Visa fullständig version : Dagens skolmat.
Potatisbullar och llingonsylt... VÄLDIGT proteinrikt....
Kan det skada mycket om man äter en lunch typ helt utan protein om man äter ordentligt med protein till frukost och middag?
Jag drack två glas mjölk till så det var det enda proteinet...
Kanske det här är lite överdrivet? :) Eller..?
Mmmmmm, älskade potatisbullarna i plugget. Har aldrig provat att göra egna, finns det att köpa?
Drick en liter nästa gång:thumbup:
King Grub
2004-03-15, 17:04
Det skadar inte. Du kan leva och ha hälsan på en bra bit under 1 gram protein per kilo kroppsvikt och dag.
Och ja, protein kan komplettera protein, från en måltid till nästa.
King Grub
2004-03-15, 17:07
Originally posted by JJ
Mmmmmm, älskade potatisbullarna i plugget. Har aldrig provat att göra egna, finns det att köpa?
http://www.felix.se/images/articles/25.%D6vrig%20fryst%20potatis/14.07337.gif
Blir dom bra? Synd att tjejen hatar dem. Min bästa frukost någonsin var i Dublin, bacon, äggröra och potatisbullar:eating:
Dom jag köpt och käkat har smaka skit! Har provat att både steka och vämra i micron. Å andra sidan gillar jag inte potatisbullar så mycket men dom jag får i skolan smakar bättre...
King Grub
2004-03-15, 18:09
Originally posted by Pontus
Dom jag köpt och käkat har smaka skit! Har provat att både steka och vämra i micron. Å andra sidan gillar jag inte potatisbullar så mycket men dom jag får i skolan smakar bättre...
Är det därför du köpt dem; därför att du inte gillar dem? :D
Originally posted by King Grub
Är det därför du köpt dem; därför att du inte gillar dem? :D
Okej, det var inte jag som köpte dem ;) Plockade dem från frysen.
Originally posted by DTH
Potatisbullar och llingonsylt... VÄLDIGT proteinrikt....
Kan det skada mycket om man äter en lunch typ helt utan protein om man äter ordentligt med protein till frukost och middag?
Jag drack två glas mjölk till så det var det enda proteinet...
Kanske det här är lite överdrivet? :) Eller..?
Är du säker på att det bara var potatisbullar, brukar nämligen alltid vara blodkorv till. Iaf på vår skola. Dessutom finns det alltid matlådor att ta med sig ;)
Drick mjölk?
Finns ju härliga automater med mjölk som om dom vore en kossa som aldrig slutar ge mjölk, fyll några glas och va glad=)
Daniiiel
2004-03-15, 19:55
man vågar juh knappt dricka mjölk längre efter grubs prat om II :D
Pitchare
2004-03-15, 20:08
Kommer ihåg när vi fick potatisbullar med jordgubbssylt för att lingonsylten var slut.
En annan höjdare var ju Ris med Potatis.
Hade blivit nåt fel med nån beställning tror jag.
Originally posted by Tomas W
Är du säker på att det bara var potatisbullar, brukar nämligen alltid vara blodkorv till. Iaf på vår skola. Dessutom finns det alltid matlådor att ta med sig ;)
Jepp. Jag är också van vid att få blodpudding också med det fanns inte nu. Grönsaker fanns men inget proteinrikt idag som ärtor eller bönor. :-)
Och tack för svaren!
mm potatisbullar och fläsk med lingonsylt, perfekt under deffen ;)
när ja gick i skolan så drack ja alltid 10glass mjölk på lunchen
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.