handdator

Visa fullständig version : Funkar det här?

Makwawish
2014-01-21, 17:38
tjena har kört en 3 split nu i ca 2-3 månader efter att ha haft en paus på ungefär 6 månader ( före det så tränade jag 4-5 gånger i veckan ) och tänkte gå upp till 4-5 gånger i veckan på nytt igen. Har kollat runt en massa om vilka muskel grupper man ska köra tillsammans och hur dom ska få ut nog med vila tills ja kör dom igen, och tänkte mig något liknande.

Måndag: Biceps/rygg
Tisdag:bröst/triceps
onsdag:ben/mage
torsdag: samma som på måndagen
Fredag: samma som på tisdagen

Detta schema tror jag skulle funka bra för mig för att få mest progression av muskel byggandet så ska man helst träna olika muskel grupper 2/ggr i veckan ( som det mesta lutar imot) och jag får in 72 timmars vilande mellan dom olika grupperna.

Då vi kommer till lite frågor.

Funkar dom här grupperna tillsammns?
får ja ut nog vila på dom olika musklerla?
någon som vet en schema med olika sets och reps som skulle passa in på mitt?

NickeSthlm
2014-01-21, 17:48
Hade du tänkt att köra exakt samma upplägg varje vecka? Så att ben bara får 1 dag?

Isåfall tycker jag du ska köra upper/lower..

Måndag: upper
Tisdag: lower
Onsdag: vila
Torsdag: upper
Fredag: lower
Kör 1 tungt pass och 1 lättare pass av varje, ex. Tungt, lätt, lätt, tungt..

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Jobbigt
2014-01-21, 18:56
Hade lagt rygg förd biceps. Ser väldigt likt ut det jag kört tidigare med bra resultat. Jag hade kanske istället lagt in en vilodag efter de tre första passen men det kan ju vara individuellt.

Makwawish
2014-01-22, 18:26
Blir ibland att ja kör lite ben och mage på lördagen om ja känner för det, men ja ska nog ha en vilodag på torsdagen där. Jag hade tänkt och köra ena veckan mer Push övningar på t.e.x triceps på tisdag,fredag och sen nästa vecka köra mer pull övningar.

Eller hur ofta ska man helst ändra om i schemat, var 4-6 vecka?

Arminius08
2014-01-22, 20:56
tjena har kört en 3 split nu i ca 2-3 månader efter att ha haft en paus på ungefär 6 månader ( före det så tränade jag 4-5 gånger i veckan ) och tänkte gå upp till 4-5 gånger i veckan på nytt igen. Har kollat runt en massa om vilka muskel grupper man ska köra tillsammans och hur dom ska få ut nog med vila tills ja kör dom igen, och tänkte mig något liknande.

Måndag: Biceps/rygg
Tisdag:bröst/triceps
onsdag:ben/mage
torsdag: samma som på måndagen
Fredag: samma som på tisdagen

Detta schema tror jag skulle funka bra för mig för att få mest progression av muskel byggandet så ska man helst träna olika muskel grupper 2/ggr i veckan ( som det mesta lutar imot) och jag får in 72 timmars vilande mellan dom olika grupperna.

Då vi kommer till lite frågor.

Funkar dom här grupperna tillsammns?
får ja ut nog vila på dom olika musklerla?
någon som vet en schema med olika sets och reps som skulle passa in på mitt?

Ja dom funkar bra att köra ihop men tränar du inte axlar?

bigjepp
2014-01-22, 22:01
Ja dom funkar bra att köra ihop men tränar du inte axlar?

+1 vart är axlarna!