Visa fullständig version : Skänka bort pengar
Vart skänker ni pengar och varför skall man skänka dit?
WWF och Barncancerfonden är de enda två som jag litar på i dagsläget.
awesomooo
2014-01-14, 23:44
När jag pantar några flaskor. Man kan ju trycka på en knapp så skänker man bort någon peng, dock vet jag ej till vad.
Läkare utan gränser får min månadspeng.
Jag brukar lämna in pantsäcken på jobbet (totalt runt en hundring om året) på en större pantstation, brukar lämna kontot till läkare utan gränser. Har ingen aning om vad dom gör men det är säkert bra.
Annars betalar jag rätt så mycket skatt.
Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Hur är det med Röda Korset?
Skänker pengar till en del olika organisationer. Samt volunterar mycket, då vet man verkligen att man gör nytta.
Angående skatt var det inte någon patetisk svensk biståndsminister som fick sin lön från pengar som var avsedda till bistånd - kan ha helt fel men det förvånar inte mig alls så inhumana som Svenska politiker kan vara!
Alltid till djur, finns inget som berör mig mer
Så WSAP drar summa från mitt konto sedan jag fyllde 18 år
Alltid till djur, finns inget som berör mig mer
Så WSAP drar summa från mitt konto sedan jag fyllde 18 år
PETA för min del, instämmer i allt du skriver!!
Läkare utan gränser får min månadspeng.
+1
Blev värvad på stan för något år sedan, så skänker 100kr i månaden dit.
Skänker till läkare utan gränser och amnesty.
NickeSthlm
2014-01-15, 11:31
Barn berör mig mest så mitt bidrag går till Rädda Barnen.. Skulle jag lägga till någon organisation framöver så blir det nog Barncancerfonden..
När jag väl jobbar och har lite mer pengar att röra mig med skänker jag pengar till Rädda Barnen och BRIS.
Har tankar på läkare utan gränser sedan också, så fort inkomsten är säkrad.
PontusAndersson
2014-01-15, 11:42
Jag har skänkt pengar till wikipedia, det är en fantastisk organisation.
En gång betalade jag åt en småbarnsmamma som fick avslag på kortet när hon hade handlat mat på ica.
Jag gillar att ge till lokala katthem. Det är så direkt och utan mellanhänder.
Jag kan få för mig och ta med mig hemlösa och bjuda dom på en lunch/middag då och då.
För övrigt så jobbar jag i en ideell organisation och jobbar ideellt 20-30h i veckan utöver betald arbetstid, utan pålägg.
Trivs med det jag gör :-)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.