Visa fullständig version : Hård i magen...
Har lite smärre problem med att jag från och till är väldigt "hård i magen"
Nått speciellt man kan tänka på att käka/inte käka för att bli lösare i magen? Är ju inte så allvarligt men vill bara veta.
Oseriösa svar undanbedes.;)
käka några katrinplommon, det brukar fixa till det i buken
RobbeliRobban
2004-03-15, 14:27
katrinplommon (riktigt gott, särskilt barnmatspurén), fikon, dadlar, russin
Är det riktigt illa så köp ett microlaks på apoteket, är det än värre så köper du laxoberaldroppar.
Movicol-pulver finns också att köpa på apoteket, rör ut en portionspåse(en påse räcker även om det står 2 på paketet) i ett glas vatten och svep (smakar vidrigt)
De apoteksvarorna jag nämnde får du absolut inte göra till en vana att nyttja, då kommer ditt "naturliga" sätt att "gör av med avfall" bli sämre, och du kommer att få fortsätta använda preparaten.
Ha sedan istället en daglig vana att alltid äta frukt, och gryn produkter iaf vid ett av dagens mål.
Zonterapi....
Går att utföra själv om man vet var magen sitter. Fungerar hur bra som helst. :D
King Grub
2004-03-15, 14:56
Rejält med kostfiber; några skedar kruskakli brukar sätta sprätt på systemet. Men inte fibrer utan vatten. Då blir det som cement i rören. Massor av vatten också, så skall du se att det blir en rejäl rensning.
http://www.addis-welt.de/smilie/smilie/wc/zensiert037.gif
sen finns d ju krossade linfrön:thumbup:
King Grub
2004-03-15, 15:24
Originally posted by straw
sen finns d ju krossade linfrön:thumbup:
Som man inte bör äta för mycket av. :nono:
Åt en kartong allbran plus på ätardagen. Spenderade halva dagen med skita. :D
Originally posted by Prankie
Åt en kartong allbran plus på ätardagen. Spenderade halva dagen med skita. :D
Käkat Allbran och "START" nu en vecka, kanske är därför ;)
Tillbaka till gröten!
Sen jag började käka allbran har jag inte varit hård i magen en enda gång. :love:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.