Visa fullständig version : Skicka mindre/lättvikt-paket till USA, need info.
Gurkburk92
2014-01-18, 23:13
Har planer på att skicka lite svenskt godis till en kompis i USA. Vilka är bäst att göra detta med, funkar POSTEN? Hur går man tillväga för detta och vad kan t.ex. tull kosta och vem får den kostnaden?
Det handlar om några påsar godis, då Ahlgrens bilar påsar och kan nog knappt nå upp till 1-1.5kg beroende på hur många påsar jag bestämmer mig för att skicka.
King Grub
2014-01-18, 23:21
http://postguiden.se/
Gurkburk92
2014-01-18, 23:26
Oh! Trevlig sida, den skall användas :) Tackar.
Oh! Trevlig sida, den skall användas :) Tackar.
Skickat själv och min mor skickar till mig och min bror i Canada. Det bästa alternativet är de blåboxarna. Du betalar ett pris för boxen och sedan fyller du upp dem - det är utan tvekan det billigaste alternativet om du frågar mig.
Skickat, kristallpjäser, böcker, kryddor osv. osv. Du betalar bara för boxen och då ingår frakten. Inget krångel, du fyller i en tulldekleration sen är det klart! Tullar gör ju den som tar emot packet, var noga med att skriva vad du skickat och vad kostnaden är - har aldrig betalat tull till Canada exempelvis och jag har skeppat MYCKET!
Skickat själv och min mor skickar till mig och min bror i Canada. Det bästa alternativet är de blåboxarna. Du betalar ett pris för boxen och sedan fyller du upp dem - det är utan tvekan det billigaste alternativet om du frågar mig.
Skickat, kristallpjäser, böcker, kryddor osv. osv. Du betalar bara för boxen och då ingår frakten. Inget krångel, du fyller i en tulldekleration sen är det klart! Tullar gör ju den som tar emot packet, var noga med att skriva vad du skickat och vad kostnaden är - har aldrig betalat tull till Canada exempelvis och jag har skeppat MYCKET!
Vad kostar en sån box och hur stora är dom på ett ungefär?
Vad kostar en sån box och hur stora är dom på ett ungefär?
Måtten är: 520x320x123
Upp till 5kg - 393 SEK
Upp till 20kg - 599 SEK
Jag har skickat, tröjor, glas, DVD, böcker osv. osv. utan några problem, du packar rätt mycket på liten yta med lite finurlighet.
Under 2kg så räknas paketet som brev dvs billigare än paket. Är det bara godis så skulle jag rekommendera o köra det. Sen har ju posten en egen skicka guide som funkar smidigt.
Skicka inte alkohol till usa via posten bara för amerikanska posten får inte hantera det. Då ska man köra via DHL eller UPS osv.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.