Visa fullständig version : Tvättar du händern efter toabesöket?
BigSpawn
2014-01-15, 10:36
Apropå tråden om ickespolande så kom jag på att jag läst en studie som sa att 80% av männen i Finland inte tvättade händerna efter toabesök. Hittade inte artikeln nu men kanske nån vet vart den finns.
För mig är det helt obegripligt hur man kan gå på toaletten utan att tvätta händerna efteråt, speciellt på offentliga toaletter.
Så nu till frågan, tvättar du händerna efter toalettbesök?
Poll kommer
Klart att jag tvättar händerna, noga också.
På offentliga toaletter använder jag gärna papper för att stänga av kran och öppna dörr sedan också.
Dessutom är handsprit en bra kompis.
Det sker oftare att jag inte tvättar händer på offentliga toaletter. Rör aldrig något därinne. Brukar se ut såhär:
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/amXPv34_460sa.gif
BigSpawn
2014-01-15, 10:43
Klart att jag tvättar händerna, noga också.
På offentliga toaletter använder jag gärna papper för att stänga av kran och öppna dörr sedan också.
Dessutom är handsprit en bra kompis.
Samma här:) Dock är ju detta inte enkelt på de ställen som inte har papper utan har handtork och man får ta toapapper. glad över att allt fler ställen skaffar automatiska kranar iaf.
Apropå tråden om ickespolande så kom jag på att jag läst en studie som sa att 80% av männen i Finland inte tvättade händerna efter toabesök. Hittade inte artikeln nu men kanske nån vet vart den finns.
För mig är det helt obegripligt hur man kan gå på toaletten utan att tvätta händerna efteråt, speciellt på offentliga toaletter.
Så nu till frågan, tvättar du händerna efter toalettbesök?
Poll kommer
Jag läste också detta och blev förfärad. Så jävla respektlöst mot resten av oss! De var väl dessutom läkare?
MasterChief
2014-01-15, 11:03
Det sker oftare att jag inte tvättar händer på offentliga toaletter. Rör aldrig något därinne. Brukar se ut såhär:
Rör du ingenting? Inte ens din penis?
Rör du ingenting? Inte ens din penis?
Nej, papper.
På offentliga toaletter tvättar jag alltid händerna och försöker att röra så få objekt som möjligt. Hemma är det väl si och så med tvättandet.
BigSpawn
2014-01-15, 11:17
Jag läste också detta och blev förfärad. Så jävla respektlöst mot resten av oss! De var väl dessutom läkare?
ja när du säger det så stämmer det nog, hittade detta nu:
"I samband med en konferens i Finland kontrollerade man hur många läkare och sjuksköterskor som tvättade sina händer efter toalettbesök. 80 procent av männen tvättade inte händerna, säger Torbjörn Norén."
David Brent
2014-01-15, 11:20
Nej, papper.
Då rör du ju papper?
Tvättar alltid händerna. Men ångrar mej nästan när jag ser att det inte finns papper utan en värdelös blåstork. Vad är grejen med dom egentligen? Visst energisparande och miljövänliga men det hjälper ju inte för fem öre så det blir ännu mer energisparande och miljövänligt att bara skaka av sej det värsta vattnet och torka resten på byxorna.
MasterChief
2014-01-15, 12:04
Klart jag tvättar händerna.
http://stream1.gifsoup.com/view1/3401123/neil-licking-his-hand-o.gif
Diomedea exulans
2014-01-15, 12:13
CgxDdsiXf8U
Då rör du ju papper?
Och vad är pappret kontaminerat med? jag rör även mitt bälte, byxor och kalsonglinning.
Hemma: sisådär
Universitet, praktik, arbete: alltid
Självklart tvättar jag händerna.
Red Apple
2014-01-15, 13:22
Har inte tvättat händerna sen jag gick med i Greenpeace.
VoDaresVins
2014-01-15, 13:41
Tvättar alltid om bara möjligt. Ofta t.o.m. två gånger. Händer att man sitter i ett toabås på jobbet och hör grannen göra både nummer ett och nummer två för att sedan bara spola å gå direkt ut. *spy*
Borde kanske börja nicka eller buga när man träffar nya på jobbet istället för handshake. Suit & tie office.
Tvättar säkert händerna 15 ggr om dagen. (Alla toalettbesök. Varje gång jag kommer hem. Innan mat. Innan matlagning etc.)
En relaterad fråga. Vad är mest optimalt. Tvål före eller efter handsprit?
handsprit lär du ta efter att du har tvättat händerna
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.