade jag inte av att pressa dom 2 sista repsen med hälen, det blev istället att jag pressade dessa med främre delen av foten vilket innebär att jag behöver sänka nästa pass.
Överlag så har jag faktiskt ökat lite här och där, främst i mina komplementövningar, i 3 av mina huvudövningar (bänk, böj och rak mark) så har jag inte ökat något men pendlay rodden har jag ökat 2 reps i.
Det har f.ö gått långsamt ner, morgonvikten vid start (1/1) var 77.9 och imorse vägde jag 75.7, veckomedelvärdet vid start var 77.68 och för 2 dagar sedan 75.8.
Mvh

Sarco
2014-01-30, 22:42
Har du gått ner drygt två kg sedan deffstart så lär du väl knappast ha tappat så pass mycket fett som från 12-13 till 8-9%? För min del hade det mesta av det tappet varit vätska och annat skrafs. Fast du kanske har tagit med det på något sätt jag missar.

Jag har aldrig varit nere på under 10% men jag hade förväntat mig att tappa styrka någonstans under 10%. I ditt fall tippar jag på att återhämtningen blir lidande av att ligga på underskott - det har jag känt av själv däremot - så testa först med en extra vilodag eller lätt träning.

Bryggan
2014-01-31, 01:16
Jag tycker min återhämtning går långsammare...mycket långsammare. Jag känner mig sleten längre efter ett ordentligt pass.

Diomedea exulans
2014-01-31, 01:18
Har alltid blivit svagare under deff.

Kaelel
2014-01-31, 16:42
Har du gått ner drygt två kg sedan deffstart så lär du väl knappast ha tappat så pass mycket fett som från 12-13 till 8-9%?

Förmodligen jag som uppskattar det fel, såhär (http://imgur.com/AaKjy9t) såg det utan vid deff start iaf, inte den bästa bilden men den enda jag har.
Och såhär (http://imgur.com/zP9vhUC) ser det ut idag, det vid naveln är det sista jag har kvar, räfflingar och ådror på alla andra ställen, har lite ådror på nedre delen av magen med.
Någon som vågar uppskatta bf?:p